Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:12

qless

...vraag maar...

Topicstarter
Afgelopen zondag er weer eens op uit getrokken, urbexing in een verlaten kasteeltje uit 1913.

#1 Hal met marmere trap
Afbeeldingslocatie: http://hierzo.net/foto/loup/sfoto01.jpg

#2 Slaapkamer
Afbeeldingslocatie: http://hierzo.net/foto/loup/sfoto04.jpg

#3 Een van de badkamers
Afbeeldingslocatie: http://hierzo.net/foto/loup/sfoto06.jpg

#4 2e verdieping
Afbeeldingslocatie: http://hierzo.net/foto/loup/sfoto05.jpg

#5 Bediende trap
Afbeeldingslocatie: http://hierzo.net/foto/loup/sfoto07.jpg

#6 Trap
Afbeeldingslocatie: http://hierzo.net/foto/loup/sfoto08.jpg

#7 Trap met fisheye
Afbeeldingslocatie: http://hierzo.net/foto/loup/sfoto02.jpg

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik ben geen urban-fan maar ik vind dit een nette serie! Prettige toning en composities. De bedienden trap vind ik net wat te krap aan de rechterzijde, en nummer 6 zou ik liever iets meer trap en minder plafond zien. Nummer 1 is mijn favoriet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geen fotofan, maar dit is wel een heel leuk starterswoninkje voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow. Op de laatste foto na vind ik ze stuk voor stuk geniaal! _/-\o_
Enigste puntje wat ik kan vinden is dat bij nr. 4 net het bovenste gedeelte van het raam wat uitgebeten is maar waarschijnlijk kon je hier weinig aan doen.

Heerlijke toning, scherpte en composities. Het doet mee een beetje aan hele goede 3drenders denken.

Mag ik vragen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen in grote lijnen? Hdri werk of..?

Geweldig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 08:44

Austin

Uit een boek

Prachtige toning ! ademt echt de sfeer uit die je er vroeger ongetwijfeld gehangen zou hebben !
1 en 2 zijn echt mijn favorieten.
Foto 7 moet zeggen dat het wel wat heeft maakt het raam ? nog imposanter dan het al is.
Ziet er ook nog zo mooi onaangetast uit echt een super set !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:10

YellowCube

Wait...what?

netjes.
erg consistent.
vind het vooral erg clean allemaal. Heel goed.

nummer 1 en 4 voor mij (met 4 als favoriet).

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:09
Hoewel ik denk dat je bij 4 nog net 5 cm naar links had kunnen staan, het is het net niet, wat ik persoonlijk nogal storend vind :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 15:07
Inderdaad een mooie serie. Toning en style blijven erg consistent.
Nummer 2 is mijn favoriet, daar kan je nog wat bijdenken (kwa verhaal) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
Als serie gezien zijn het nette platen. Zoals gezegd: een consistente toning en fotostijl.
Echter vind ik ze te clean, wat ik niet vind passen bij een urbex shoot. De verlatenheid, leegte komt niet echt aan bij me.
Er is teveel "oppervlakkige registratie" in mijn ogen, te weinig spanning en teveel gespeel met lijnen. De enige plaat die een beetje bij mijn visie van urbex komt is nummer 1.

Misschien was het een wat kale locatie, maar als ik foto 2 zie denk ik dat er wel meer uit de serie te halen valt. Nu heb je vrijwel al je foto's opgehangen aan trappen. Ik zie op je site dat je nog andere foto's hebt van deze locatie, die ik persoonlijk beter vind. Als voorbeeld neem ik de 8e foto vanaf het begin.

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Wie laat nou zo'n mooi kasteel leeg staan?
Ik zou 'm kraken!

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Ik vind de foto's mooi, maar wat ik mij echt afvraag is: hoe kom je binnen bij zoiets?

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41
YellowCube schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 19:12:
netjes.
erg consistent.
vind het vooral erg clean allemaal. Heel goed.
Dit was zo ongeveer precies wat ik wou gaan posten :P De kleuren komen bij elke foto goed overeen, vind ik best knap. Alleen het fisheye-shot vind ik er niet helemaal bij passen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Wow, echt super mooi!
Wat een geweldig gebouw ook zeg! Uit 1913, maar toch in zo'n staat!
Heel erg mooi vast gelegd, en de nabewerking is heel prettig en constant. Het past gewoon heel goed bij de omgeving!

Alleen de laatste foto vind ik niet super, maar fisheye shots zijn zowizo erg subjectief en ben er zeker van dat er veel anderen zijn die het wel mooi vinden.
En bij foto 2 heb je net iets te veel Clarity toegepast, dat zie je bij het raam, die een donkere soort van halo 'uitstraalt'.
Maar dat is een kleine note, verder vind ik de platen echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 14:32
heel snel er doorheen kijkend is foto 7 de alto zeg maar. De rest echt prachtig. chapeau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Netjes, absoluut een van de beste urbex series van dit jaar, voor een groot deel ook omdat je niet in de urbex valkuilen bent getrapt. Op zich is urbex mijn ding niet dus echt wild word ik er verder niet van.

[ Voor 24% gewijzigd door Wijnands op 01-11-2009 07:34 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 21:57
Heel erg mooi. Dat fisheye shot doet me dan niet zoveel, maar verder schitterende platen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Fijne toning, #1 zou het volgens mij ook super doen met een model in een uitbundige jurk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt mooi kasteeltje. Wat is de locatie van dit en kon je makkelijk binnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral foto 1 en 5 spreken mij erg aan en stralen ook sfeer uit, foto 4 is wel mooi maar naar mijn gevoel niet erg spannend ( misschien door de precieze symmetrie).

Foto 7 is wel weer erg leuk door de fisheye en doorbreekt de symmetrie een beetje.

Qua technische kant heb ik er weinig op aan te merken, zijnprecies goed belicht naar mijn idee.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:12

qless

...vraag maar...

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 13:51:
echt mooi kasteeltje. Wat is de locatie van dit en kon je makkelijk binnen komen?
Sorry maar door alle problemen de laatste tijd met misbruik en vandalisme geef ik geen urbex lokaties meer door.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Verwijderd

Ongeloofelijk mooie serie! Kleur en belichting zijn top.
Ik zelf vind 1 en 6 het mooist. Jammer van de fish-eye, valt erg buiten de toon qua lens en voegt verder niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Voor een verlaten kasteel ziet het er nog 'prima' uit, zogezegd :) Ik vind de foto's erg mooi, en doen de sfeer zeker tot z'n recht komen.

Op een of andere manier heb ik het idee dat het kasteel ook (tijdelijk) als hotel is gebruikt, of zit ik er daarmee (ver) naast? :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1