Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
Enigste puntje wat ik kan vinden is dat bij nr. 4 net het bovenste gedeelte van het raam wat uitgebeten is maar waarschijnlijk kon je hier weinig aan doen.
Heerlijke toning, scherpte en composities. Het doet mee een beetje aan hele goede 3drenders denken.
Mag ik vragen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen in grote lijnen? Hdri werk of..?
Geweldig !
1 en 2 zijn echt mijn favorieten.
Foto 7 moet zeggen dat het wel wat heeft maakt het raam ? nog imposanter dan het al is.
Ziet er ook nog zo mooi onaangetast uit echt een super set !
erg consistent.
vind het vooral erg clean allemaal. Heel goed.
nummer 1 en 4 voor mij (met 4 als favoriet).
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Nummer 2 is mijn favoriet, daar kan je nog wat bijdenken (kwa verhaal)
Echter vind ik ze te clean, wat ik niet vind passen bij een urbex shoot. De verlatenheid, leegte komt niet echt aan bij me.
Er is teveel "oppervlakkige registratie" in mijn ogen, te weinig spanning en teveel gespeel met lijnen. De enige plaat die een beetje bij mijn visie van urbex komt is nummer 1.
Misschien was het een wat kale locatie, maar als ik foto 2 zie denk ik dat er wel meer uit de serie te halen valt. Nu heb je vrijwel al je foto's opgehangen aan trappen. Ik zie op je site dat je nog andere foto's hebt van deze locatie, die ik persoonlijk beter vind. Als voorbeeld neem ik de 8e foto vanaf het begin.
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
Ik zou 'm kraken!
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Do what you love, do it often
Dit was zo ongeveer precies wat ik wou gaan postenYellowCube schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 19:12:
netjes.
erg consistent.
vind het vooral erg clean allemaal. Heel goed.
The devil is in the details.
Wat een geweldig gebouw ook zeg! Uit 1913, maar toch in zo'n staat!
Heel erg mooi vast gelegd, en de nabewerking is heel prettig en constant. Het past gewoon heel goed bij de omgeving!
Alleen de laatste foto vind ik niet super, maar fisheye shots zijn zowizo erg subjectief en ben er zeker van dat er veel anderen zijn die het wel mooi vinden.
En bij foto 2 heb je net iets te veel Clarity toegepast, dat zie je bij het raam, die een donkere soort van halo 'uitstraalt'.
Maar dat is een kleine note, verder vind ik de platen echt super!
[ Voor 24% gewijzigd door Wijnands op 01-11-2009 07:34 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Verwijderd
Foto 7 is wel weer erg leuk door de fisheye en doorbreekt de symmetrie een beetje.
Qua technische kant heb ik er weinig op aan te merken, zijnprecies goed belicht naar mijn idee.
Sorry maar door alle problemen de laatste tijd met misbruik en vandalisme geef ik geen urbex lokaties meer door.Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 13:51:
echt mooi kasteeltje. Wat is de locatie van dit en kon je makkelijk binnen komen?
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Verwijderd
Ik zelf vind 1 en 6 het mooist. Jammer van de fish-eye, valt erg buiten de toon qua lens en voegt verder niets toe.