Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voltages iets te laag

Pagina: 1
Acties:

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-11 16:47
Ik heb gisteren een oud systeem nieuw leven in geblazen en het weer in elkaar gezet voor een familielid.

Afijn, alles geïnstalleerd en klaar dus meteen de computer aangezet en de BIOS in gedoken om alles weer op default te zetten, aangezien het moederbord 2e hands was en hiervoor nog nooit gebruikt. Na een paar minuten was ik wel bekend met de BIOS, dus toen meteen even door alle settings gespit en uiteindelijk kwam ik aan in het scherm van PC Health. De temperaturen leken allemaal normaal, maar toen ik naar de voltages keek viel me iets op: de voltages waren allemaal net iets te laag. De 12V is 11.89, de 5V is 4.94 en de 3.3V is 3.28 Volt. Betekent dit dat de voeding aan het sterven is en misschien binnenkort er mee op kan houden, of kan het nou nog niet zoveel kwaad?

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Er zit vaak wel een afwijking in de sensoren die de spanning aangeven. Daar hoef je dus niet zoveel waarde aan te hechten. Wil je het zeker weten, meet het dan even na met een multimeter :)

Hoe je dat kan doen, kun je vinden in Welke voeding heb ik nodig? Deel 23 #meten ook kan je in dat topic vinden binnen welke voltages de lijnen zich moeten bevinden. Kijk daarvoor in Welke voeding heb ik nodig? Deel 23 #spanning

En in principe vallen die voltages nog binnen de normen hoor

[ Voor 51% gewijzigd door BastiaanN op 29-10-2009 16:58 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Dat zijn EXTREEM nette waardes..... Veel netter dan dat zul je ze niet gauw tegenkomen hoor.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-11 16:47
Ok, heel erg bedankt voor de snelle reactie. De reden waarom ik toch dacht dat misschien niet goed was, was omdat bij mijn hoofd systeem de voltages overal net iets boven zitten en ik wist gewoon niet of dit dan nog wel goed was. Toch wel netjes voor een voeding die van half 2006 tot begin 2009 bijna elke dag minstens 5 uur mijn oude systeem van stroom heeft voorzien. :D

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Atlas schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 17:00:
Dat zijn EXTREEM nette waardes..... Veel netter dan dat zul je ze niet gauw tegenkomen hoor.
Ik wilde net zeggen...ik zie het probleem niet met die waardes :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)