Extra videokaart (windows only) in mijn Mac pro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een mac pro (early 2008) met daarin een 8800GT videokaart.
Tot op heden kan ik redelijk meekomen met de games maar de eisen aan de grafische kaarten worden
steeds hoger en ik zit dan ook te denken om een andere videokaart in mijn mac pro te stoppen.

Nu kan ik natuurlijk een radion HD4870 kopen speciaal voor de Mac pro maar dan heb je weer een kaart die zeker
al een jaartje oud is en geen direct X 11 ondersteund en aangezien de meeste games voor windows uitkomen zal dit zeker een "must" zijn de komende jaren.

Maar nu dacht ik ergens gelezen te hebben dat je er ook een "windows only " grafische kaart naast mijn 8800GT in kan zetten die dan wordt genegeerd door OSX maar die je wel kan gebruiken als je native windows (7) boot met bootcamp gebruikt.

Heeft iemand zo'n opstelling en zo ja werkt dat een beetje ??

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm niemand een idee of deze configuratie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:21
Lijkt me in principe moeten werken, als je zin hebt om iedere keer je monitor kabels om te wisselen

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dat werkt inderdaad. Onder OS X wordt simpelweg niets met je kaart gedaan, en onder Windows kun je er wel voor kiezen die kaart te gebruiken. Je zit alleen al wel met een NVIDIA kaart, dus is het ook nodig weer een NVIDIA kaart te kopen, want ATI en NVIDIA drivers langs elkaar is geen succes.

Een andere optie is om je 8800GT onder Windows helemaal niet te installeren. Overigens kun je ook een GTX285 kopen, die werken ook onder OS X. :) (Eventueel met wat hacks als je geen Apple versie koopt.)

[ Voor 6% gewijzigd door --MeAngry-- op 04-11-2009 16:36 ]

Tesla Model Y RWD (2024)