Toon posts:

casefans Antec 902

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De casefans van een 902 moeten met een molex aansluiting gevoed worden, de enige manier om ze te dimmen is dan via de voorzieningen zelf op de kast.
Ik zou graag dat kunnen laten regelen door het moederbord via Qfan van Asus, ik heb al verloopkabeltjes gekocht van akasa 4 pin to 3 convertermaar dat werkt niet.
Iemand enig idee hoe ik die dingen op het moederbord aan kan sluiten?

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:11

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

- andere fan kopen
- connector aan de fan maken zodat hij wel op je mobo past

Signature

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 18:41
BGB4rn schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:48:
...
- connector aan de fan maken zodat hij wel op je mobo past
Ik denk niet dat dat gaat werken. De TriCools hebben een fancontroller in de fan zelf zitten. En zoals gezegd heeft de TS al een converter er aan gezet, wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt als kabeltje knippen en ander stekkertje er op zetten.

Waarschijnlijk zit je vast aan het kopen van andere fans als je ze door het mobo wilt laten regelen. Maar misschien is het niet eens nodig. Als je de fans stil genoeg vind op Low, kun je ze misschien gewoon op Low laten staan. Probeer eens te gamen met de fans op Low, terwijl je je temps in de gaten houdt. Misschien is het namelijk helemaal niet nodig dat ze sneller draaien dan het minimum.

Addicted to silent computing

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:11

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Is dit het kabeltje wat je hebt gekocht filepoper ?Afbeeldingslocatie: http://www.mnm-computers.nl/images/Kabels/Intern/Akasa_3-4pin_Convertor_C-Cable-ADPT.jpg

zo ja gaat dat inderdaad niet werken, die heeft namelijk geen aansluiting van de + pool op het moederbord, die word bij dat kabeltje uit een molex stekker gehaald.

Zo nee wil je dan even laten zien wat voor kabeltje het wel is ?

Signature

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zie ook even dat je moederbord ingesteld staat om de casefans aan te sturen via de spanning, en niet via PWM. Verder zijn vaak niet alle fan headers van een moederbord regelbaar, dat staat in je handleiding.

• Precision.Inc.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-01 18:17
Hallo
Ik heb een 902 gekocht omdat ik graag een kast wil met betere airflow en voor de toekomst.
Ik had er helaas geen gebruikshandleiding bij.
Ik weet niet hoe ik die fans moet aansluiten. De fans hebben een zwarte stekker voor de voeding, maar zoveel fans krijg ik nooit op mijn voeding aangesloten.

Moet ik hiervoor een fancontroller kopen ? Of zijn er nog andere mogelijkheden.

Ik denk ook dat mijn configuratie niet alle fans nodig heeft.

Verwijderd

Precision.Inc. schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:24:
Hallo
Ik heb een 902 gekocht omdat ik graag een kast wil met betere airflow en voor de toekomst.
Ik had er helaas geen gebruikshandleiding bij.
Ik weet niet hoe ik die fans moet aansluiten. De fans hebben een zwarte stekker voor de voeding, maar zoveel fans krijg ik nooit op mijn voeding aangesloten.

Moet ik hiervoor een fancontroller kopen ? Of zijn er nog andere mogelijkheden.

Ik denk ook dat mijn configuratie niet alle fans nodig heeft.
je kan de molex aansluitingen op elkaar aan sluiten dus : Fan+Fan+Fan+Voedings molex, zo heb je maar een molex aansluiting nodig. Heb ik gedaan een geen problemen mee gehad.
Verder zou even op de antec site kijken ook geholpen hebben ;)
http://www.antec.com/pdf/manuals/900II_EN_manual.pdf
Pagina: 1