Ik heb een tmobile prepaid kaartje , waarmee je voor 2.50 per dag onbeperkt kan internetten. Ik gebruik mijn gsm dan als modem , maar om de zoveel minuten word de verbinding verbroken. Tijdens het surfen gebeurt het af en toe maar als je gaat downloaden worden de verbinding steeds verbroken. Doet tmobile dit opzettelijkt zodat ik niet veel mbs kan verbruiken ? Want aan het bereik ligt het zeker niet. Wat zijn jullie ervaringen hiermee ?
Valt het gebruik van je gsm als modem onder de voorwaarden van T-Mobile?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
van de t-mobile website:
Als je PrePaid beller bent: Download: tot 384 Kb per seconde.
Upload: tot 64 Kb per seconde. € 1,- per MB, met een maximum van
€ 2,50 per dag
Als je PrePaid beller bent: Download: tot 384 Kb per seconde.
Upload: tot 64 Kb per seconde. € 1,- per MB, met een maximum van
€ 2,50 per dag
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Verwijderd
Volgens mij is het verboden om het internet op te gaan via deze manier (ik neem aan dat je via je laptop/pc --->mobiel het internet op gaat). Dit zou dus een manier van Tmobile kunnen zijn om misbruik tegten te gaan.
Op de voorwaarden stond daar niks over. Volgens de klantenservice is het gewoon toegestaan , en volgens die mevrouw kon je op hun site zelf instructies leze hoe je je mobiel als modem kan gebruiken , dus dat zit denk ik wel goed.
jamaar met een maximum zoals in mijn post staat, het kan dus wel maar dan tot je maximum.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Lijkt me sterk dat ze dit toestaan. Op de iPhone, met onbeperkt internet, hebben ze ook tethering afgesloten. Bovendien hebben ze ook duurdere abonnementen, bedoeld voor laptops, en dan lijkt het me heel apart dat ze bij jouw constructie het ook gewoon toestaan.
Volgens mij begrijp jij het niet helemaracoon schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:43:
jamaar met een maximum zoals in mijn post staat, het kan dus wel maar dan tot je maximum.
al , je betaalt maximaal 2.50 per dag , daarvoor kan je die dag onbeperkt internetten, op mijn mobiel werkt het ook gewoon perfect
Je zegt het goed. Voor dat geld kan je de hele dag onbeperkt internetten op je mobiel. Je maakt misbruik van hun dienst.Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:48:
[...]
Volgens mij begrijp jij het niet helema
al , je betaalt maximaal 2.50 per dag , daarvoor kan je die dag onbeperkt internetten, op mijn mobiel werkt het ook gewoon perfect
Je hebt waarschijnlijk dit prepaid-pakket, daar wordt niet gesproken over gebruik op laptops. Daarvoor heb je dit abonnement nodig. Waarschijnlijk kunnen ze aan de manier waarop je data verbruikt zien dat dat op iets anders gebeurt dan op een mobiele telefoon.
En terecht dat ze daar wat aan doen, want daar is die dienst niet voor bedoelt.
[ Voor 41% gewijzigd door Gunner op 29-10-2009 16:35 ]
Verwijderd
Goed lezen dames boven mij. Hij heeft al met de klantenservice gebeld of het is toegestaan en die heeft dit bevestigd.
Hoe is de dekking in het gebied waar je je bevindt? Is het mogelijk dat de "verbreking" komt door het switchen tussen masten?
Hoe is de dekking in het gebied waar je je bevindt? Is het mogelijk dat de "verbreking" komt door het switchen tussen masten?
Kunnen sommige hier niet lezen of zo ? Ik zeg toch dat ik dat al heb na gevraagd en dat het gewoon is toegestaan ! ! !
vreemd, want de site van T-Mobile rept hier totaal niet over.Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:35:
Goed lezen dames boven mij. Hij heeft al met de klantenservice gebeld of het is toegestaan en die heeft dit bevestigd.
Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar probeer eens om op je telefoon een bestand te downloaden, dus niet je laptop te gebruiken. Valt hij dan ook weg? Zo ja, dan heeft het niet zozeer met het aansluiten van je laptop te maken maar meer met het downloaden van grote bestanden, zo nee dan lijkt het erop dat je laptop herkent wordt en er dan iets gebeurt.
Bereik is perfect , ben overtuigd dat het daar niet aan ligt. Ben nu thuis en er gebeurt hetzelfde dus dat switchen van mast is het ook niet.Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:35:
Maar daar is een app voor.Gunner schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:44:
Lijkt me sterk dat ze dit toestaan. Op de iPhone, met onbeperkt internet, hebben ze ook tethering afgesloten. Bovendien hebben ze ook duurdere abonnementen, bedoeld voor laptops, en dan lijkt het me heel apart dat ze bij jouw constructie het ook gewoon toestaan.
Ik heb geen leuke ondertitel.
Om mijn telefoon valt de verbinding ook weg , als ik kleine bestanden download dan werkt het wel gewoon goed.SpankmasterC schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:38:
Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar probeer eens om op je telefoon een bestand te downloaden, dus niet je laptop te gebruiken. Valt hij dan ook weg? Zo ja, dan heeft het niet zozeer met het aansluiten van je laptop te maken maar meer met het downloaden van grote bestanden, zo nee dan lijkt het erop dat je laptop herkent wordt en er dan iets gebeurt.
maar bij grotere valt het steeds weg. Dus dat word dan opzettelijk door tmobile gedaan.
.
Alleen als je jailbraikt en daar ben ik pertinent tegen.
nee hoor, m'n vader heeft hem niet gejailbreakt, en kan met een app gewoon internetten op z'n laptop.
Waarom ben je daar dan trouwens tegen?
Waarom ben je daar dan trouwens tegen?
[ Voor 17% gewijzigd door thijsje66 op 29-10-2009 20:45 ]
Ik heb geen leuke ondertitel.
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:25:
Ik heb een tmobile prepaid kaartje , waarmee je voor 2.50 per dag onbeperkt kan internetten. Ik gebruik mijn gsm dan als modem , maar om de zoveel minuten word de verbinding verbroken. Tijdens het surfen gebeurt het af en toe maar als je gaat downloaden worden de verbinding steeds verbroken. Doet tmobile dit opzettelijkt zodat ik niet veel mbs kan verbruiken ? Want aan het bereik ligt het zeker niet. Wat zijn jullie ervaringen hiermee ?
- Voor al diegenen die tegensputteren: het is volkomen legaal wat karelbest01 doet. T-Mobile staat het expliciet toe om je mobiel als modem te gebruiken bij prepaid-Simmetjes en ook bij Flex- en Relax-abo's. Alleen bij het iPhone abo is tetheren verboden.
- Voor Karel: Ik heb vroeger met een prepaid kaartje getetherd. En nu doe ik dat met een Flex 20 Simonly abo, waarbij ik de internet snelheid heb laten terugzetten op 384/64. Dan kost het per dag ook max 2,50 (in feite maar 88 cent omdat ik elke maand 20 euro beltegoed inkoop voor 7 euro). Ik heb eigenlijk nooit last van snel verbrekende verbindingen, behalve als ik in de trein zit en sterk wisselend bereik en wisselende masten heb. Dan wil het wel eens misgaan.
ze reppen niet dat het verboden is nee, bij providers waar 't niet mag staat het wel bij (KPN & Hi geloof ik).Gunner schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:36:
[...]
vreemd, want de site van T-Mobile rept hier totaal niet over.
Moet ie anders ook vragen of ie wel meer dan een kwartier achter elkaar verbinding mag hebben
ok , dan begrijp ik het niet hoe het kan dat het bij mij wel gebeurt. In iedergeval bedankt voor de info.Jan-E schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:58:
[...]
- Voor al diegenen die tegensputteren: het is volkomen legaal wat karelbest01 doet. T-Mobile staat het expliciet toe om je mobiel als modem te gebruiken bij prepaid-Simmetjes en ook bij Flex- en Relax-abo's. Alleen bij het iPhone abo is tetheren verboden.
- Voor Karel: Ik heb vroeger met een prepaid kaartje getetherd. En nu doe ik dat met een Flex 20 Simonly abo, waarbij ik de internet snelheid heb laten terugzetten op 384/64. Dan kost het per dag ook max 2,50 (in feite maar 88 cent omdat ik elke maand 20 euro beltegoed inkoop voor 7 euro). Ik heb eigenlijk nooit last van snel verbrekende verbindingen, behalve als ik in de trein zit en sterk wisselend bereik en wisselende masten heb. Dan wil het wel eens misgaan.
Probeer even een ander toestel? Als crosstest, dan weet je in ieder geval zeker dat het niet aan jou ligt.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Heb ik net getest , en bij bijde toestelnetblade schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:39:
Probeer even een ander toestel? Als crosstest, dan weet je in ieder geval zeker dat het niet aan jou ligt.
len valt de verbinding weg.
Hier gebruik ik af en toe ook deze prepaid (gewoon een t-mobile 24/7 prepaid kaartje) en kan bevestigen dat het idd ook af en toe onderbroken wordt. (GSM als modem voor de PC, op locaties waar geen internet beschikbaar is)
Dezelfde setup, met een KPN kaartje werkt prima.
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:25:
Heb jijReBr schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:24:
Hier gebruik ik af en toe ook deze prepaid (gewoon een t-mobile 24/7 prepaid kaartje) en kan bevestigen dat het idd ook af en toe onderbroken wordt. (GSM als modem voor de PC, op locaties waar geen internet beschikbaar is)
[...]
ook gewoon goed bereik ? Want anders doet tmobile dit dus gewoon opzettelijk , wat ik onbegrijpelijk vind voor 2.50euro per dag en een redelijk lage snelheid. Dit gebruik ik dus voortaan niet meer.
Als ze er niet over reppen is het dus niet verboden.Gunner schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:36:
[...]
vreemd, want de site van T-Mobile rept hier totaal niet over.
Web en walk mag je ook gewoon vanaf je laptop gebruiken (mijn tytn 2 heeft tethering zelfs in de comm manager staan (originele t-mobile rom)).
Af en toe gebruik ik het en af en toe is de verbinding idd even weg, maar dat maakt voor internet gebruik niet zoveel uit (downloaden doe ik wel thuis).
Jawel bereik is gewoon goed, zit op verschillende locaties, zo zit ik vaak op industie terreinen (oa Avelingen Gorichem) waar het bereik perfect is, maar met de laptop nog geen 5 minuten een stabiele verbinding mogelijk is, en dan zit ik bij mijn ouders op de boerderij (waar geen vaste lijn is), midden in de polder (omg Gouda), met iets minder bereik, maar redelijke verbinding, maar zodra er bv een PDF opgehaald moet worden (2 a 3 MB) kan je het wel 3, 4 keer opnieuw proberen, omdat de verbinding weer eens verbroken is.Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 15:31:
[...]
Heb jij
ook gewoon goed bereik ? Want anders doet tmobile dit dus gewoon opzettelijk , wat ik onbegrijpelijk vind voor 2.50euro per dag en een redelijk lage snelheid. Dit gebruik ik dus voortaan niet meer.
Ik geloof niet dat t-mobile dit opzettelijk doet, vind het eigenlijk best redelijk, 2,50 per dag voor een UMTS verbinding (tot 384Kb, maar mijn ervaring lijkt het meest op een gebundelde ISDN verbinding (128Kb) waarbij dit laatste veel stabieler werkt
Het voelt gewoon allemaal brak aan (met Vodafone gewoon veel stabieler, snelheid maakt mij niet veel uit, als het maar werkt...), weet niet hoe het met de betaalde t-mobile data abo's is.
Nog iets als laatst om te melden, alles gaat via bluetooth icm UMTS telefoon (zowel de vaste pc's als laptop)
Om het uit te sluiten dat het daar niet aan ligt, misschien maar eens een echte datakaart proberen..
Pagina: 1