Toon posts:

laptop valt uit na paar seconden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi.
Ik heb hier een laptop, Packard Bell, model MIT-COU-A, Easynote B3540, en hij valt, meestal, na een paar seconden al uit.
Op een uitzondering na, da ik nog heel even mee kan werken. Het is wel zo, dat de kleuren er een beetje rood uitzien.
Zelf denk ik aan een oververhitting, van cpu of videokaart, waarschijnlijk het laatste, vanwege de rare kleur wat ik ziet.
Er is niet genoeg tijd om een diagnosticprogramma te draaien.
Ook al ik meteen naar de bios gaat, heb ik maar een paar seconden tijd.

Waar ik aan dacht, is om de videokaart uit te schakelen, en dan een externe monitor proberen? Maar ik zie, in die paar seconden, niet waar ik dat moet doen in de (simpele) bios.

Iemand tips, suggesties?

Wat ik eigenlijk ook wil weten, als het de videokaart is, is die te vervangen? Of zit die aan het moederbord vast?
En waar ik ook erg mee geholpen zou zijn, is een service manual, die laat zien hoe ik hem demonteer.
Op youtube en google kan ik het in ieder geval niet vinden van deze model...

Verwijderd

Topicstarter
update:
denk toch dat het aan de cpu cooler ligt.

Ik heb de cover eraf geschroefd, en toen de laptop aangezet. Ik zie heel even de fan draaien, en dan stopt hij. Blijft stilstaan en gaat dus niet meer draaien.
Dus het lijkt me dan ook niet vreemd dat de laptop na 5 a 10 seconden uitvalt?

Waar kan dit aan liggen? De fan zit niet vast, want hij begint aanvankelijk wel te draaien.
Stof? Hij ziet er juist zeer schoon uit.

Misschien de sensor, die de pc verteld dat de fan helemaal niet hoeft te draaien, omdat hij nog helemaal niet warm is?
Maar als dat zo is, dan zou de laptop ook niet uitgeschakeld worden?
Of zouden dat 2 verschillende sensors zijn die dat regelen?
iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
kleine schop... (vergeef me modderators)
maar niemand een idee of de videokaart is te vervangen of die me aan een servicemanual kan helpen zodat ik weet hoe hij netjes uit elkaar moet?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Is het niet gewoon de accu die leeg is? Probeer zonder accu maar wel met netstroom te starten.

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd.
Hetzelfde.
Start op, erg rood scherm... na een paar seconden valt het beeld uit, de acculampje blijft dan nog wel een paar seconden draaien, en daarna valt die helemaal uit.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Lijkt me idd iets met een sensor... Geen idee wat je er zo aan kan doen. Wellicht ergens anders op solderen zodat ie constant aanblijft oid. Maar boot hij wel in Windows, of gaat hij gewoon gelijk uit tijdens het booten?

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

mmm, misschien je laptop even openmaken en die koelpasta vervangen , ik heb al verhalen gehoord dat ze het plastiekje van het koelblok er vergeten afhalen zijn waardoor dit geen warmte meer geleid.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
tijdens booten al. zelfs in Bios.
1 keer is het wel gelukt om in windows heel even te kunnen werken.

@pm1
Ik wil alles proberen.. dus ook dat.
Maar toch.. als het zo zou zijn dat het een geleidingsprobleem is, dan zou de cpu-fan toch wel blijven draaien?

@GENETX
wat ik me afvraag, als het een sensorprobleem is, waarom valt de laptop dan wel uit? Dat is toch de sensor die het doet, en die blijkbaar wel aangeeft dat het systeem moet uitgaan?
Of zit er misschien een sensor in de CPU zelf? Dat de sensor van de laptop niet werkt, maar de sensor van de cpu zelf wel?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12 12:56

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb een tijdje een laptop gehad die pas na een half uur warmdraaien goed wilde starten, dus steeds uitvallen, vastlopen of wat dan ook tot de chip warm genoeg was om weer contact met de print te maken :P

Misschien kun je daar wat mee?

[ Voor 7% gewijzigd door sebastius op 03-11-2009 20:31 ]

Pagina: 1