Windows 7: Covers in mediacenter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejay79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-04 20:28
Beste tweakers,

Ik ben sinds kort in blij bezit van Windows 7 (home premium 64 bit), inclusief Media Center.
Ik heb zelf lang gebruik gemaakt van Mediaportal (van 0.2.1 tot 1.0.2) en mis daaruit één heel fijne feature: Het downloaden van (DVD/BD) covers en filminfo van IMDB.
Nu heb ik al vele sites bezocht maar een echt eenvoudige methode lijkt er niet te bestaan... (Het eenvoudigst lijkt het plaatsen van een cover in de directory van de film, met als naam "folder.jpg". Ik mis dan een samenvatting en moet "handmatig" op zoek )

Dus...: Hoe krijg ik covers voor mijn DVD in Windows 7 Media Center zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Niet wat je wil horen waarschijnlijk, maar MP+MovingPictures doet dat allemaal voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejay79
Je bedoelt dan MP = MediaPortal of MediaPlayer?
Of MovingPictures? :)

[ Voor 29% gewijzigd door ejay79 op 29-10-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

wagenveld schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:10:
Niet wat je wil horen waarschijnlijk, maar MP+MovingPictures doet dat allemaal voor je.
De ts 'mist daaruit', dus hij mist in Windows 7 Mediacenter (wat ie nu heeft) uit MediaPortal (wat ie had) de functionaliteit van Moving Pictures.

Ik gebruik geen Mediacenter (maar de MP & MP combo) en kan helaas dus geen zinnig antwoord geven op de vraag :P

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zal wel heel raar lezen, maar zoals het er staat miste hij die feature in Mediaportal al? In ieder geval Mediaportal + Moving Pictures doet wat je wilt en draait ook gewoon op W7, wel even de 1.1 beta gebruiken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

"en mis daaruit één heel fijne feature", geeft inderdaad aan dat hij het in Media Portal wel had.

Zou inderdaad een leuke feature binnen W7 MCE zijn.
wagenveld schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:04:
Ik zal wel heel raar lezen, maar zoals het er staat miste hij die feature in Mediaportal al? In ieder geval Mediaportal + Moving Pictures doet wat je wilt en draait ook gewoon op W7, wel even de 1.1 beta gebruiken dan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:04
of je neemt MyMovies (mymovies.dk)

die heeft daar een leuke feature voor... en nog meer uiteraard. Werkt prima met W7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:39
Ik gebruik zelf Yammm. Dit programmaatje installeer je als service en je geeft een of meerdere directories op die hij in de gaten moet houden. Zodra je er een film in zet, download ie automatisch alle gegevens, de covers, etc.
De developer is ook constant bezig met verbeteren en in de eerstvolgende versie komt ook ondersteuning voor TV-series.

Voor in MediaCenter kun je dan MediaBrowser gebruiken, die ook goed overweg kan met TV-series.

Ik heb ook een tijdje MyMovies gebruikt, maar daarbij moest ik nog veel te veel zelf doen. En hij vond ook vaak niet de juiste film, waardoor de informatie niet klopte. Sinds ik Yammm gebruik, hoef ik eigenlijk nooit meer wat zelf te doen.

[ Voor 18% gewijzigd door maikel op 30-10-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejay79
Thanks voor de reacties.
Ik had mymovies inderdaad ook gevonden, alleen heeft deze SQL server nodig. Op zich prima, alleen houd ik persoonlijk van zo min mogelijk randvoorwaardelijke software.

Vanavond Yammm maar ff checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejay79
hardware-lover schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:52:
"en mis daaruit één heel fijne feature", geeft inderdaad aan dat hij het in Media Portal wel had.
Yep, dat klopt. Onder XP heb ik lange tijd Mediaportal gebruikt maar dat is voor in de woonkamer toch wat gebruikers-onvriendelijk door de hoge mate van tweaken en tunen voordat iets eindelijk werkt. Of het dan stabiel is was nog een tweede... :/
Wat dus wél een groot voordeel was in Mediaportal is het downloaden van info en cover van IMDB. (letterlijk met één klik op de knop) Vandaar dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Heb nu Yammmmmm... ook eens geïnstalleerd en bij 2 films zie ik nu de afbeelding staan maar bij het gros is (nog) niets te zien. Ik heb alle instellingen nagelopen maar ik zie zo niets wat ik over het hoofd gezien zou kunnen hebben waardoor het bij de andere films niet zou kunnen werken.
ejay79 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:58:
Thanks voor de reacties.
Ik had mymovies inderdaad ook gevonden, alleen heeft deze SQL server nodig. Op zich prima, alleen houd ik persoonlijk van zo min mogelijk randvoorwaardelijke software.

Vanavond Yammm maar ff checken...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
www.mediabrowser.tv is erg mooi voor Windows 7 MCE :D
Pagina: 1