• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
Beste tweakerts,

Ik zit met een probleempje! ik wil van CPU veranderen en nou moet de oude cpu+heatsink eraf. Zo gedaan zou je zeggen! Maar krijg de heatsink met geen mogelijkheid los. Durf er ook niet te hard aan te trekken. Nou las ik ergens dat je een fohn moet gebruiken of de pc even aan moet doen en het dan nog eens proberen. De fohn methode sla ik over maar heb de computer dus 30 min aangehad en wat dingen laten uitpakken + spelletje gespeeld. Nou wil de cpu nog niet los. Iemand anders nog tips en tricks? Het gaat om een AM2

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:20
Het palletje aan de zijkant omhoog halen en dan proberen cpu koeler en processor in 1x er af te halen.
Wel na natuurlijk ook de processorkoeler klemmen los te halen. Zit de koeler niet vast met een backplate?

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
De klemmen zijn allemaal los! Ook zit de koeler niet vast met een backplate. Lijkt wel of d koeler 1 is geworden met de cpu o.i.d

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou draaien kunnen proberen door de heatsink zo los te wringen van de CPU.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
Wiethoofd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:11:
Je zou draaien kunnen proberen door de heatsink zo los te wringen van de CPU.
Zou ik ook nog kunnen proberen inderdaad! Laat nu even een CPU stresstest lopen kijken of die dan genoeg is opgewarmd :) Iemand dit probleem weleens gehad?

Het palletje waarmee de cpu op ze plaats word gehouden zit onder de koeler.. die er dus niet af wil

Het gaat trouwens om een Asus m3n78-vm moederbord en een Amd AM2 4850e cpu

[ Voor 19% gewijzigd door souljah1h op 29-10-2009 14:30 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

die zit gewoon vastgeplakt met opgedroogde koelpasta dus, warmmaken, evt zelfs (tijdelijk) de cpu fan dr af, zodat ie maar lekker warm word, en dan met een draaiende beweging losmaken :)

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 12:05
Waarom niet de fohn? Dan kan je hem verwarmen terwijl hij uitstaat, en dan is temperatuur geen enkel probleem voor zo'n ding.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
Het is al opgelost! Bedankt voor de tips :) Heb een CPU stress test gedaan en toen de tip van wiethoofd gebruikt hiermee ging het moeizaam maar het is wel gelukt! Kan een slotje op wat mij betreft :)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Je moet trouwens wel opletten met het verwijderen van die koeler. Ik heb zelf eens een 4450e los gehaald. Die koeler zat ook muur- en muurvast. Ik zette niet eens veel kracht, maar ik trok de koeler er af met de CPU er nog aan :o Het boompje om de processor op zijn plaats te houden zat nog gewoon dicht :') Tientallen pinnen op mijn CPU waren krom, maar die heb ik gelukkig weer recht kunnen buigen met een mesje en een pinpas :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Pagina: 1