Hp versus Dell servers

Pagina: 1
Acties:
  • 593 views

• Pomp
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-12-2025
hallo

Voor een klant moet ik een systeem samenstellen voor z'n erp pakket die hij via internet wil gaan verhuren.
Nou zit ik te twijfelen tussen servers van Dell en servers van HP.
ik heb overal op internet gezocht naar concrete cijfers of een duidelijke voorkeur van de 'community' maar kwam er zelf niet uit.
Als je de meningen erbij pakt is de ene helft voor hp en tegen dell en vica versa.

Wat is jullie mening: Dell of HP

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als de rest van de wereld 50/50 verdeeld is, waarom denk je dat het hier anders zal zijn? Bovendien: geen idee wat jij en je klant belangrijk vinden. Gezien de reputatie van beide bedrijven, lijkt het me hoe dan ook stug dat je crap geleverd krijgt.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Pomp
Waar ik heb gekeken zijn vooral op engelstalige(lees: amerikaanse) en gedateerde sites.
Het kan zijn dat het niveau van support in Nederland anno 2009 afwijkt van de bevinden op het internet.

Het imago van dell is, goedkope servers maar slechte support, van hp is precies tegenovergesteld.

Ben dus benieuwd hoe ervaringsdeskundigen zoals jullie daar over denken.
Ben zelf nog student die dit project van mijn school toegewezen heb gekregen.
Het is wel een echte klant.

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Eigenlijk is het heel makkelijk, support krijg je niet, die moet je kopen.

Ik weet uit ervaring dat zowel Dell als HP goede support bieden. Je kan meestal kiezen uit NBD (binnen 1 dag) of 4uur service. Elk met zijn eigen prijs.

Ik heb zelf niet echt een voorkeur voor een merk, maar koop meestal Dell omdat ik daar meer korting krijg.

• JorisFRST
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-12-2024
Dell server met Gold Support, kan je niet mis gaan, kost wat, maar dan krijg je ook wel onmiddelijk iemand aan de lijn die van iets weet, anders moet je alle stappen door.

(support mensen kosten nu eenmaal geld, ook aan Dell of HP)

HP is wel goedkoper in het verlengen van support plannen voor oudere servers,
da's misschien iets dat je ook wil meenemen als je de boel langer als 5 jaar op dezelfde hardware wil houden.

• Pomp
Dell is over het algemeen goedkoper. Maar zie je dat terug in een kwaliteitsverschil tussen de servers?

Verwijderd

Pomp schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:05:
Dell is over het algemeen goedkoper. Maar zie je dat terug in een kwaliteitsverschil tussen de servers?
Wij "moeten" Dell hardware gebruiken. Persoonlijk heeft HP nog steeds voorkeur, maar Dell wordt wel steeds beter en is echt niet veel minder. Gold support is top bij Dell. Geen problemen mee gehad en alles komt netjes binnen de afgesproken 4 uur. (Disks/PSU's etc.) Met beide is prima te werken. Wellicht dat je de keuze kunt maken op basis van prijs, en de beschikbaarheid van de config die jij net wilt hebben.
Vergelijk je wel appels met appels, dus inclusief dezelfde support etc? Veel verschil zal er niet tussen zitten denk ik.

Enig waar HP nog stukken beter in is zijn de iLo kaartjes. Die DRAC dingen in Dell lopen echt nog wat jaren in ontwikkeling achter.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2009 14:31 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:29:
[...]

Wij "moeten" Dell hardware gebruiken. Persoonlijk heeft HP nog steeds voorkeur, maar Dell wordt wel steeds beter en is echt niet veel minder. Gold support is top bij Dell. Geen problemen mee gehad en alles komt netjes binnen de afgesproken 4 uur. (Disks/PSU's etc.) Met beide is prima te werken. Wellicht dat je de keuze kunt maken op basis van prijs, en de beschikbaarheid van de config die jij net wilt hebben.

[...]

Vergelijk je wel appels met appels, dus inclusief dezelfde support etc? Veel verschil zal er niet tussen zitten denk ik.

Enig waar HP nog stukken beter in is zijn de iLo kaartjes. Die DRAC dingen in Dell lopen echt nog wat jaren in ontwikkeling achter.
Ik heb precies hetzelfde gevoel. Zelf heb ik een HP machine zonder support. Maar voor de rest is alles hier Dell.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:06
HP en Dell zelf kunnen je prima uitleg geven over de prijzen, hardware en support. Ik zie niet zoveel nut in het zoveelste Dell/HP vergelijkingstopic, hier zijn al genoeg discussies over geweest. Vandaar een slotje.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.