Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-08 16:01
Hallo,

Recentelijk heb ik een Sony Ericsson w890i aangeschaft.
Ik ben zeer tevreden met dit toestel, echter liep ik vorige week tegen een probleem aan.

Toen ik probeerde wat video bestanden af te spelen op mijn telefoon kwam ik erachter dat veel formaten echter weigerden om te worden afgespeeld. Enkele bestanden lieten zich wel afspelen, maar hierbij liep de audio steeds verder voor op de videobeelden.

Op de Sony Ericsson Developers website staan vele videoformaten die ondersteunt worden, echter wordt hier niets gezegd over de bitrate en frames per seconde...

Ik heb veel verschillende video en audio codecs/containers geprobeerd, met verschillende bitrates en fps settings, echter niets mocht baten ;(

Een video die opgenomen is met de camera van de w890i speelt vlekkeloos af en heeft volgens VLC player de volgende eigeschappen:

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2zs2ywo.png

Met als extensie .mp4

heeft iemand hier ervaring met het afspelen van video's en zou mij misschien kunnen vertellen wat de ideale codec/container/bitrate/fps etc. is voor het afspelen van video op de w890i?

Oh ja nog een ander vraagje, zit er ook een limiet aan de lengte/grootte van een video?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je al eens een file met exact die settings proberen te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-08 16:01
Wel met hetzelfde formaat,framerate en bitrate echter verschilde de codec.
Nu ben ik geen expert op het gebied van audio/video, maar volgens mij is mp4 een container en geen codec.
en staat de "a" bij "mp4a" voor audio en de "v" bij "mp4v" voor video.

Ik heb met Sony Vegas 7 geprobeerd om een video te maken met dezelfde settings met de .mp4 extensie.
Toen ik de codec informatie met VLC player opvroeg van deze video stond er bij video codec:"mpeg4" en bij audio codec: "aac".
Op de telefoon kon ik deze video vervolgens niet afspelen.