Toon posts:

[Powerline] Verschillende fasen + ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon op dit forum er niks over vinden, maar heeft iemand ervaringen met een Powerline 4-port?

Ik heb nu namelijk draadloos een 360 aangesloten op een router en dat werkt niet naar behoren.
Nu zag ik die powerline producten en na wat langer zoeken dus ook een paar met 4 poorten.

Dat is handig, want ik wil binnenkort nog een NMT kopen en deze er ook zo aan hangen.

Er is weinig verder over te lezen kwa gebruikerservaringen dus hopelijk kan iemand mij advies geven hierover.

Moet zo'n powerline perse in de muur worden ingestoken of kan het ook in een stekkerdoos?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn Devolo. Het werkt dus blijkbaar niet met verschillende fasen.

Is er een Powerline die dit wel ondersteunt om onderling te communiceren via verschillende fasen?

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:18

Blord

Hello Kitty !

De Devolo dLan16Mb, 85Mb en 200Mb kunnen onderling niet communiceren. Ze zijn gebaseerd op verschillende protocollen. Hou daar rekening mee.

Volgens mij kunnen de Devolo's ook met verschillende fases werken. Lees de Devolo's FAQ eens door, http://www.devolo.com/con...neral-dlan-faqs.html?l=en

Daarin staat dat het geen probleem is.
My house has three separate phases. Can dLAN® also establish a connection from one phase to another?
Yes. This is known as phase coupling, and in dLAN® devices, it works without the need to install an additional phase coupler. This means that you can also establish network connections via two or three phases.

Verwijderd

Topicstarter
en toch werken de 2 200Mbps adapters niet samen bij mij.

Wel als ik ze beide aansluit in mijn huiskamer/keuken/zolder/ maar ik heb een uitbouw en daar werkt het niet als de ene in het oude gedeelte staat en de ander in het nieuwe. Wel weer als ze beide in de uitbouw staan.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Verschillende fases in een huis zijn gescheiden vanaf de wijkcentrale. Lijkt me toch niet ondenkbaar dat dat iets te ver weg is voor zo'n powerline.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
kijk dan eens na hoe je fase's verdeeld zijn over je huis?

is die nieuwe uitbouw bv voorzien van zijn eigen stoppenkast met verliesstroomschakelaar.
afgetakt van de eerste originele kast?
of mss zelfs rechtstreeks vanaf de meterkast (in de meterkast zitten vaak al filters om 'stoorsignalen' te filteren)?

(die verliesstroomschakelaar is vaak een soort van filter voor die dingen)

of is die uitbouw elektrisch als uitbreiding bij in de oude stoppenkast bijgeplaatst na een eventuele update van de stoppen - herschikking om die extra stoppen te kunnen plaatsen - en de vervanging van de verliestroomschakelaar van enkel- naar driefasig?
de fase-koppeling gaat dan vaak via de aarding of via neutral (de "neuter" of blauwe draad bij een 3fasig net)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daar allemaal geen benul van. Ik ben echt maar een leek op dat gebied.

Dan zou ik al een electricien moeten laten komen, en dat wordt toch wel een heel duur grapje.

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 11:02
als je een beetje met een schroevendraaier overweg kan, en niet overal met je vingertjes aan gaan zitten kan je dit zelf ook redelijk makkelijk zien,
ik weet niet hoe oud de groepenkast ongeveer is, maar oké ik zou zeggen gooi even de spanning van je kast af ( nieuwe aansluitingen krijgen geen smelt-veiligheid maar een automaat van de nuon waardoor de gehele groepenkast spanningsvrij gemaakt kan worden ).
ik zou zeggen maak ff een foto van de binnenkant van je groepenkast ( de bedragen etc ) en post hem ff.
noteer gelijk even wat op elke groep zit ( 1 voor 1 je groepen uitzetten door automaatje naar beneden te halen of stoppen eruit te draaien ).
en ik kan dan wel ff voor je kijken welke groepen er te combineren valt.
lijkt mij de kortste en goedkoopste oplossing.
ik monteer dagelijks groepenkasten dus moet niet zo moeilijk zijn om ff die foto voor je na te kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het toch wat simpeler doen. Ik trek vanuit de 2e adapter een utp kabel naar het nieuwe gedeelte. Die 2e adapter steek ik dus in het stopcontact wat het dichtst bij het nieuwe gedeelte ligt.

Ik had nog een andere vraag. Kan ik achter deze adapter een switch hangen? Dan hoef ik niet steeds losse adapters te kopen.

[ Voor 22% gewijzigd door IEF op 05-11-2009 13:12 ]

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:48

IEF

Why so serious?

Powerline werkt exact hetzelfde als een netwerkkabel in de praktijk, dus als je normaal gezien een switch zou kunnen hangen achter het apparaat waar de 1e powerline adapter aanhangt, dan kan dat nu ook natuurlijk.

Verder: graag even de EDIT knop gebruiken voor toevoegingen aan je eigen reacties binnen 24 uur. Als je een nieuwe reactie plaatst binnen 24 uur kicked dit je topic omhoog in de index, en dat is niet gewenst.

Hierboven heb ik dat dus even voor je voorgedaan.
Pagina: 1