Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• vidyax
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-11-2024
Beste Tweakers ;) ,

Ik heb internet over de kabel van Caiway. Het is stabiel, maar €30,- voor 8 Mbit/sec is wat duur en ook nog is traag. Als ik andere websites bekijk, waar ik dan ook al vaak ADSL internet tegenkom beginnen de goedkoopste abonnementen vaak al op 4 MB/sec.

Ter vergelijking, ik haal met mijn abonnement "slechts" 1 MB/sec, terwijl andere providers €15,- vragen voor 4 MB/sec (KPN). :/

Nu is mijn vraag: "Wat is beter? Kabel of ADSL?" Maar ook, met welk type haal je hogere snelheden? Voor een 16 Mbit verbinding bij Caiway moet ik daar €37,- voor neerleggen, wat neerkomt op een redelijke 2 MB/sec.

En dan komt er ook nog bij dat als ik internet gebruik de televisies op de 2e en 1e verdieping gaan storen...Dit komt vast door het continu splitten naar televisies enzo, maar toch...Het zit me wel dwars. Zou dit voorbij zijn als ik zou kiezen voor ADSL internet? :?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

hoe ver zit je van de centrale af? (ADSL wijkhub). Dat maakt redelijk veel uit voor de kwaliteit van je verbinding, en dus je snelheid. Internet via de kabel wordt daarentegen gedeeld met een aantal andere mensen. De maximum snelheid is wel hoger dan je zelf aangeboden krijgt, maar als iedereen op volle snelheid loopt te downloaden, houd jij niet de volledige snelheid over.

-_-

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik vrees dat je Mb en MB een beetje door elkaar aan het halen bent. 4MB/s ADSL is namelijk zo goed als onmogelijk (is namelijk 32Mb/s). Die 15 euro is dus waarschijnlijk voor 4Mb/s, en dus half zo snel als de verbinding die je nu hebt.

• vidyax
En dat is soms ook te merken, vooral in de avond. Maar hoe ver ik van de centrale af zit, zou ik zo één twee drie niet weten. Is er ook een mogelijkheid om dat te kunnen bepalen?

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:11
Niet in de war, want KPN en 4MB/s leveren lijkt me wat onmogelijk over ADSL, dat zal eerder ook voor 15 euro 4Mbit/s zijn?

Edit: dcm360 was me al voor ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door nautaonline op 29-10-2009 12:09 ]

• vidyax
dcm360 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:08:
Ik vrees dat je Mb en MB een beetje door elkaar aan het halen bent. 4MB/s ADSL is namelijk zo goed als onmogelijk (is namelijk 32Mb/s). Die 15 euro is dus waarschijnlijk voor 4Mb/s, en dus half zo snel als de verbinding die je nu hebt.
Ja daar heb je gelijk in. Als ze op die website met 3Mb, dus Mbit bedoelen, dan is mijn snelheid inderdaad nog steeds hoger. Hmmm....

En dan bijvoorbeeld Ziggo. Zij bieden een 10 Mbit lijn aan voor dezelfde prijs die ik nu betaal. Of is de up-time van Ziggo lager dan die van Caiway?

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 14:04
vidyax schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:14:
[...]

Ja daar heb je gelijk in. Als ze op die website met 3Mb, dus Mbit bedoelen, dan is mijn snelheid inderdaad nog steeds hoger. Hmmm....

En dan bijvoorbeeld Ziggo. Zij bieden een 10 Mbit lijn aan voor dezelfde prijs die ik nu betaal. Of is de up-time van Ziggo lager dan die van Caiway?
Kabelaars leveren niet in elkaars gebieden dus als je Caiway hebt kun je waarschijnlijk geen ziggo krijgen.

Verwijderd

vidyax schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:09:
En dat is soms ook te merken, vooral in de avond. Maar hoe ver ik van de centrale af zit, zou ik zo één twee drie niet weten. Is er ook een mogelijkheid om dat te kunnen bepalen?
Jazeker zie o.a.

http://pcdb.bbned.nl/

http://www.speedtest.nl/ADSL/

Vul postcode en huisnummer in

http://wideconnect.nl/ind...iewarticle&kbarticleid=11

Afbeeldingslocatie: http://surispace.files.wordpress.com/2007/10/internode-adsl2-distance1.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2009 23:20 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

het maximum wat je momenteel op ADSL kunt krijgen is 20 - 24 Mbit/s. Dat is ook echt een maximum snelheid, en valt naar mate de afstand tot de centrale toeneemt, af.

Eventueel zou je kunnen kijken of in je omgeving al een glasvezelnetwerk ligt / in de nabije toekomst aangelegd wordt. Zie hiervoor de glasvezel GOT draadjes. Dan zijn voor een euri of 40 50Mbit/s symetrische verbindingen mogelijk.

-_-

Pagina: 1