Vandaag maar eens een new topic gestart voor de Samsung ps50/58b850 er werd teveel in het samsung Plasma topic algemeen gesproken over de diverse types. Graag ervaringen, instellingen, tips en trucs, firmware tips, DLNA tips op deze topic plaatsen. Ik zal mijn bijdrage ook ruim leveren aan deze topic!
Ik zit eraan te denken om de 850 te kopen maar lees veel over buzzing problemen. Nu heb ik ook gelezen dat dit in latere modellen zou zijn opgelost. Kan iemand hier opheldering over geven? Thanks.
Dat betekent, stam + t .
Kijk eens in het Forum Samsung Plasma's naar mijn bijdrage, is opgelost en er is nu een modificatie voor handen. Wat dat voor de productie betekend weet ik niet, maar koop in ieder geval een oktober model.Apache4u schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 19:30:
Ik zit eraan te denken om de 850 te kopen maar lees veel over buzzing problemen. Nu heb ik ook gelezen dat dit in latere modellen zou zijn opgelost. Kan iemand hier opheldering over geven? Thanks.
[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 04-11-2009 22:42 . Reden: Quote gefixed ]
sorry hardware lover, overheen gelezen... nee de B650 is wezenlijk een ander type, kijk naar de specs op samsung.nl
@Ziggyman, wie zegt dat dat echt waar is? 
Ik geloof je wel hoor! Goed idee om een apart topic te starten. Wacht nog even af totdat duidelijk is of de nieuwe productie ook wordt of is aangepast en vanaf wanneer.
Op een Duits forum toch ook veel mensen die last hebben van de buzz. Vaak schrijven mensen alleen een bericht als het niet goed is, maar nu in veel gevallen vooraf aangekondigd dat het toestel besteld was en later doorgegeven of deze ook last van de buzz had. De 58" heeft er veel minder of haast niet last van. De 50" duidelijk wel. Ook wel wat andere kwaliteitsproblemen (kapotte pixels)
Het beeld is echter zo mooi zodat ondanks hier en daar mindere berichten de liefhebbers 'm toch gewoon bestellen.
Ik geloof je wel hoor! Goed idee om een apart topic te starten. Wacht nog even af totdat duidelijk is of de nieuwe productie ook wordt of is aangepast en vanaf wanneer.
Op een Duits forum toch ook veel mensen die last hebben van de buzz. Vaak schrijven mensen alleen een bericht als het niet goed is, maar nu in veel gevallen vooraf aangekondigd dat het toestel besteld was en later doorgegeven of deze ook last van de buzz had. De 58" heeft er veel minder of haast niet last van. De 50" duidelijk wel. Ook wel wat andere kwaliteitsproblemen (kapotte pixels)
Het beeld is echter zo mooi zodat ondanks hier en daar mindere berichten de liefhebbers 'm toch gewoon bestellen.
Geen probleem, ik heb al een buitenlands topic gevonden waarin de b650 uitvoerig behandeld wordt.
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 22:36:
sorry hardware lover, overheen gelezen... nee de B650 is wezenlijk een ander type, kijk naar de specs op samsung.nl
Testing, one, two ...
en welke is dat dan?hardware-lover schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:45:
Geen probleem, ik heb al een buitenlands topic gevonden waarin de b650 uitvoerig behandeld wordt.
[...]
Wil je hiermee zeggen dat vanaf de oktober modellen het probleem opgelost is?Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:28:
Wat dat voor de productie betekend weet ik niet, maar koop in ieder geval een oktober model.
Als niet weet of de productie ook "gemod is, zou het toch niet moeten uitmaken van welke maand je model is?
[ Voor 11% gewijzigd door Wouter Rebel op 31-10-2009 14:55 ]
Nee dat wil ik niet, maar de modificatie die is uitgevoerd zal wel worden doorgevoerd in de productie, toch maar even naar Hongerije om het te controlerenWouter Rebel schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:54:
[...]Wil je hiermee zeggen dat vanaf de oktober modellen het probleem opgelost is?
Als niet weet of de productie ook "gemod is, zou het toch niet moeten uitmaken van welke maand je model is?
[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 04-11-2009 22:42 . Reden: Quote gefixed ]
Verwijderd
Zou je misschien een wat nettere openingspost neer kunnen zetten, het ziet er allemaal een beetje slordig uit op dit moment. Overzichte van type tv, firmware die uit is, wat er gepatched is, tips&truuks etc.
Volgens mij is er een nieuwe firmware uit (30-10-2009)
Als ziggyman geen nette op kan maken dan zal ik dat ergens, morgen oid wel even doen
Als ziggyman geen nette op kan maken dan zal ik dat ergens, morgen oid wel even doen
Hier heb je de link betreffende het toestel uit dit topic.
Testing, one, two ...
Rustig op dit topic.
Durf nog steeds geen go te geven voor deze tv omdat ik niet weet of de nu uit te leveren versies buzzvrij zijn. Je leest nog steeds op diverse forum's dat mensen die 'm nu aanschaffen (kan ook een voorraad model zijn) er vaker wel last van hebben dan niet. Dan heb ik het alleen over de mensen die aankondigen er één besteld te hebben en dus nog "objectief" zijn. Klagers zie je namelijk vaker op een forum dan mensen die tevreden zijn.
Ook de eigen "norm" van Samsung geeft geen vertrouwen. Ze repareren pas bij een bepaald geluidsniveau.
Een alternatief is moeilijk. De tv moet tenslotte een paar jaar hangen en de panasonic (design, weinig instelmogelijkheden) kan me nog niet warm maken.
Als Panasonic straks met een nieuw model komt gaat dat Samsung veel klanten kosten. Ze moeten dus opschieten met het oplossen van de buzz en b.v. de garantieperiode opkrikken om vertrouwen terug te winnen.
Durf nog steeds geen go te geven voor deze tv omdat ik niet weet of de nu uit te leveren versies buzzvrij zijn. Je leest nog steeds op diverse forum's dat mensen die 'm nu aanschaffen (kan ook een voorraad model zijn) er vaker wel last van hebben dan niet. Dan heb ik het alleen over de mensen die aankondigen er één besteld te hebben en dus nog "objectief" zijn. Klagers zie je namelijk vaker op een forum dan mensen die tevreden zijn.
Ook de eigen "norm" van Samsung geeft geen vertrouwen. Ze repareren pas bij een bepaald geluidsniveau.
Een alternatief is moeilijk. De tv moet tenslotte een paar jaar hangen en de panasonic (design, weinig instelmogelijkheden) kan me nog niet warm maken.
Als Panasonic straks met een nieuw model komt gaat dat Samsung veel klanten kosten. Ze moeten dus opschieten met het oplossen van de buzz en b.v. de garantieperiode opkrikken om vertrouwen terug te winnen.
Ik sta al 2 maanden op het punt om deze plasma te kopen maar het 'buzzing' probleem houd mij nog tegen. Ik wacht todat ik zeker weet dat het probleem is opgelost.
Ja ik heb hier ongeveer hetzelfde, de buzz en het 50hz probleem. Van beide nog niets van een oplossing vernomen hoewel het 50hz probleem niet zo vaak genoemd wordt op het net.
Sinds gisteren in het bezit van een super mooie Samsung PS50B850. Aankoop lang uitgestelt ivm de buzzzzzzz waarover veel op internet gesproken wordt. Na meerdere berichten dat het probleem verholpen zou zijn toch maar overgegaan tot de aankoop van de tv. Na alles geinstalleerd te hebben tv aangezet en ..... buzzzzzzz.Volgens het etiket op de achterkant van de tv is hij geproduceerd in November 2009. Dus berichtgevingen over dat productiemodellen vanaf oktober dit probleem niet meer hebben zijn niet juist. Firmware-upgrade was niet nodig doordat er al de nieuwste op zat. Desondanks de laatste firmware-versie gedownload, op usb gezet en geprobeerd te installeren. Tv gaf aan dat het dezelfde versie was. Zal vandaag is even bellen met de helpdesk van Samsung. Zodra het verholpen is en op welke wijze laat ik het weten.
Edit: Vandaag is de monteur van Selectro geweest. Na het openschroeven van de Tv blijkt dat de oplossing die eerder al aangegeven is verwerkt te zijn in de geproduceerde modellen van November 2009. De blokjes zitten er al in, de spoelen zijn vervangen en wat extra isolatiemateriaal. De monteur kon alleen maar de software updaten van de printplaat. Hier hielt het op. Meer kan hij niet doen. Eerder op een forum las ik dat de zitpositie verschil oplevert. Dit klopt inderdaad. Als ik recht voor de Tv zit hoor ik de buzzzz, ga ik wat verder naar links of rechts zitten hoor ik niets meer van de buzzz.
Dus mocht je deze super strakke PS50B850 willen hebben dan houdt er rekening mee dat ook de nieuwe modellen nog een buzzzz hebben.
Edit: Vandaag is de monteur van Selectro geweest. Na het openschroeven van de Tv blijkt dat de oplossing die eerder al aangegeven is verwerkt te zijn in de geproduceerde modellen van November 2009. De blokjes zitten er al in, de spoelen zijn vervangen en wat extra isolatiemateriaal. De monteur kon alleen maar de software updaten van de printplaat. Hier hielt het op. Meer kan hij niet doen. Eerder op een forum las ik dat de zitpositie verschil oplevert. Dit klopt inderdaad. Als ik recht voor de Tv zit hoor ik de buzzzz, ga ik wat verder naar links of rechts zitten hoor ik niets meer van de buzzz.
Dus mocht je deze super strakke PS50B850 willen hebben dan houdt er rekening mee dat ook de nieuwe modellen nog een buzzzz hebben.
[ Voor 36% gewijzigd door jklflipper op 21-12-2009 12:40 ]
Verwijderd
Uiteindelijk heb ik de gok maar genomen en met de 14 dagen geld terug garantie van de MM was ik wel niet het goedkoopst uit (1399) maar het scheelt niet veel.
Gisteren bij de MM in Alexandrium opgehaald en geen BUZZ...
Beeld perfect, alleen de CI+ nog niet helemaal aan de gang, alle zenders gevonden maar alleen beeld bij NL1, NL2 geeft SCRAMBLED SIGNAL...
Gelukkig speelt het via de Humax5050 wel alles dus de rest zoeken we er wel bij
Gisteren bij de MM in Alexandrium opgehaald en geen BUZZ...
Beeld perfect, alleen de CI+ nog niet helemaal aan de gang, alle zenders gevonden maar alleen beeld bij NL1, NL2 geeft SCRAMBLED SIGNAL...
Klinkt alsof je smartcard nog niet is geregistreerd. In ieder geval bij Ziggo krijg je dan alleen beeld bij NL1... Even de helpdesk bellen, dan is het binnen 5 minuten geregeld.Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 08:33:
Overigens hier een tevreden PS58B680 eigenaar zonder buzzzzzz, blijkbaar gaat het soms dus ook goed. Wel met wat andere kuren, maar daar zal ik jullie hier in dit topic niet mee vermoeien.
Verwijderd
Try me, want ik ben al uren ... wat ... dagen aan het internetten om een goede 50" plasma te vinden; dus vermoei me alsjeblieft met de "andere kuren"Overigens hier een tevreden PS58B680 eigenaar zonder buzzzzzz, blijkbaar gaat het soms dus ook goed. Wel met wat andere kuren, maar daar zal ik jullie hier in dit topic niet mee vermoeien.
Verwijderd
Tv op vrijdag 18 dec 21:00u ontvangen. Op zaterdag geinstalleert dwz: Opgehangen met wall-mount (2cm!) / Humax5050 aangesloten met 10m HDMI kabel (€7,95) / antennekabel / datakabel tbv koppeling met netwerkrouter/voedingskabel uiteraard.
Productie eerste helft nov.2009, we hebben geen (aantoonbare) buzzingproblemen.
(Tv maakt in mute-stand niet meer geluid dan een standaard TL-verlichting.)
Wel probleempje met koppeling in netwerk (DNLA-streamen), Samsungsoftware op beide pc'c werkt niet op de tv terwijl beide PC's in het begin wél zichtbaar waren in de TV menustructuur, daarna niet meer (??).
Ik moet dus nog verder zoeken kijken (iemand suggesties?). Ik wil er wel alles uithalen wat er in zit, alleen al als uitdaging. Dit probleem komt vaak voor getuige de div forums.
Er is vlg.mij geen strakkere tv te krijgen, super beeld. AVI-Films afspelen dmv USB-stick werkt super! USB aansl.verlengd met kabeltje achter de zijkant vd tv ivm bereikbaarheid. Op termijn wel een 2.1 speakersetje er op maar dat wist ik, geheel wordt dan helaas minder strak tegen onze witte muur. (op dit moment nl. zonder zichtbare kabels/goten ed door muur/vloer-doorvoer van alle kabels).
Productie eerste helft nov.2009, we hebben geen (aantoonbare) buzzingproblemen.
(Tv maakt in mute-stand niet meer geluid dan een standaard TL-verlichting.)
Wel probleempje met koppeling in netwerk (DNLA-streamen), Samsungsoftware op beide pc'c werkt niet op de tv terwijl beide PC's in het begin wél zichtbaar waren in de TV menustructuur, daarna niet meer (??).
Ik moet dus nog verder zoeken kijken (iemand suggesties?). Ik wil er wel alles uithalen wat er in zit, alleen al als uitdaging. Dit probleem komt vaak voor getuige de div forums.
Er is vlg.mij geen strakkere tv te krijgen, super beeld. AVI-Films afspelen dmv USB-stick werkt super! USB aansl.verlengd met kabeltje achter de zijkant vd tv ivm bereikbaarheid. Op termijn wel een 2.1 speakersetje er op maar dat wist ik, geheel wordt dan helaas minder strak tegen onze witte muur. (op dit moment nl. zonder zichtbare kabels/goten ed door muur/vloer-doorvoer van alle kabels).
Verwijderd
We hebben van alles geprobeerd maar het lukt niet (streamen vanaf de pc's).
Gateway & DNS: IP adres van de router? Tv geeft bij netwerktest foutmelding.
Bij de bij KPN opgevraagde in handm. ingevulde geg. mbt IP-adres,subnetmask, gateway geeft tv aan een internetverbinging te hebben.
In de pc-sharemanager (versie 2.3) komt bij "apparaat instellen beleid delen" geen apparaat te staan. Ik heb in de firewall uitzondering gemaakt voor sharemanager.
Ligt het aan de routerpoort? verschillende apparaten met eenzellfde adrescode? We hebben een desktop en noteboor draadloos en en Humax en Samsung tv bedraad.
Gateway & DNS: IP adres van de router? Tv geeft bij netwerktest foutmelding.
Bij de bij KPN opgevraagde in handm. ingevulde geg. mbt IP-adres,subnetmask, gateway geeft tv aan een internetverbinging te hebben.
In de pc-sharemanager (versie 2.3) komt bij "apparaat instellen beleid delen" geen apparaat te staan. Ik heb in de firewall uitzondering gemaakt voor sharemanager.
Ligt het aan de routerpoort? verschillende apparaten met eenzellfde adrescode? We hebben een desktop en noteboor draadloos en en Humax en Samsung tv bedraad.
Verwijderd
Ik sta op het punt deze prachtige TV te kopen.
Voor films de PS3 en TV in HD
ik begin met een schone lei
ik heb nog geen UPC Ziggo sateliet of iets dergelijks maar ik weet wel dat ik deze TV graag wil hebben.
Wie kan mij adviseren bij welke provider ik een TV abbo moet afsluiten die prima werkt met deze TV
Ik woon in rotterdam en hoor veel over de UPC.
Gaat dat zonder meer goed? Zijn er dingen waar ik op moet letten?
Voor films de PS3 en TV in HD
ik begin met een schone lei
ik heb nog geen UPC Ziggo sateliet of iets dergelijks maar ik weet wel dat ik deze TV graag wil hebben.
Wie kan mij adviseren bij welke provider ik een TV abbo moet afsluiten die prima werkt met deze TV
Ik woon in rotterdam en hoor veel over de UPC.
Gaat dat zonder meer goed? Zijn er dingen waar ik op moet letten?
Verwijderd
ik ben naar deze tv aan het kijken. Nu is me alleen niet duidelijk welke edities CI+ hebben. Ziggo site zegt PS50B850Y1PXXC. Echter bij een aantal webwinkels wordt vermeldt dat PS50B850Y1WXXC ook kabel tuner heeft. Klopt dit?
Verwijderd
antwoord al gevonden in andere topic. MIjn excuses.Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:15:
ik ben naar deze tv aan het kijken. Nu is me alleen niet duidelijk welke edities CI+ hebben. Ziggo site zegt PS50B850Y1PXXC. Echter bij een aantal webwinkels wordt vermeldt dat PS50B850Y1WXXC ook kabel tuner heeft. Klopt dit?
Verwijderd
Beste mensen,
Zojuist een PS50P850 gekocht. Helemaal prima, maar 1 probleem...
Ik probeer mijn externe audio set op aan te sluiten.(rood op rood, wit op wit) in het menu geselecteerd "externe speakers". Maar geen geluid
Mijn oude plasma werkte wel via het externe setje.
Iemand een idee?
Zojuist een PS50P850 gekocht. Helemaal prima, maar 1 probleem...
Ik probeer mijn externe audio set op aan te sluiten.(rood op rood, wit op wit) in het menu geselecteerd "externe speakers". Maar geen geluid

Mijn oude plasma werkte wel via het externe setje.
Iemand een idee?
Een monteur komt langs en haalt wat "overbodige" en zinloos er in geplaatste spoeltjes er uit en de buzz is weg/minder, zoals hier op dit topic te lezen is. IMHO een fix van niets, maar goed, het schijnt te werken.Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:26:
Ik heb de Samsung in mijn bezit inclusief de Buzzz helaas.
Wat is hier aan te doen?
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
dank.Brad Pitt schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:30:
[...]
Een monteur komt langs en haalt wat "overbodige" en zinloos er in geplaatste spoeltjes er uit en de buzz is weg/minder, zoals hier op dit topic te lezen is. IMHO een fix van niets, maar goed, het schijnt te werken.
is hier de verkopende kant voor verantwoordelijk / aansprakelijk? (Media Markt)
ik probeer het morgen eerst bij samsung zelf.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2010 03:11 ]
antwoord delen aub. ik wil ook weten welk model wel en niet werkt met Ziggo CI+.Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:28:
[...]
antwoord al gevonden in andere topic. MIjn excuses.
tevens, kan iemand mij aangeven waar ik dit model het goedkoopste kan bestellen/halen?
BVD
Iemand pas deze tv nog gekocht en de buzz heeft gemerkt ? 
Ben beetje in de markt voor een tv, en zit te twijfelen tussen de 46B6000 deze, maakt qua prijs weinig uit namelijk ..
Ben beetje in de markt voor een tv, en zit te twijfelen tussen de 46B6000 deze, maakt qua prijs weinig uit namelijk ..
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Weet iemand trouwens of ik het kaartje van UPC digitaal direct in deze TV kan steken als ik de juiste cam module koop? of ben ik gebonden aan de UPC media box? Dat werkt nu prima maar als het direct in de TV kan scheelt mij dat weer een remote controlll
En wat de Buzz betreft......
Mijn TV heeft de buzz en is 4 maanden oud
de monteur is geweest om het weg te halen maar alle nodige voorzorgsmaatregelen zaten er al fabriek af in.
dus het geluid dat ik hoor is gewoon werkings geluid van plasma TV werd mij wijs gemaakt.
Ik hoor het nu niet meer omdat ik er aan gewend ben maar als ik gasten heb dan hoor ik hen er wel over.
Dus het is nog stees aanwezig.
de monteur is geweest om het weg te halen maar alle nodige voorzorgsmaatregelen zaten er al fabriek af in.
dus het geluid dat ik hoor is gewoon werkings geluid van plasma TV werd mij wijs gemaakt.
Ik hoor het nu niet meer omdat ik er aan gewend ben maar als ik gasten heb dan hoor ik hen er wel over.
Volgens mij ben je gebonden aan de UPC media box. Daar upc met een ander encryptie systeem werkt als Ziggo. Naar mijn weten zijn er ook geen UPC CI+ modules.kasuja schreef op maandag 28 juni 2010 @ 14:32:
Weet iemand trouwens of ik het kaartje van UPC digitaal direct in deze TV kan steken als ik de juiste cam module koop? of ben ik gebonden aan de UPC media box? Dat werkt nu prima maar als het direct in de TV kan scheelt mij dat weer een remote controlll
Pagina: 1