Toon posts:

[Laptop HDD] HP Laptop rare HDD Connector

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dat voor connector, eentje heeft het begeven, nu kan ik niet meer 2 HDD's draaien, en ik wil zo graag meer opslagruimte.

HP laptop:
Model: DV9055
Schijftype; S-ATA

[ Voor 15% gewijzigd door een moderator op 29-10-2009 14:30 ]

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:43
Welke HP laptop, wat voor een harde schijf, wat voor een connector? Post eens een foto en de specs, wellicht kunnen we daarna wat meer voor je betekenen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mediacenter Man, dit is werkelijk veel te weinig aan informatie graag even jouw start post editten met wat extra gegevens, bijvoorbeeld merk en type laptop en de uitvoering van de hardeschijf S-ATA of P-ATA.

Het kan zijn dat het bijvoorbeeld een S-ATA schijf is met een merk specifiek connector om hem te kunnen aansluiten in de laptop, maar met de info die je tot nu toe hebt gegeven kunnen wij weinig zinnigs zeggen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:19
vaak zit er op IDE laptop hdd's een aparte converter.. kun je vaak zo er afhalen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dezjay schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:26:
vaak zit er op IDE laptop hdd's een aparte converter.. kun je vaak zo er afhalen.
Opzich zeg je het goed, maar je bedoelt wat anders denk ik. Je bedoelt te zeggen dat op P-ATA schijfjes vaak een converter zit, maar dit is ook het geval bij sommige S-ATA schijfen, o.a. Acer heeft laptops waar dit het geval is. IDE is namelijk zowel P-ATA als S-ATA, helaas wordt IDE veelal onterecht sinoniem gesteld aan P-ATA.

In iedergeval kun je deze converters gewoon overzetten op een standaard S-ATA hardeschijf of P-ATA hardeschijf. In dit geval een S-ATA hardeschijf.

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 29-10-2009 14:33 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SATA schijf ja
Pagina: 1