Toon posts:

Mac mini op TV aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik wil graag een mac mini aansluiten op mijn Samsung 32" 1366x768 res hd ready lcd tv.

Nu heb ik al veel gelezen dat er problemen zijn met de weergave van het beeld.

Wanneer ik de mini op mijn tv aan wil sluiten via HDMI, gaat dit dan goed?
Ik heb gelezen dat het menu niet meer op het beeld past, of dat er zwarte balken op het scherm kwam of zelfs helemaal geen beeld, zodat je op de tast naar de instellingen moet gaan om de res van de mini aan te passen.

Ben niet zo'n ontzettende techneut, dus alle hulp is welkom!

• michelzwarts
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-01 11:07
http://kanexlive.com/products/item.aspx?id=3495

Dit product is een van de eerste, maar wel direct de beste. Getest, en werkt perfect.

Windows Veteran turned Apple Addict

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-02 16:41

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

voordat je een kabel van $69 koopt, zou ik eerst kijken naar de iets goedkopere alternatieven.
heb je bv. al een DVI naar HDMI adapter? die kosten ongeveer €5 en daarna kun je met een HDMI kabel je TV aansluiten.
vaak kun je je HDMI ingang op je TV instellen als PC ingang. dit verhelpt bij mij het overscan probleem (dat het menu buiten het beeld valt).
het enige probleem (en het voordeel van de kabel die michelzwarts hierboven vermeld) is dat er geen geluid over DVI wordt meegestuurd, hiervoor moet je nog altijd de audio-out op de mini gebruiken.

Discogs

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02 17:03
Kijk hier eens: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27549
Audio moet wel apart helaas.
Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_27549_1.jpg
Edit: ik ga er automatisch vanuit dat je de nieuwe mini (eind 2009) hebt. Als dat niet zo is kan je dit bericht als waardeloos beschouwen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Grote Schurk op 29-10-2009 10:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Top gasten!

Yup heb inderdaad de eind 2009 versie.
En er staat inderdaad ind e handleiding van mijn TV (LE32A30) dat ik HDMI poort 2 moet gebruiken voor ingang voor pc (beetje jammer dat er alleen een windows instructie in de handleiding staat)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 09:59:
Hoi iedereen,

Ik wil graag een mac mini aansluiten op mijn Samsung 32" 1366x768 res hd ready lcd tv.

Nu heb ik al veel gelezen dat er problemen zijn met de weergave van het beeld.

Wanneer ik de mini op mijn tv aan wil sluiten via HDMI, gaat dit dan goed?
Ik heb gelezen dat het menu niet meer op het beeld past, of dat er zwarte balken op het scherm kwam of zelfs helemaal geen beeld, zodat je op de tast naar de instellingen moet gaan om de res van de mini aan te passen.

Ben niet zo'n ontzettende techneut, dus alle hulp is welkom!
Ik heb mijn mac mini via de bijgeleverde DVI -->> VGA kabel (en een vga verlengstuk uiteraard) aangesloten op mijn Samsung 32"

Werkt 'out of the box' en draait inmiddels al weer wat jaartjes in die opstelling.

Ik zou het niet graag via HDMI gaan proberen en tegen problemen aanlopen.

• Gh0sty
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09-2023
Kijk of je tv een hdmi aansluiting heeft die specifiek gebruikt kan worden voor computers. daarnaast kun je gewoon met een dvi <-> hdmi kabel gebruiken om je mini vanaf mini-dvi <-> dvi aan je tv aan te sluiten.
Daarna moet je alleen even de resolutie goed zetten en klaar. (iig dat heb ik dan op me 40" samsung).

Werkt prima hier, zonder problemen.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
Gh0sty schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:04:
Kijk of je tv een hdmi aansluiting heeft die specifiek gebruikt kan worden voor computers. daarnaast kun je gewoon met een dvi <-> hdmi kabel gebruiken om je mini vanaf mini-dvi <-> dvi aan je tv aan te sluiten.
Daarna moet je alleen even de resolutie goed zetten en klaar. (iig dat heb ik dan op me 40" samsung).

Werkt prima hier, zonder problemen.
Zelfde hier.

Mini displayport naar HDMI en dan de TV op PC instellen. Na een software update van de TV (zoek je model op de philips site, daar stond voor mij ook een uitleg hoe ik een PC via HDMI moest aansluiten en instellen) werkte alles vlekkeloos zonder zwarte randen oid.

Bedenk wel dat het geluid niet via miniDisplayport (en dus het HDMI verlengstuk) gaat, dus kijk wat je met geluid wilt gaan doen.

Verwijderd

Topicstarter
Alle zorgen zijn eigenlijk voor niks geweest.

Het was een kwestie van doos openmaken, kabels erin en aanzetten. Geen rare resoluties en zwarte balken.

Snap ook niet waarom ik eigenlijk twijfelde daaraan!

Thanx voor de tips!
Pagina: 1