Ik ben opnieuw begonnen. Hier het verse verhaal
Ubuntu (desktop), daar wil ik graag Joomla 1.5 op hebben.
Keurig volgens deze handleiding gedaan, geen problemen ondervonden, tot ik naar de directory met joomla surf:
En onder het welkomstvenster:
Nou vermoed ik met mijn beperkte kennis dat er iets fout zit met file/folder permissies.
Ik heb echter:
uitgevoerd, zonder errors. Het ontbreken van /joomla/ na de mappen is overal doorgevoerd en hierna is nog een configuration.php zonder inhoud aangemaakt in de hoofdmap.
Ik heb maar 's even gegoogled op een deel van de foutmeldingen. Dan kom ik onder meer hierop uit:
De onderste link hint me in de richting van een missende gebruiker voor de server. Als ik echter een kijkje wil nemen onder users/groups (sudo users-admin) dan kan ik hier niets aan editten, alles is greyed-out, terwijl ik toch ben ingelogd.
Ik ben de weg ondertussen een beetje kwijt. Ik geloof dat alle file permissies goed staan (en weiger alles open te zetten), dus ik vermoed dat het dan die missende user is. Hoe krijg ik die er in, of zie ik iets anders over 't hoofd?
Ubuntu (desktop), daar wil ik graag Joomla 1.5 op hebben.
Keurig volgens deze handleiding gedaan, geen problemen ondervonden, tot ik naar de directory met joomla surf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Warning: session_start() [function.session-start]: open(/var/lib/php5/sess_0b788db650f4c832626f388704f40aa5, O_RDWR) failed: Permission denied (13) in /var/www/libraries/joomla/session/session.php on line 423 Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /var/www/libraries/joomla/session/session.php:423) in /var/www/libraries/joomla/session/session.php on line 423 Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /var/www/libraries/joomla/session/session.php:423) in /var/www/libraries/joomla/session/session.php on line 423 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/libraries/joomla/session/session.php:423) in /var/www/libraries/joomla/session/session.php on line 426 |
En onder het welkomstvenster:
code:
1
2
3
| Warning: session_write_close() [function.session-write-close]: open(/var/lib/php5/sess_0b788db650f4c832626f388704f40aa5, O_RDWR) failed: Permission denied (13) in /var/www/libraries/joomla/session/session.php on line 556 Warning: session_write_close() [function.session-write-close]: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/lib/php5) in /var/www/libraries/joomla/session/session.php on line 556 |
Nou vermoed ik met mijn beperkte kennis dat er iets fout zit met file/folder permissies.
Ik heb echter:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| sudo chown -R root:root /var/www/ cd /var/www/ PLACES=' administrator/backups administrator/components administrator/modules administrator/templates cache components images images/banners images/stories language plugins media modules templates ' for i in $PLACES; do sudo chown -R www-data:www-data $i done |
uitgevoerd, zonder errors. Het ontbreken van /joomla/ na de mappen is overal doorgevoerd en hierna is nog een configuration.php zonder inhoud aangemaakt in de hoofdmap.
Ik heb maar 's even gegoogled op een deel van de foutmeldingen. Dan kom ik onder meer hierop uit:
- Exact hetzelfde probleem. De oplossing (dan maar wat anders installeren) bevalt mij niet, ik wil gewoon lamp en joomla werkend hebben.
- Deze link
- Wat topics die adviseren om alle directories maar gewoon volledig open te zetten...
De onderste link hint me in de richting van een missende gebruiker voor de server. Als ik echter een kijkje wil nemen onder users/groups (sudo users-admin) dan kan ik hier niets aan editten, alles is greyed-out, terwijl ik toch ben ingelogd.
Ik ben de weg ondertussen een beetje kwijt. Ik geloof dat alle file permissies goed staan (en weiger alles open te zetten), dus ik vermoed dat het dan die missende user is. Hoe krijg ik die er in, of zie ik iets anders over 't hoofd?