Pdf Converter

Pagina: 1
Acties:
  • 333 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornzor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 08:59
Beste allemaal,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een pdf converter (lieftst joomla, hoeft niet persé)
op precies te zijn bedoel ik:
een upload script, waarna het is upgeload, word het omgezet in een PDF file, en die PDF file kan worden gepreviewed in de browser zelf.

ik heb tot nu toe geprobeerd om er 1 te zoeken maar we lopen tegen het probleem dat we er nergens een te vinden is. wat ik wél kan vinden zijn OA het upload script, en de PDF preview functie.

ik heb ook zelf geprobeerd om te scripten, maar ik heb helaas alleen maar kennis van PHP & html, en met php lijkt het volgens mij niet te kunnen (of doe ik iets fout?)

de tijd begint onderhand toch wel te dringen, ik ben namelijk bezig met iets op te zetten voor een kennis.
dus ik hoop dat iemand enig idee heeft of dit wel mogelijk is, en zo ja, hoe zou dat dan moeten? welke stappen moet ik dan nemen etc.

alvast bedankt,

MVG,
Jornzor

AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Jornzor schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 08:47:
een upload script, waarna het is upgeload, word het omgezet in een PDF file, en die PDF file kan worden gepreviewed in de browser zelf.
Wat is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:38
misschien wel handig ja :)

Waarom voldoet dit niet eigenlijk? http://www.php.net/manual/en/intro.pdf.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornzor
omdat dat bij PDFlib hoort, en die moet je kopen. en die heb ik dus niet.

en het is een PDF coverter (zoals de header al zegt, gebruikt in een E-commerce project.

AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
FPDF & Zend_PDF zijn vrij bekend, die je met wat googlen makkelijk had kunnen vinden.

Overigens weten we nog steeds echter niet WAT je wilt omzetten naar PDF, word-bestanden? mp3? doom? koeien?

edit: trouwens, als je topic gesloten wordt is het niet de bedoeling weer een brak topic te plaatsen met dezelfde vraag, lees nog ff BtM909 in "pdf converter" door.

[ Voor 33% gewijzigd door Cartman! op 29-10-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Naast FPDF gebruik ik ook DomPDF. Een goede lib om te kunnen omzetten. Vooral omdat je direct html > pdf kan doen. Maar ja, als je een mp3'tje wilt omzetten naar een pdf gaat dat natuurlijk niet lukken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornzor
heb probleem waar ik tegen stuit is dat ik totaal geen ervaring heb met OA DomPDF, en heb verder nooit met PDF gewerkt,

ik probeer een word bestand naar PDF te krijgen, sorry dat ik het neit eerder had vermeld :)

@ cartman, bij de vorige topic mocht ik het nog 1x posten maar dan zonder die 2 regels te breken. en dat heb ik dus gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Word naar PDF moet je gewoon in Word zelf doen. Of een command-line applicatie vinden die dat kan, dat installeren op je server en vervolgens vanuit PHP dat aanroepen.

Iets in PHP dat Word documenten kan openen en wegschrijven naar PDF ga je niet vinden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornzor
ok, bedankt voor de hulp, maar ik heb helaas nog nooit met applicaties gewerkt in PHP dus ik heb eigenlijk geen idee hoe dat zou moeten, ik zal wel even rondkijken en wat dingen testen, alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Dan kun je er maar beter niet aan gaan beginnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dan heb je sowieso weinig te zoeken in een subforum over het zelf developen van websites. BtM909 in "pdf converter" geldt dus nog steeds onverminderd.

We zijn in elk geval geen afhaalbalie voor kant en klare scripts, dus ook dit topic gaat weer dicht. Succes verder. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.