Toon posts:

Computer boot vaak niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb de afgelopen tijd steeds vaker last van een computer waarbij het windows balkje bij het opstarten blijft staan, of spontane reboots bij vastlopers. Ik gebruik kaspersky antivirus, latest updates, windows update automatisch, en dit zijn mijn specs:

CPU:Intel Pentium D 3 Ghz
RAM: 2gb 533
GPU: 7900 GTX
Pci slot: X-fi Xtreme gamer
HD: 250GB
1 DVD station
350 W voeding

Opmerkelijk is dat de spontane reboots altijd gebeuren na een freeze op het scherm, waarna niks meer reageert, en als ik daarna het DVD station open. Zou het kunnen dat mijn computer soms over de 350w heen gaat? Verder verdenk ik dus mijn DVD station ook een beetje.

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04-2025

xp7amrkr

De enige echte!

Het is gebruikelijk dat je bij je post ook direct vermeld wat je allemaal al geprobeerd hebt en dat je eerst het volgende topic doorgenomen hebt, als er dan nog vragen zijn horen we dat graag.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn videokaart heel lang overgeklokt, af en toe reboote hij tijdens het spelen of ging de videokaart naar lagere stand, maar nu ik amper games meer speel is dat niet meer nodig en heb ik het naar default gezet.
Mijn mobo is gigabyte, die uberhaupt niet in de lijst van lekkende moederborden komt.
Ik denk dat ik een iets te slappe voeding heb, zijn er tools waarmee ik het verbruik kan meten?

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-01 22:05
Je voeding is goed genoeg hoor (het vermogen is hoog genoeg tenminste...). Ik zou zeggen test even je RAM, dat klinkt als een mogelijke oorzaak.

Maar reageer ook even op de post boven je. Dat is de enige manier om er echt achter te komen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat deed ik toch ook?
BTW volgens mij is het een el cheapo voeding, dus wss zon 300w 'goed' vermogen, is dit genoeg(vergeet niet dat die 7900GTX een energievretend dualslot bakbeest is)?
nog 2 dingen die in het lijstje wat heb ik geprobeerd passen:
- kast open gemaakt en met dust off bespoten
- cd drive molex connectortje eruit gehaald

tot nu toe geen problemen, maar dit is de eerste keer na deze 2 dingen dus er volgt nog een update.