Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Wat bedoel je met 'vergroten'? Uitrekken? Croppen?
Als een video een 4:3 verhouding heeft, kun je die niet vergroten zonder verlies van verhouding of beeldmateriaal. En een 4:3 video croppen naar 16:9 zal veel verlies opleveren. Denk bijvoorbeeld aan de subtitles.
Overigens staat het croppen/resizen vaak los van het rippen. Zoek daar dus ook een los programma voor. Vertel ook even voor welk OS je de software zoekt.
Als een video een 4:3 verhouding heeft, kun je die niet vergroten zonder verlies van verhouding of beeldmateriaal. En een 4:3 video croppen naar 16:9 zal veel verlies opleveren. Denk bijvoorbeeld aan de subtitles.
Overigens staat het croppen/resizen vaak los van het rippen. Zoek daar dus ook een los programma voor. Vertel ook even voor welk OS je de software zoekt.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Het is voor windows.Room42 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 02:08:
Wat bedoel je met 'vergroten'? Uitrekken? Croppen?
Croppen lijkt me de juiste term hier inderdaad. Het beeld heeft in 16:9 zwarte balken, en die wil ik er graag uit hebben, dus het lijkt me dat het beeld dan gecropped moet worden.
Ik had vroeger een programma waarmee dat kon tijdens het rippen, maar misschien zijn er inderdaad losse programma's voor croppen te vinden.
Je dient de speler op PAN-SCAN te zetten, zodat je alsnog 4:3 beeld krijgt op je oude beeldbuis... op dat moment laat je de scaler van de speler het beeld omzetten en treedt het minst verlies op.
Op jouw manier ga je vergroten, wat kwaliteitsvermindering oplevert... op een 16:9 tv ziet het er vervolgens helemaal slecht uit
Op jouw manier ga je vergroten, wat kwaliteitsvermindering oplevert... op een 16:9 tv ziet het er vervolgens helemaal slecht uit
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Dit werkt niet, op deze manier krijg ik dezelfde grootte als met de instelling op 16:9 beeld, terwijl de TV het beeld zoomedt en er dus lijntjes in beeld zitten.Michael Knight schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 02:37:
Je dient de speler op PAN-SCAN te zetten, zodat je alsnog 4:3 beeld krijgt op je oude beeldbuis... op dat moment laat je de scaler van de speler het beeld omzetten en treedt het minst verlies op.
Dat het een beetje kwaliteitsvermindering oplevert kan me niet zoveel schelen.