MacMini Windows Server 2008 x64 - zoek drivers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Twee weken terug een MacMini gekocht. Balen natuurlijk dat Apple net een refresh qua hardware heeft gedaan, maar het is niet anders.

Heb nu het Core 2 Duo @ 2 ghz model, met 4 gb ram en 300 gb harddisk.

Ik wil de MacMini als server gaan inzetten. Ben afgelopen nacht bijna 6 uur bezig geweest om Windows Server 2008 x64 erop te zetten (repackage van bootcd e.d. was nodig), maar het is gelukt ;)

Het is een complete pure installatie, dus geen bootcamp en macosx meer op mijn machine.

Probleem is nu natuurlijk de drivers. Het enige wat ik tot dusverre heb kunnen installeren, zijn de GeForce 9400m drivers (Windows 7 versie)

Ik mis nog:
Bluetooth USB Host Controller
Coprossesor
Ethernet Controller
SM Bus Controller

geinstalleerd, maar werkt niet
Broadcom 802.11n Network Adapter

Het belangrijkste wat ik mis, is de Ethernet driver. Ik heb alweer een paar uur zitten googelen, maar ben helaas nog niks verder. Er zijn dan ook maar weinig mensen die Windows Server 2008 x64 geinstalleerd hebben, zo lijkt het

Iemand enig idee om welke hardware het precies gaat, en waar ik de overige drivers kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:01
Die drivers staan toch gewoon op je Snow Leopard DVD voor Bootcamp? Ik neem aan dat er Vista x64 drivers bijzitten, die zouden volgens mij ook gewoon onder Server 2008 moeten werken. Je kunt de bootcamp applicatie uitpakken en die drivers gebruiken als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Als je toch van plan was windows server te draaien, waarom niet een cheap barebonetje in elkaar steken?

De drivers moeten normaal inderdaad op de SL dvd staan. Insteken en ju!

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:04

franssie

Save the albatross

Ik mis nog:
Bluetooth USB Host Controller
nah die hebt ge niet nodig op en in een server.

Voor de rest, ik heb ook wel eens een server of 12 opgezet als studie-object maar eigenlijk is nu een server niet meer dan een OS waar server-taken op draaien, dus afh van wat je wilt kan het op elk os dus waarom windows op een mac? Als het uit interesse is snap ik het, anders ook maar minder ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de replies.

Ik ging er vanuit dat de Vista drivers niet zouden werken onder Server 2008 (heb verder ook nog geen ervaring met dit OS). Heb dus inderdaad de broadcomdriver kunnen installeren.

Deze driver lijkt nu goed te werken, maar ik zie nog geen wireless networks. Dat zou kunnen omdat ik meen dat een hoop services standaard uitgeschakeld staan in dit OS, zo kan ik "network discovery" niet aanzetten, maar zal daarvoor dus waarschijnlijk eerst de juiste services moeten starten (ga hier zo naar kijken)

Alleen, ik kan wel op de gok het een en ander gaan installeren, maar weet iemand toevallig om welke hardware in die macmini zit? Dan kan ik de juiste chipsetdriver, ethernet driver etc kiezen. Heb nu al een verkeerde ethernet driver geinstalleerd.

Overigens heb ik die MacMini gekocht omdat ik stiekem toch wel erg Apple geil ben. Zo heb ik een stuk of 12 macs thuis, beginnend bij de Apple 2 :) En verder was het toch wel een erg zuinig machientje, met gemiddeld 20 watt verbruik. Een mooie bijkomstigheid voor een arme student.

Overigens draai ik wel gewoon MacOS op bijvoorbeeld mijn MacBook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom dan geen Snow Leopard Server? :) Of een of andere linux distro, in ieder geval alles behalve Windows Server ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik ben webdeveloper geweest op het windows platform, en voor asp.net websites wil je toch graag iis hebben :) Wat dat betreft zie ik me nog niet zo snel de switch maken naar php of jsp

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2009 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 01:38:
Tja, ik ben webdeveloper geweest op het windows platform
Dan moet je bekend zijn met de term 'unsupported'.

Heb je Microsoft al eens gebeld? Het is hun OS, dus drivers lijkt me hun probleem. :+
maar weet iemand toevallig om welke hardware in die macmini zit?
Even OS-X opnieuw installeren en in een shell:

code:
1
ioreg -l

alle hardware netjes op een (lange) lijst

[ Voor 24% gewijzigd door burne op 29-10-2009 01:59 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan zeggen wat je wilt over microsoft, maar er komt toch een aardige set aan drivers mee met elk os. Dat fabrikanten van hardware niet altijd drivers ontwikkelen voor elk platform is eerder het probleem... Wat dat betreft is Apple natuurlijk altijd in het voordeel, door zelf haar eigen hardware te selecteren en computers te bouwen...

Even Off-topic, er zijn momenteel toevallig betere windows drivers voor de MacBook Pro wireless kaart beschikbaar dan de door Apple geleverde MacOS drivers...
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=629209

Anywayz, is nog steeds gezeur met die wireless driver, al heb ik die uiteindelijk natuurlijk niet nodig. Ben bang dat de vista versie niet geheel compatible is. Windows zegt "The network adapter is experiencing driver or hardware related issues".

Maar goed, ik neem aan dat iemand hier wel een mac mini met windows heeft draaien, en mij via apparaatbeheer kan vertellen wat de naam is van de chipset (intel?), en welke ethernet chipset erop zit? Als ik dat weet, dan moet het verder hopelijk wel gaan lukken, al blijft het de vraag of alle drivers gaan functioneren of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks bume, had je shell gedeelte nog niet gelezen. Is dit misschien ook mogelijk vanaf apple's bootcd? Anders dan ga ik dit morgen wel doen, maar ben dan natuurlijk weer een paar uurtjes zoet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik heb alle drivers kunnen installeren, en alles draait nu goed en vlot.
Pagina: 1