[Win7] Hoe slaapstand activeren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 23:00
Hoi,

Ik heb sinds kort Windows 7 en ik vroeg me af ofdat iemand weet hoe ik slaapstand kan activeren?
In windows XP gebruikte ik altijd slaapstand omdat dit sneller opstartte, nu kan ik niet voor slaapstand kieze(deze optie is grijs bij uitschakelen), ik kan wel voor sluimerstand kiezen, maar dat is gelijk aan stand-by en dat wil ik niet, ik wil slaapstand. In xp moest ik dat altijd ergens aanzetten dat dat kon, maar met die nieuwe confirugatie in 7 kan ik het niet terug vinden, heeft iemand een idee?

Alvast bedankt,

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je hebt het zeker over hibernate?

Als je op dat woord zoekt in combinatie met Win 7, dan kom je o.a. http://www.sevenforums.co...rnate-enable-disable.html tegen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even je topic titel wat duidelijker gemaakt zodat we weten over welk OS het gaat. Alleen slaapstand zegt zo weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:05
configuratiescherm, energiebeheer, schema-instellingen wijzigen, geavanceerde instellingen

En zorgen dat je drivers allemaal kloppen...

[ Voor 41% gewijzigd door StanTheMan op 29-10-2009 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan eventueel ook vanuit een elevated command prompt `powercfg -requests' uitvoeren, misschien dat daar nog wat bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hibernate staat standaard aan, was in Vista al zo.
Als je het niet kan kiezen (deze optie is grijs bij uitschakelen) zijn je ACPI drivers niet up2date.

Of je hebt een "aangepaste" versie van Usenet/torrent afgeplukt en is de hibernate functie (en meerdere functies waarschijnlijk) uitgezet.
Start-cmd <enter>
powercfg hibernate on <enter>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:08

Umbrah

The Incredible MapMan

Hoewel standby natuurlijk wel voor een hoop sluipverbruik zorgt, en je in principe moet leren je PC uit te zetten, of te sluimeren, kan standby handig zijn als je de PC <10 minuten niet gebruikt. Wat je kunt doen is in de powershell (als admin) kijken of verschillen zitten in het lijstje
powercfg -devicequery s1_supported
en
powercfg -devicequery s4_supported
.

Even opnoemen wat voor hardware je hebt, en je BIOS instellingen doorlopen (staat ACPI aan, en heb je de drivers in Windows? Kortom: staat je PC geregistreerd in device manager als 'ACPI x64 based PC' of 'ACPI x86 based PC') kan ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced Woods
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-07 17:11
Nog even een tip,
Als je bij schijfopruiming het hibernate/sluimerstand-bestand wist dan wordt de sluimerstand optie ook automatische uitgeschakeld. Inschakelen gebeurt weer via de commandprompt.

Maar even voor de goede orde, heeft de TS nu een probleem met slaap- of sluimerstand, gezien de titel?
Zie hier voor een overzicht.

@ hieronder:
Grappig, in mijn geval wordt sluimer/hibernate (S4) uitgeschakeld bij het verwijderen van de file. En het is daarna ook nergens meer terug te vinden onder afsluiten of energie beheer (Vista Business NL 32 & Win 7 RC NL 64). Maar mogelijk verschillen onze versies daarin, of iets van die aard (doet erin deze discussie ook niet zo toe).

[ Voor 30% gewijzigd door Advanced Woods op 29-10-2009 14:17 ]

Science is the new religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:08

Umbrah

The Incredible MapMan

Advanced Woods schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:20:
Nog even een tip,
Als je bij schijfopruiming het hibernate/sluimerstand-bestand wist dan wordt de sluimerstand optie ook automatische uitgeschakeld. Inschakelen gebeurt weer via de commandprompt.

Maar even voor de goede orde, heeft de TS nu een probleem met slaap- of sluimerstand, gezien de titel?
Zie hier voor een overzicht.
Nee hoor, als je dat bestand wist, verandert er niets, totdat je weer op de knop sluimerstand drukt. Dan maakt hij hem opnieuw aan.

Ik ga er van uit dat de TS het over 'lichte slaapstand' (S1) heeft, en daar de vertaling van een besturingssysteem een nachtmerrie is, ga ik er vanuit dat sluimerstand hetgeen is wat de engelsen Hibernate noemen, en in principe bekend staat als (S4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 23:00
Ik had het over slaapstand(hybernate), maar ik heb nu de indruk dat sluimerstand ongeveel het zelfde doet,
ook vanwege de beschijving bij powercfg,
als je dan kiest voor hybernate kun je sluimerstand inschakelen.
als ik sluimerstand gebruik gaat mijn laptop ook compleet uit lijkt het,
weet natuurlijk niet zeker of de fan ofzo nog draait maar alle lampjes gaan uit, dit was nooit bij stand-by onder windows xp,
zou het kunnen dat ze bij windows 7 deze twee opties samengevoegd hebben?
Pagina: 1