[Testcase] Jerusalem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Afgelopen week was ik in Jerusalem, interessant om eens live aanwezig te zijn bij een plek die zo vaak op de tv te zien is. Aardig wat plaatjes geschoten in de korte tijd van 6 uur dat ik daar was. Hierbij de beste. Zoals altijd is de kwaliteit van de foto's subjectief, of je het nu een test of een showcase vind, elk commentaar is welkom :

1 :
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2462/4054135582_eeb136777e_o.jpg

2 :
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2564/4054136082_6c87884200_o.jpg

3 :
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2616/4053393967_20720d9666_o.jpg

4 :
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2557/4053393857_c03635b495_o.jpg

5 :
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2759/4053393739_3c0883246b_o.jpg

6 :
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2607/4053394163_b2ed8ac200_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met alle respect, maar ik denk niet dat je hier iemand gaat vinden die dit een showcase vindt. Je fotos zijn wat gewoontjes, niet altijd even goed belicht, de compositie is in alle gevallen behoorlijk saai en niet doordacht.

1: De bomen staan echt gewoon in de weg, maar ook zonder bomen blijft dit een saaie foto met saai middaglicht.

2: Ja, een gebouw, en?

3: Niet scherp, teveel lensfalen en het middelste stuk is onderbelicht

4: Een foto van een soldaat, zonder iets leuks/bijzonders,...

5: Klassiek beeld, wederom te saai voor een showcase.

6: compositie kan heel wat spannender. tegenlicht kan een leuk effect creëren, maar doet dat imho hjier echt niet. Lensflare stoort.

Dit alles imho, aangezien je het zelf als showcase presenteert, doe ik ook geen moeite om mijn commentaar te verbloemen. je mag echt behoorlijk stevige feedback verwachten als je hier een showcase neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:45
Zoals hierboven al gezegd wordt, deze foto's zijn in mijn ogen niet echt showcase waardig. En dat komt om de volgende redenen per foto:
1. Leuke foto van een gebouw, maar daar houd het wel bij mij op. Hij zit vrij krap aan de bovenkant en de compositie is vrij centraal, waardoor hij niet echt spannend is.
2. Nette foto met fijne lijnen en compositie.
3. Een aardig idee, alleen wordt dit compleet weggevaagd door de onscherpte.
4. Het is leuk dat je een soldaat op de foto zet, maar ook bij deze foto mis ik wat spanning (en dat zou toch wel aanwezig moeten zijn bij soldaten in Israël?)
5. Alhoewel het een klassieker is, vind ik het nog een vrij aardige plaat die best wel sprekend is.
6. Vrij donker op de voorgrond en een vrij ernstige lensflare die niet echt bijdraagt aan de foto.

De complete serie is voor mijn gevoel onsamenhangend. Met wat Photoshoppen moet er nog best wel wat uit te halen. Vooral spelen met contrast en saturation kan nog wel iets moois opleveren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Bedankt voor de opmerkingen, wat betreft show / testcase : Dat vind ik hier nogal een probleem, het is niet erg duidelijk wat "test een wat "show" - case zou moeten zijn. In het verleden heb ik eens een testcase geplaatst waarvan men vond dat het een showcase moet zijn, en nu dus een showcase waarvan men vind dat het een test-case is.

Misschien een idee om het hele test-of-showcase gebeuren te laten vallen ? De meeste draadjes zijn namelijk discussie's of het 1 van de 2 zou moeten zijn. Foto's en hun kwaliteiten zijn zowieso ontzettend subjectief. Als ik een testcase plaats denk ik "zitten best goede tussen, zou het een showcase zijn? " en toen ik deze plaatste dacht ik "mmm showcase overschat ik mijzelf niet ? " ;)

Betekend niet dat de foto's niet voor verbetering vatbaar zouden zijn natuurlijk. Alle foto's met een fz38, zonder zonnenkap, die bleek thuis te liggen.

En foto 4: Kijk eens naar het meisje waar de soldaat naartoe loopt.

Foto 3: zeer moeilijke lichtomstandigheden + beperking van het toestel
De complete serie is voor mijn gevoel onsamenhangend. Met wat Photoshoppen moet er nog best wel wat uit te halen. Vooral spelen met contrast en saturation kan nog wel iets moois opleveren denk ik.
Moet een showcase 1 thema zijn qua foto's ipv in dit geval 1 locatie ? Saturation vond ik al wat hoog, of bedoel je juist nog meer kleur. Kan eventueel aan mijn erg knallende monitor liggen dat ik de saturation hoog vind.

Overigens : van mij mag een mod er een testcase van maken als dat beter past.

[ Voor 45% gewijzigd door HaseMike op 29-10-2009 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:45
HaseMike schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 06:59:
[...]
Moet een showcase 1 thema zijn qua foto's ipv in dit geval 1 locatie ? Saturation vond ik al wat hoog, of bedoel je juist nog meer kleur. Kan eventueel aan mijn erg knallende monitor liggen dat ik de saturation hoog vind.

Ze hoeven niet op een locatie te zijn genomen. Maar als je iets moois wil maken (en dat wordt bij showcase verwacht en bij testcase gewaardeerd) is het goed als je er een beetje een lijn in hebt zitten. Of dat ze allen in een bepaalde stijl oid zijn nabewerkt etc.

Wat ik proefondervindelijk heb uitgevonden is dat je iets beter als testcase kunt posten en dat het dan opgewaardeerd wordt naar showcase dan andersom ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
Ik vind foto 4 wel een hele bijzondere, zij het dat ik de soldaat liefst links op de foto had gezien, zodat het kind centraal stond.
Hoe dan ook, ik zou er ook wel naar toe willen om foto's te schieten daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:00

Milo.

klik

En foto 4: Kijk eens naar het meisje waar de soldaat naartoe loopt.
Ik vind het toch meer een ´gewone´ foto waar niet erg over compositie is nagedacht. In de zin van, even wachten tot de soldaat ietsjes is doorgelopen en je dus die paal of iets uit je shot kan laten. Dan zou het in mijn ogen wat meer waarde toevoegen dat dat meisje naar binnen wil.
Voor de rest sluit ik me bij de eerdere posters aan.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
JP12 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 09:56:
Wat ik proefondervindelijk heb uitgevonden is dat je iets beter als testcase kunt posten en dat het dan opgewaardeerd wordt naar showcase dan andersom ;) .
Dat ga ik zeker in vervolg doen :). Overigens vind ik de kritiek prima, kan er altijd van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Bedankt voor de opmerkingen, wat betreft show / testcase : Dat vind ik hier nogal een probleem, het is niet erg duidelijk wat "test een wat "show" - case zou moeten zijn. In het verleden heb ik eens een testcase geplaatst waarvan men vond dat het een showcase moet zijn, en nu dus een showcase waarvan men vind dat het een test-case is.

[...]

als je vrij regelmatig hier kijkt zie je al snel wat showcase niveau is. Jouw foto's doen me te ondoordacht aan als ik de technische mankementen negeer.

Bv. bij 4, je moet nu de kijker al uitleggen wat je wilde overbrengen en zelfs nu nog heb ik geen flauw idee wat er aan het gebeuren is. Loopt de soldaat daar langs en gaat het meisje het huis binnen, wil het meisje weg van bij die soldaat. Misschien loopt er toevallig een soldaat daar en wil er toevallig een meisje naar binnen gaan ergens en staat het volledig los van elkaar.

5: je had het vanuit een andere hoek moeten proberen, ik zie nu een hoed tegen de muur plakken :P

Overall is er ook voor mij niet echt een duidelijke lijn te bespeuren in welke kant je op wilt gaan.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:29

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

op verzoek van TS showcase --> testcase

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Maar laten veranderen in testcase omdat dat de concencus lijkt te zijn, volgende keer maak ik er wel gewoon een "case" van zonder test of show voorvoegsel ;) Overigens vind ik de kritiek prima, ik zal de volgende keer meer "lijn" in het setje foto's brengen.
Pagina: 1