Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PW3] voorkeur weergave koppelen aan account

Pagina: 1
Acties:

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-11 10:19

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Devboys,

Hulde voor PW3. Mijn favoriete layout is 'Compacte Weergave' en de filters op 'klassiek'. Ik weet niet hoe die voorkeur opgeslagen wordt (cookie?), maar ik loop er regelmatig tegenaan dat de boel weer op 'Thumbnail' en 'grafisch' staat. Kan die voorkeur niet worden gekoppeld aan het account?

cheers.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:49

crisp

Devver

Pixelated

Da's inderdaad dmv een cookie, en dat is bewust gedaan zodat ook niet-ingelogde gebruikers daar gebruik van kunnen maken en je verschillende voorkeuren op verschillende browsers/devices kan gebruiken onafhankelijk van je account.

Als de boel bij jou niet onthouden wordt (zonder dat je bewust je cookies trashed) dan is dat feitelijk een bug. Ik weet in ieder geval dat clientside cacheing (van de productoverzichten) nog een issue is op dat punt.

Intentionally left blank

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ik weet in ieder geval dat het ook wordt gereset als ik niet alle cookies heb weggemikt, dus dan is het idd wellicht een bugje.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wat als je met de Cookiemonster je cookies langsgaat?

Bij mij staat pwl als niet gekende cookie met de mogelijkheid om te trashen:
Cookiemonster - pwl cookie

Zou het wel mogelijk zijn om de instellingen in je account op te slaan en in de gebruikte grades aan te geven welke instelling je wilt? Het lijkt me dat je in dezelfde grade browserwide wel dezelfde instelling wilt gebruiken maar op je telefoon niet dezelfde als op je desktop.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

crisp schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:53:
Da's inderdaad dmv een cookie, en dat is bewust gedaan zodat ook niet-ingelogde gebruikers daar gebruik van kunnen maken en je verschillende voorkeuren op verschillende browsers/devices kan gebruiken onafhankelijk van je account.
Misschien is het een idee om van het cookieprincipe de fallback te maken? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Edmin schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:55:
Ik weet in ieder geval dat het ook wordt gereset als ik niet alle cookies heb weggemikt, dus dan is het idd wellicht een bugje.
Kan je dan ook checken of die cookie daadwerkelijk wordt geset?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:49

crisp

Devver

Pixelated

moto-moi schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:25:
[...]

Misschien is het een idee om van het cookieprincipe de fallback te maken? :)
In de eerste plaats hebben we nog steeds geen goede mogelijkheden om makkelijk nieuwe FP prefs aan te maken, en in de tweede plaats lost dat het probleem van gecachede XHR-responses in een bepaalde layout totaal niet op.

Ik denk ueberhaupt dat de manier waarop we een dergelijke pref opslaan compleet irrelevant is. Een cookie heeft daarbij nog steeds meer voordelen dan een user-based (of sessie-based) pref, dus waarom zou je het dubbelop doen?

Intentionally left blank

• moto-moi

moto-moi

crisp schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:34:
Ik denk ueberhaupt dat de manier waarop we een dergelijke pref opslaan compleet irrelevant is. Een cookie heeft daarbij nog steeds meer voordelen dan een user-based (of sessie-based) pref, dus waarom zou je het dubbelop doen?
Niet specifiek voor dit probleem, maar net zoals bij React, vind ik het wel prettig dat waar ik ook inlog, ik altijd dezelfde preferences ingesteld heb? :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

moto-moi schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:38:
Niet specifiek voor dit probleem, maar net zoals bij React, vind ik het wel prettig dat waar ik ook inlog, ik altijd dezelfde preferences ingesteld heb? :)
En de mensen met verschillende devices vinden het juist niet prettig ;)

• moto-moi

moto-moi

ACM schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:46:
[...]

dan kun je de max terugdraaien ofzo :)

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:28:
[...]

Kan je dan ook checken of die cookie daadwerkelijk wordt geset?
Dat is het geval :)

ACM schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:46:
[...]

Ik gebruik 2 desktops en 1 laptop om mijn GoTverslaving te bedienen, waarbij op de laprop en 1 van de twee desktops alle cookies dagelijks worden weggemikt. Da's minder prettig.

[ Voor 47% gewijzigd door Edmin op 31-10-2009 22:34 ]

Pagina: 1