Hallo allemaal,
Ik ben van plan om binnenkort mijn verlepte videokaart (HD2350, 64MB '-.-
) uit m'n pc te gooien en een andere erin te stoppen.
Ik ben opzoek naar een kaart die het grootste deel van de spellen moet kunnen draaien, iets tussen med- en high-end in, zeg maar
.
Maar voordat ik dit wil doen heb ik nog een paar dingen die ik niet snap of weet.
*Opgelet, ik weet er niet zo super veel vanaf dus de vragen kunnen héél erg slim klinken/zijn
*
1.) Wat is het verschil tussen DDR en GDDR geheugen? Heel veel beter? Of geldverspilling?
2.) Wat is het verschil tussen actief en passief gekoelt? Beter? Meer energie nodig? Betere casefan nodig?
3.) Als een kaart 2 sloten bezet? Dan kan je toch PCI sloten meetellen? Want ik heb 1 PCI-E slot en daarnaast 2x een PCI slot, dat moet dan toch lukken?
Maar het meeste waar ik over inzit is of mijn voeding goed genoeg is?
Weet iemand hoe ik zou kunnen zien?
Ik heb een foto genomen van wat er op m'n voeding stond;
http://profile.imageshack...detail/#300/dscn0537b.jpg
Misschien kan iemand er iets uit afleiden of aangeven van: "Een kaart met ... W max. verbruik zou wel moeten lukken", dat zou heel erg fijn zijn
Heel erg bedankt als je al de moeite hebt genomen om het te lezen
En nog meer bedankt als je een reactie hebt geplaatst =D
Thanks in advance (=
~Scarabeast~
P.S.: Suggesties voor videokaarten zijn altijd welkom
En als je daarvoor nog gegevens nodig heb kan je het gewoon vragen =)
Ik ben van plan om binnenkort mijn verlepte videokaart (HD2350, 64MB '-.-
Ik ben opzoek naar een kaart die het grootste deel van de spellen moet kunnen draaien, iets tussen med- en high-end in, zeg maar
Maar voordat ik dit wil doen heb ik nog een paar dingen die ik niet snap of weet.
*Opgelet, ik weet er niet zo super veel vanaf dus de vragen kunnen héél erg slim klinken/zijn
1.) Wat is het verschil tussen DDR en GDDR geheugen? Heel veel beter? Of geldverspilling?
2.) Wat is het verschil tussen actief en passief gekoelt? Beter? Meer energie nodig? Betere casefan nodig?
3.) Als een kaart 2 sloten bezet? Dan kan je toch PCI sloten meetellen? Want ik heb 1 PCI-E slot en daarnaast 2x een PCI slot, dat moet dan toch lukken?
Maar het meeste waar ik over inzit is of mijn voeding goed genoeg is?
Weet iemand hoe ik zou kunnen zien?
Ik heb een foto genomen van wat er op m'n voeding stond;
http://profile.imageshack...detail/#300/dscn0537b.jpg
Misschien kan iemand er iets uit afleiden of aangeven van: "Een kaart met ... W max. verbruik zou wel moeten lukken", dat zou heel erg fijn zijn
Heel erg bedankt als je al de moeite hebt genomen om het te lezen
En nog meer bedankt als je een reactie hebt geplaatst =D
Thanks in advance (=
~Scarabeast~
P.S.: Suggesties voor videokaarten zijn altijd welkom