Vragen voor aanschaf grafische kaart...

Pagina: 1
Acties:

• Scarabeast
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-01 09:16
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om binnenkort mijn verlepte videokaart (HD2350, 64MB '-.- :') ) uit m'n pc te gooien en een andere erin te stoppen.
Ik ben opzoek naar een kaart die het grootste deel van de spellen moet kunnen draaien, iets tussen med- en high-end in, zeg maar :9 .
Maar voordat ik dit wil doen heb ik nog een paar dingen die ik niet snap of weet.

*Opgelet, ik weet er niet zo super veel vanaf dus de vragen kunnen héél erg slim klinken/zijn :9 *

1.) Wat is het verschil tussen DDR en GDDR geheugen? Heel veel beter? Of geldverspilling?
2.) Wat is het verschil tussen actief en passief gekoelt? Beter? Meer energie nodig? Betere casefan nodig?
3.) Als een kaart 2 sloten bezet? Dan kan je toch PCI sloten meetellen? Want ik heb 1 PCI-E slot en daarnaast 2x een PCI slot, dat moet dan toch lukken?

Maar het meeste waar ik over inzit is of mijn voeding goed genoeg is?
Weet iemand hoe ik zou kunnen zien?
Ik heb een foto genomen van wat er op m'n voeding stond;
http://profile.imageshack...detail/#300/dscn0537b.jpg
Misschien kan iemand er iets uit afleiden of aangeven van: "Een kaart met ... W max. verbruik zou wel moeten lukken", dat zou heel erg fijn zijn :)

Heel erg bedankt als je al de moeite hebt genomen om het te lezen d:)b
En nog meer bedankt als je een reactie hebt geplaatst =D
Thanks in advance (=

~Scarabeast~

P.S.: Suggesties voor videokaarten zijn altijd welkom ;) En als je daarvoor nog gegevens nodig heb kan je het gewoon vragen =)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

1. GDDR3
2. [google=actieve koeling vs passieve koeling]
3. Je telt niks mee. De videokaart hangt gewoon boven een PCI-slot bijvoorbeeld. Daardoor kan je die niet gebruiken. Dit hangt van de layout van je moederbord af.
4. Voeding is 300W. Dat is vrij weinig voor een medium tot high-end videokaart. Zie ook: Welke voeding heb ik nodig? Deel 23

Succes! :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

1) DDR geheugen betekent meestal dat het videokaart geheugen dan geshared is met je RAM geheugen. Niet echt snel dus. GDDR zit op je grafische kaart zelf. Dit is dedicated voor je grafische kaart en dus stukken sneller.
2) Actief gekoeld is met een ventilator. Dit geeft een betere koeling en dus betere performance, maar maakt lawaai. Moet je zelf dus eens bekijken wat je wilt.
3) 2 slots kaarten bedoelen ze dat hij 2 sloten breed is. Hij schuift dus in 1 PCI-E slot, maar neemt het slot er vlak onder ook in beslag en daar kan je dus niets meer in steken.

Voor de voeding zou ik naar de vorige post even kijken ^

Hopelijk heb je hier wat aan :)

Grtz,
Lars

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 21:57 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 21:53

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die voeding is niet echt hoopgevend. Wat zijn de rest van je specs? Wat is je budget? Wat voor games speel je?

Antwoorden:
1) GDDR proppen ze op videokaarten, DDR op je moederbord
2) actief is met ventilator, passief is met groot koelblok dat het moet hebben van de airflow in je case.
3) 2 sloten bezetten betekent dat je twee van die plaatjes aan de achterkant van je case bezet hebt. Het heeft niets met fysieke poorten op je moederbord van doen.

Verder had je die vragen voor een groot deel kunnen beantwoorden met een simpele Google, of wat leeswerk op het forum. Ik verzoek je met klem om om je volgende posts beter te laten zien wat je gedaan hebt om het antwoord te vinden (en 'posten op GoT is niet het goede antwoord).

[ Voor 23% gewijzigd door Edmin op 28-10-2009 22:19 ]

• Scarabeast
Ok, allemaal heel erg bedankt voor de reacties =D

~Scarabeast~

• Scarabeast
Edmin schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 21:55:
Die voeding is niet echt hoopgevend. Wat zijn de rest van je specs? Wat is je budget? Wat voor games speel je?
Budget; ik wil niet meer dan uitgeven 180, het liefst blijf ik rond de 150,-.
Games; Call of Duty 4 // Halo 2 // Crysis(niet alles op highest ofcourse anders is er geen beginnen aan 8)7 )
Specs;
http://img137.imageshack....turemarksysteminfoexp.jpg
Moet je wel ff helemaal inzoomen, anders zie je niks 8)7
Thanks in advance

~Scarabeast~

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

core2quad 6600, 4x1GB mem, 1600x1200 monitor

anyway, je zou bijvoorbeeld kunnen kijken naar de mid-high end kaarten uit de hd5xxx serie, alleen als je maar een 300w voeding hebt, zul je die waarschijnlijk ook moeten upgraden...

Verwijderd

5770 of 4870 is perfect voor jou erg goedkoop en goede performance

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-04 15:08
Ik zou zelf indd ook even naar het 'Welke voeding heb ik nodig' topic kijken.

Weet je misschien ook de specificaties van je huidige systeem? Een 300 Watt voeding is tegenwoordig in de meeste gevallen net wat weinig voor moderne systemen en ik ben bang dat je voeding het niet gaat trekken wanneer je ook een aardige processor e.d. in je systeem hebt zitten.

Ik heb zelf onlangs een Ati Radeon HD4890 besteld. Niet al te dure high end kaart (dit verschilt natuurlijk per persoon), maar zeker een waarmee je moderne games op max kunt spelen (ligt natuurlijk ook aan je resolutie, bij lagere resoluties zal je al snel een hoger aantal FPS hebben met max. instellingen). Of zoals hierboven gezegd een 4870. Ietwat goedkoper en misschien meer iets voor jou aangezien je med-high end zoekt en niet specifiek voor high end gaat. Maar mocht je die paar tientjes extra willen uitgeven zou ik persoonlijk de 4890 nemen.
Uiteraard kun je ook de 5770 nemen, zelfde prijsklasse, iets mindere prestaties dan de 4890, maar wel een kaart die klaar is voor de 'toekomst' wat betreft DX11.

• Scarabeast
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:54:
5770 of 4870 is perfect voor jou erg goedkoop en goede performance
En dan moet ik wel m'n voeding upgraden neem ik aan?

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-05 17:44

Bartaz

Likes cookies!

Scarabeast schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:46:
[...]

En dan moet ik wel m'n voeding upgraden neem ik aan?
Zoals Boagriuz al aangaf gaat je voeding een wat nieuwere kaart niet trekken. Je voeding is 300 Watt, wat ik van je plaatje aanneem. En dat is echt niet veel.
Post je specs in dit topic: Welke voeding heb ik nodig? Deel 23 en dan zullen ze je daar wel verder helpen met welke voeding je nodig hebt enz.

• Scarabeast
Bartaz schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:38:
[...]

Zoals Boagriuz al aangaf gaat je voeding een wat nieuwere kaart niet trekken. Je voeding is 300 Watt, wat ik van je plaatje aanneem. En dat is echt niet veel.
Post je specs in dit topic: Welke voeding heb ik nodig? Deel 23 en dan zullen ze je daar wel verder helpen met welke voeding je nodig hebt enz.
Danku =)

~Scarabeast~

• Scarabeast
Heel erg bedankt allemaal =)
Pagina: 1