Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vorige week een nieuwe cpu aangeschaft die ik wil gebruiken op een M3A32-MVP DELUXE moederbord,maar krijg hem met geen mogelijkheid aan de gang.
Als ik de proc installeer en alles aansluit dan start de pc :'( niet meer op sterker nog er staat geen stroom op de dvd speler en brander ,trek ik de kabel los van het moederbord is de stroom er ook weer.
in principe draaien alleen de fans in de kast.

Heb het volgende gedaan bios geupdate naar 1903.
Processor getest op ander bord,werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zwaar is je voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is een tagan 700 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grote kans dat je bios niet overweg kan met AM3 processoren. Wellicht heeft Asus een nieuwe bios voor het bord en moet je deze flashen met een oude AM2+ processor. Als je geen AM2+ processor hebt of er bestaat geen AM3 bios voor je bord, dan zul je toch een nieuw bord moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste bios geflasht,volgens asus moet deze processor draaien op dit moederbord http://www.cpu-upgrade.com/mb-ASUS/M3A32-MVP_DELUXE.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 05:09
nu ken ik de 1903- update niet.. maar wellicht dat de 1701-Beta wel werkt?

965 3.4 GHz, Rev. C2, 140W, Socket AM3, Quad-Core, HDZ965FBK4DGI 1701 Any beta

zag ook net, dat voor vista 64/32 + 1903 bios de doorklik-link voor 'new cpu' de amd athlon geeft en niet de phenom....

http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx >>> als je hier kijkt/zoekt op gebruikte cpu, in jouw geval de x4 965, dan geeft het zoekertje de 1701 beta-bios aan...

[ Voor 51% gewijzigd door lotje1 op 29-10-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 23:11
ondersteunt je moederbord wel 140watt CPU's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
volgens de bios-lijst wel, dus dat zou het probleem niet moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Moederbord goed ingebouwd?
Zo min mogelijk hardware inbouwen en dan starten, ook een bios reset doen, wat dan?
Zonder videokaart bijv? is er dan wel stroom.
Andere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:36
Heb je ook een bios reset gedaan ?
Misschien dat er van de oude processor nog instellingen in staan die niet goed zijn.
Op de cpu zit namelijk de geheugen controller en als het moederbord de verkeerde gegevens aan de cpu doorgeeft gaat het niet werken.
Dit moet je ook altijd doen bij installatie van nieuwe processor.

En probeer eens een andere voeding. Misschien levert die tagan niet genoeg voor 140W cpu.

[ Voor 37% gewijzigd door SpiriTNL op 31-10-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:36
http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx >>> als je hier kijkt/zoekt op gebruikte cpu, in jouw geval de x4 965, dan geeft het zoekertje de 1701 beta-bios aan...
Als je naar de stepping kijkt dan moet hij voor de C3 bios 1903 hebben.
De C2 stepping word wel door bios 1701 ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het moederbord helemaal uit gebouwd en op een antistatisch zak gelegd met allen de processor erin en 1 geheugen bank dan start ie nog niet op,maar wat mij wel opvalt is dat de rooie lampje waaraan je kun je zien dat de schijven aan het laden zijn constant brand en groene power lampje uit is op de pc kast,bouw ik mijn oude proc weer in (6000+) is alles weer normaal. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
Als ik de proc installeer en alles aansluit dan start de pc niet meer op sterker nog er staat geen stroom op de dvd speler en brander ,trek ik de kabel los van het moederbord is de stroom er ook weer

Is dit als je de dvd-speler en brander-kabel eruit trekt?

En misschien trekt je voeding de zwaardere processor niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lotje1 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:48:
En misschien trekt je voeding de zwaardere processor niet?
Hij zei dat hij een 700 W voeding heeft dus ik denk niet dat dat het probleem moet zijn, tenzij je een cheap-ass merk heb waarvan de rails onstabiel zijn en te weinig kracht leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
@Thimodebom... zoals ik mij eerder heb laten vertellen, ligt het er maar net aan hoe je voeding de wattages verdeelt.. En hoe goed/slecht je voeding is.

Als zijn voeding niet al te best is of de wattages heel scheef verdeelt, dan kan het maar zo zijn, dat zijn 700W voeding niet genoeg levert op de 12V, terwijl een andere 550W voeding dat wel doet.

En als zijn voeding niet goed (genoeg) is op de 12V dan kunnen dit soort problemen ook ontstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is goed 700 watt tagan, niet de minste voeding dacht ik en is twee weken oud. d:)b
Pagina: 1