• DaGrimreaper
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-12-2025
Hallo,

Ik kom er niet uit, heb al zoveel gelezen maar heb er te weinig verstand van denk ik om een oplossing te vinden. Ik heb al geprobeerd te streamen via de ps3 en dit werkt maar niet voor het grootste gedeelte van mijn media, voornamelijk 720p.HDTV.x264, hierbij werkt het geluid niet.

Wat ik wil:

Vanaf de bank kiezen uit mijn mediavoorraad wat ik wil kijken maar ook deze mee kunnen nemen en dit op mijn laptop kunnen bekijken.

Wat ik heb:
Samsung full HD tv
Denon receiver met DTS e.d.
PS3
HP Pavillion dv9700
Nog 2 pc's die ik nog moet installeren op dit moment maar ga met 1 van deze downloaden binnenkort ipv laptop.

Wat heb ik nodig? :

Externe opslag en een mediaspeler? of kan het wel via de ps3?
En welke?

Ik heb er overigens geen probleem mee om nieuwe hardware aan te schaffen.

Wie kan mij helpen?

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 21:12
Hangt eraf wat je wil

je kan alles via een pc streamen naar de ps3 met PS3 mediaserver en/of windows mediaplayer
dan moet je wel een bekabeld netwerk aanleggen, voor HD bestanden is 54g te langzaam.

je kan ook een mediaspeler kopen, maar die ondersteunen vaak niet alle formaten mediabestanden. wel hebben ze vaak downloadmogelijkheden zoals torrents of youtube. ook een voordeel is dat je je pc soms niet hoeft aan te zetten als je een HD in de mediaspeler kan bouwen.

Neus een beetje rond op dit forum en je komt meer te weten.

Over de ps3mediaserver is hier te lezen: Playstation 3 als media center - deel 4

Het loont overigens de volgende keer zelf de moeite wat op te zoeken via google, veel forumleden vinden zichzelf geen vraagbaak. 8)

groetjes

• DaGrimreaper
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb echt al heel veel gelezen. Ik begrijp dat niemand als een vraagbaak wilt dienen als diegene die de vragen stelt er zelf geen moeite voor doet. Dit heb ik zelf ook maar dan in andere dingen.

Maar ik heb inmiddels al heel wat aan de praat gekregen, geen idee hoe. Maar ik gebruik nu PMS ipv Tversity en dit helpt al. Ik kan nu eigenlijk alles als streamen alleen hapert 1080p. Heb netwerk bekabeld.
Maar daar ga ik nu nog maar een verder naar zoeken.

Bedankt :)