Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VLC] volledig scherm schaalt blokkerig

Pagina: 1
Acties:

• Dred
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-10 15:41
Al proberen te zoeken via Google en onze eigenste GoT, maar ik gok dat ik de verkeerde keywords probeer. Hulp in de goeie richting qua zoekwoorden of een oplossing voor het probleem zou ik leuk vinden :-)

Het probleem is het volgende: Ik kijk op een 22" met een resolutie van 1680*1050 een 720p film, so far so good, maar dan wil ik hem op volledig scherm kijken, en moet ie dus iets "vergroot" worden (upscaling?), en dan wordt het beeld blokkerig (en zijn de ondertitels ook niet meer zuiver). Er zijn geen haperingen in beeld of geluid, enkel blokvorming. 1080 HD films hebben hetzelfde probleem, ik gok omdat deze gedownscaled moeten worden voor mijn resolutie. Nog net even een gewone DVD uitgeprobeerd, zelfde probleem, maar het wordt te blokkerig om nog naar te kijken dan.

Het probleem is er vanaf ik m'n nieuwe pc heb met windows 7 (2 dagen), op m'n vorige onder vista had ik het probleem niet.

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-11 20:55
http://forums.overclockers.com.au/showthread.php?t=722521 <-- helpt spelen met de video renderer settings?

• Dred
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-10 15:41
1000x dank, de video output op OpenGL did the trick!