[win7 MC] Media center ziet geen video's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 17:30
Beste mensen, kleine vraag:

Ik gebruik windows 7 nu een paar dagen naar volle tevredenheid, heb alleen een klein probleempje met WMC.
WMC ziet namelijk geen video's terwijl ik deze wel in de map -die ik daarvoor heb aangewezen- heb staan.
Kijk ik in de mediabibliotheek van WMP11 dan staan alle videos er netjes in.

Moet ik nog iets anders instellen om dit wel werkend te krijgen?
Zijn er trouwens nog restricties aan bestanden die afgespeeld kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je wat codecs op je pc staan? anders ziet media center ze ziet . Ook krijg ik soms error venster dat de library leeg is maar na een restart word het meestal hersteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Ik heb alle codecs erop staan. MP zelf speelt ook alles.
Een herstart werkte helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Ik heb nu van alles geprobeerd maar hij vind gewoon geen video's..
Het rare is dat MP dit wel vind, dus ze staan in de media library én de benodigde codecs zijn beschikbaar.

Ik heb hier HD videos van microsoft zelf in staan (hd showcase met .wmf extensie).
http://www.microsoft.com/...ideo/contentshowcase.aspx

en simpele oude Divxen én HD blueray rips.

Hij ziet niets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Zelfs na een volledige reinstall, geen video's.

Zijn er wellicht handelingen die ik hiervoor uit moet voeren?
Extensies die vereist zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:39
Ik heb precies hetzelfde probleem en kan maar geen oplossing vinden.

Ik al meerdere malen de bibliotheek leeg gemaakt, reboot en weer als opnieuw toegevoegd, maar geen resultaat.

Ook bij mij ziet WMP12 alle video's netjea gesorteerd op naam

Media center ziet ze alleen maar op "gemaakt op" en helemaal niets op gesorteerd op naam.

Ik heb het hele internet al afgezocht en kan tot nu toe nog steeds geen oplossing vinden.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:08
Mogelijk dat dit te maken heeft met het verschil in codecs voor 32 en 64 bit.
Volgens mij draait MP12 standaard in 32 bit modus en MC standaard in 64 bit modus of precies omgekeerd...
Dit houdt in dat je 64 bit codecs dient te installeren om het werkend te krijgen of MC in 32 bit moet starten.

Weet niet meer exact wat uiteindelijk de oplossing was welke bij mij het probleem wegnam op de RC maar weet dat het hier alles mee te maken had.

Succes iig en laat even weten of het hierin zat, anders moet ik een duik in mijn MediaCenter nemen om het even na te zoeken hoe het exact in elkaar stak om je op weg te helpen (zit nu ff niet thuis)

Bij mij ging het om de volgende codecs indertijd op W7 RC: ffdshow en matroska splitter.
De meest gangbare .mkv .mp4 .avi .ogg .mpg heb ik hiermee in MC werkend gekregen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:39
Staip schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:14:
Mogelijk dat dit te maken heeft met het verschil in codecs voor 32 en 64 bit.
Volgens mij draait MP12 standaard in 32 bit modus en MC standaard in 64 bit modus of precies omgekeerd...
Dit houdt in dat je 64 bit codecs dient te installeren om het werkend te krijgen of MC in 32 bit moet starten.

Weet niet meer exact wat uiteindelijk de oplossing was welke bij mij het probleem wegnam op de RC maar weet dat het hier alles mee te maken had.

Succes iig en laat even weten of het hierin zat, anders moet ik een duik in mijn MediaCenter nemen om het even na te zoeken hoe het exact in elkaar stak om je op weg te helpen (zit nu ff niet thuis)

Bij mij ging het om de volgende codecs indertijd op W7 RC: ffdshow en matroska splitter.
De meest gangbare .mkv .mp4 .avi .ogg .mpg heb ik hiermee in MC werkend gekregen iig.
Als je er in wilt duiken graag. Ik kom er nl niet uit.

Mijn game pc is nl 64 bit en heeft exact hetzelfde probleem als mijn media center pc welke 32 bit is.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

En andere media center software hebben hetzelfde probleem? Probeer een keer een ander, xmbc bijvoorbeeld.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

In tegenstelling tot Vista hoef je geen codecs te installeren. Het introduceert volgens mij ook nieuwe problemen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:15
procyon schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:31:
Ik heb nu van alles geprobeerd maar hij vind gewoon geen video's..
Het rare is dat MP dit wel vind, dus ze staan in de media library én de benodigde codecs zijn beschikbaar.

Ik heb hier HD videos van microsoft zelf in staan (hd showcase met .wmf extensie).
http://www.microsoft.com/...ideo/contentshowcase.aspx

en simpele oude Divxen én HD blueray rips.

Hij ziet niets :(
Heb je ze ook binnen MC toegevoegd. Ik weet dat ik bv. als ik mijn MC Extender (XBOX 360) gebruik ik de mappen apart moet toevoegen....standaard ware ook geen video's beschikbaar, nou ehh....de 'default' aanwezige video wel volgens mij...hmm..weet het niet zeker meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staip
Beter lees je door naar een paar posts hieronder van mij voor een aangepaste meer uitvoerige beschrijving ;)

Ik heb het zojuist kunnen reproduceren en kunnen oplossen na een verse Win7 x64installatie.

Het probleem steekt ongeveer zo in elkaar:
Windows Media Player staat zowel als 32-bits als 64-bits geinstalleerd.
Media Center alleen als 64 bits.

32-bit codecs (welke in program files(x86) installeren) gaan het dus niet oplossen in Media Center.
- standaard wordt WMP 32-bit gestart bij het afspelen van media (dus om te testen met WMP 64-bit even deze via program files los opstarten en de video daarnaar verslepen).

64-bit codecs (welke in program files installeren) zorgen ervoor dat het zowel in WMP64 als WMC64 vlekkeloos werkt.

Om media center aan de praat te krijgen voor exotische mp4/mkv/avi heb je nodig ffdshow_rev3124_20091103_clsid_x64 (google / sourcefourge) en de MatroskaSplitter voor x64 (google) hierna kan bij mij iig MediaCenter alle exotische extenties herkennen en afspelen.
Ter verduidelijking: De melding dat het bestand niet kan worden gevonden is hiermee verdwenen.

Mocht bovenstaande het niet oplossen open via de verkenner het videobestand en kies ervoor om deze met WMP te openen, wanneer je een melding krijgt dat de extentie niet wordt ondersteund, vinkje zetten en kiezen voor openen. de extentie wordt dan vervolgens toegevoegd zodat WMP en WMC deze bestanden en mappen met deze bestanden herkennen.

Mocht ook dit niet lukken doe dan een PM dan heb ik nog wel twee .reg bestanden om o.a. .mkv en .mp4 via het register toe te voegen aan WMP/WMC en tevens een .reg bestand om de files thumbs te laten genereren en dat media mappen met deze extenties worden herkend en weergegeve in WMP/WMC.

[ Voor 42% gewijzigd door Staip op 06-11-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:22
Dit is ook de reden dat ik weer vista heb geïnstalleerd. Via een extender (xbox360) wel een mappen struktuur zien maar geen video's.

Overigens was dit niet altijd het geval. Slechts als er in dezelfde map een onspeelbaar bestand stond (gewoon een text bestand oid) liet de extender ook geen inhoud zien, net als MC trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 21:02
Ik zit met hetzelfde probleem.

Heb inmiddels al verschillende schone installaties van 32 en 64bit geprobeerd. Het blijft bij mij terug komen.

Ik zie geen video's bij "mappen", maar bij "gemaakt op" zie ik wel mijn bestanden.

Bij de 32 bits versie had ik wel eens dat ik geen mappen kon toe voegen aan de media bibliotheek via media player, ik kreeg dat venster niet waar ik mappen kon toevoegen.

Bij het toevoegen van bestanden via media center lijkt goed te gaan, alleen de map komt er niet bij te staan en kan dan ook niet geselecteerd worden bij mappen verwijderen.

Leeg maken van de database helpt bij mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Staip schreef op woensdag 04 november 2009 @ 22:22:
Ik heb het zojuist kunnen reproduceren en kunnen oplossen na een verse Win7 x64installatie.

Het probleem steekt ongeveer zo in elkaar:
Windows Media Player staat zowel als 32-bits als 64-bits geinstalleerd.
Media Center alleen als 64 bits.

32-bit codecs (welke in program files(x86) installeren) gaan het dus niet oplossen in Media Center.
- standaard wordt WMP 32-bit gestart bij het afspelen van media (dus om te testen met WMP 64-bit even deze via program files los opstarten en de video daarnaar verslepen).

64-bit codecs (welke in program files installeren) zorgen ervoor dat het zowel in WMP64 als WMC64 vlekkeloos werkt.

Om media center aan de praat te krijgen voor exotische mp4/mkv/avi heb je nodig ffdshow_rev3124_20091103_clsid_x64 (google / sourcefourge) en de MatroskaSplitter voor x64 (google) hierna kan bij mij iig MediaCenter alle exotische extenties herkennen en afspelen.
Ter verduidelijking: De melding dat het bestand niet kan worden gevonden is hiermee verdwenen.

Mocht bovenstaande het niet oplossen open via de verkenner het videobestand en kies ervoor om deze met WMP te openen, wanneer je een melding krijgt dat de extentie niet wordt ondersteund, vinkje zetten en kiezen voor openen. de extentie wordt dan vervolgens toegevoegd zodat WMP en WMC deze bestanden en mappen met deze bestanden herkennen.

Mocht ook dit niet lukken doe dan een PM dan heb ik nog wel twee .reg bestanden om o.a. .mkv en .mp4 via het register toe te voegen aan WMP/WMC en tevens een .reg bestand om de files thumbs te laten genereren en dat media mappen met deze extenties worden herkend en weergegeve in WMP/WMC.
Dank voor alle tijd die je erin hebt gestoken!
Ik ga dit vanavond proberen, hoop dat het lukt.
Groet, Procyon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 21:02
procyon schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:47:
[...]

Dank voor alle tijd die je erin hebt gestoken!
Ik ga dit vanavond proberen, hoop dat het lukt.
Groet, Procyon
Ik heb dit zojuist geprobeerd, maar heeft bij mij geen resultaat. Ik zie nog steeds geen video's bij mappen, maar wel als ik ze op datum sorteer.
Bij afbeeldingen heb ik trouwens hetzelfde probleem, dus daarom verwacht ik ook niet dat het probleem in de soort codec zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staip
OK, ff herschreven dan, let op dit is geschreven voor Windows 7 Home Premium X64:

1) Installeer x64 codecs welke je extentie zouden moeten ondersteunen en geschikt zijn voor Windows 7
- Laatste x64 versie van ffdshow: http://sourceforge.net/pr...s by clsid/64-bit builds/
- Haali X64 Beta: http://haali.net/mkv/mkx.y.9.exe)

2) Open WMP12 via Windows verkenner via C:\Program Files\Windows Media Player

3) Overtuig jezelf ervan dat je je in de 64-bits versie bevindt en niet in de 32-bits versie!!!

4) Sleep het bestand wat je wil afspelen naar de geopende Media Player.

5) Als WMP12 vraagt of je toch dit bestand wil afspelen omdat het niet wordt ondersteund dan vinkje zetten voor de melding in de trant van "Altijd dit doen voor bestanden met deze extentie" en op OK klikken.

=>Speelt het bestand niet af, dan is het een bestand waarvan de codec niet wordt ondersteund, in dat geval de vraag om welke extentie/container gaat het?
=>Speelt het bestand wel af, dan heb je nu de situatie dat je codecs voor X64 afspelen alsmede dat WMP12 x64 de bestanden kan afspelen.

6) Start Windows Media Center op en browse door je video-bestanden naar de map waarin de zojuist afgespeelde media staat, start deze middels Media Center en het zou nu moeten werken.

Opmerkingen:
- Als je vanaf een schone installatie bovenstaande volgt dan heb je alléén ondersteuning voor X64 afspeelmogelijkheden.
- Starten van WMP12 via de taskbar of startmenu start standaard de 32-bits versie van WMP12.
- Dubbelklikken op media in de Windows verkenner start de media op in de 32-bits versie van WMP 12.
- Ik ga er vanuit dat je de mappen met video's in WMC al aan je Libraries hebt toegevoegd via Tasks/Taken in WMC.

Wil je ook support voor je codecs op 32-bits gebruik dan:
- De laatste versie van ffdshow: http://sourceforge.net/pr...y%20clsid/icl10%20builds/
- Haali 32-bit: http://haali.net/mkv/ of direct http://haali.net/mkv/MatroskaSplitter.exe

Werkt het hierna nog niet geef dan even aan bij welke stap het fout gaat of alles stap voor stap zoals beschreven is uitgevoerd en om welke container/extentie het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvdv87
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 13:59
Op Vista had ik dit ook. Toen had ik het kunnen oplossen aan de hand van deze website.
Pagina: 1