Toon posts:

Garantie in geval van tweedehands Xbox 360 zonder kassabon?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een 2ehands xbox te kopen van 7 maanden oud. Hij heeft de kassabon niet meer maar dat heb je toch ook niet nodig als je je xbox wilt laten repareren?

Met vriendelijke groet,

Fishticks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Nee is niet nodig.

Volgens mij kan je hem over laten schrijven op jouw naam (als hij geregistreerd is op de naam van de vorige koper) maar dit weet ik niet helemaal zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Gaat het om een Xbox 360? Of de Xbox 1?

Ik gok de Xbox 360.

Als ie al eens naar MS is geweest om 'm te repareren staat ie op naam van die persoon.
Als degene waar je 'm van koopt eens op Xbox Live heeft gespeeld staat ie op naam van die persoon.
Als degene waar je 'm van koopt zijn Xbox zelf heeft aangemeld bij MS, staat ie op naam van die persoon.

Kortom: Als bovenstaande niet is gebeurd, staat ie niet op naam van die persoon. En als de Xbox nog geen eigenaar heeft bij Microsoft zit je goed.

Garantie is namelijk niet overdraagbaar. Als persoon 1 (die garantie heeft) zijn Xbox 360 verkoopt aan persoon 2, heeft persoon 2 geen garantie. Tenzij persoon 2 de Xbox aanmeldt, dan wordt persoon 2 de 1e eigenaar (bij MS).
ThinkPadd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 19:15:
Volgens mij kan je hem over laten schrijven op jouw naam (als hij geregistreerd is op de naam van de vorige koper) maar dit weet ik niet helemaal zeker
Dat kost 80 euro of zo...

[ Voor 16% gewijzigd door Tanuki op 29-10-2009 18:41 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-10 10:12
Wat L0c4lh0st zegt klopt helemaal,
Ik heb mijn eerste xbox ook 2e hands gekocht en heb hier achteraf veel tramalant mee gehad qua garantie.
Je moet hem dan door de eerste eigenaar op laten sturen of op jou naam over laten schrijven voor een redelijk groot bedrag.

Ik adviseer gewoon om een nieuwe xbox te kopen, en als het je om de games gaat deze ergens 2e hands zien te krijgen en dit ook voor eventuele accessoires.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:40
Intruder schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:55:
Wat L0c4lh0st zegt klopt helemaal,
Ik heb mijn eerste xbox ook 2e hands gekocht en heb hier achteraf veel tramalant mee gehad qua garantie.
Je moet hem dan door de eerste eigenaar op laten sturen of op jou naam over laten schrijven voor een redelijk groot bedrag.

Ik adviseer gewoon om een nieuwe xbox te kopen, en als het je om de games gaat deze ergens 2e hands zien te krijgen en dit ook voor eventuele accessoires.
Mwoah het valt wel wat mee hoor.

Heb nu 2 RROD xbox-en gekocht die nog garantie hebben. Tijdens het registreren kwam er een foutmelding en moest ik ff bellen met de helpdesk van Microsoft. Toen ik vertelde dat ik de console overgenomen had van iemand anders was het geen probleem en werd het serienummer zo op mijn naam gezet :)

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Harmsen schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:58:
[...]

Mwoah het valt wel wat mee hoor.

Heb nu 2 RROD xbox-en gekocht die nog garantie hebben. Tijdens het registreren kwam er een foutmelding en moest ik ff bellen met de helpdesk van Microsoft. Toen ik vertelde dat ik de console overgenomen had van iemand anders was het geen probleem en werd het serienummer zo op mijn naam gezet :)
Lol

Toen ik zij dat ik deze xbox had overgenomen op de helpdesk was de enige optie om een reparatie van 75 euro te kopen.
Ik had geen enkele mogelijkheid om hem onder de garantie te laten repareren terwijl de xbox toen nog geen 1 jaar oud was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:19

PromoX

Flying solo

Topictitel iets duidelijker gemaakt.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-10 22:29
Ik hoor ook vaker van mensen die geen garantie krijgen bij een 2e hands xbox. Waarschijnlijk moet je gewoon geluk hebben met de medewerker. Ga er dus maar niet vanuit dat je het standaard hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Nja ik heb het bij meerdere mederwerkers geprobeerd, geen succes en heb ook een gameshop gebeld om te vragen of hun eventueel nog tips hadden, maar die wisten mij ook te vertellen dat in mijn geval de garantie dus was verlopen.

Pagina: 1