Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windowxs 7 startup

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11 17:39
Ik gebruik Wampserver 2.0 als webserver op een windows 7 systeem, maar daarvoor moet Wampserver.exe opgestart worden. Als ik wampserver handmatig opstart moet ik dat bevestigen, en opstarten via de startupfolder lukt niet, dan gebeurt er gewoon niks.
Het in de opstartfolder plaatsen moet ook al via een omweggetje, want de snelkoppeling in het startmenu in de opstartfolder plaatsen lukt ook niet.

Alleen als ik UAC op het allerlaagste niveau (uit?) zet dan start Wampserver uit de opstartmap (en dus automatisch). Zijn er andere mogelijkheden?

Met voorheen Vista op mijn servertje had ik overigens hetzelfde probleem maar daar stond UAC uitgeschakeld. Ben gewoon benieuwd of het tegenwoordig wel lukt.

[ Voor 14% gewijzigd door Stefke op 28-10-2009 18:53 ]

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 18:12
Ik kon gewoon instellen of hij meestartte met Windows :?

• Stefke
RedHat schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 18:35:
Ik kon gewoon instellen of hij meestartte met Windows :?
Bij Wampserver? Dat heb ik dan erg gemist bij de installatie. Zal nog eens installeren op een VirtualPC

edit: nee hoor, ik krijg alleen een optie op het eind van de intsallatie: Launch Wampserver now? (ja/nee)

[ Voor 24% gewijzigd door Stefke op 28-10-2009 18:59 ]

Verwijderd

Ik gebruik wampserver ook op windows 7, draait goed hier.
Misschien opnieuw installeren? Of misshcien heb je Skype geinstalleerd? Die mag wel geinstalleerd zijn, maar niet actief, vanwege een eigen verser die skype gebruikt. Sluit het programma af, indien wel geopen.

Anders gewoon opnieuw installeren?

• Stefke
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 18:56:
Ik gebruik wampserver ook op windows 7, draait goed hier.
Misschien opnieuw installeren? Of misshcien heb je Skype geinstalleerd? Die mag wel geinstalleerd zijn, maar niet actief, vanwege een eigen verser die skype gebruikt. Sluit het programma af, indien wel geopen.

Anders gewoon opnieuw installeren?
Vrijwel lege W7-installatie, dus geen Skype. Voor de duidelijkheid: wampserver draait perfect, maar ik wil m automatisch laten opstarten bij windowsstartup, krijg ik alleen klaar als ik de UAC helemaal uitschakel.

• fiftyhillswest
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:32
Kan je geen snelkoppeling naar het uitvoerbare bestand van wampserver in je Startup map (C:\Users\(User-Name)\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup) plaatsen? Zo doe ik het altijd met vervelende programma's die de optie niet kennen :).

• Stefke
fiftyhillswest schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 19:06:
Kan je geen snelkoppeling naar het uitvoerbare bestand van wampserver in je Startup map (C:\Users\(User-Name)\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup) plaatsen? Zo doe ik het altijd met vervelende programma's die de optie niet kennen :).
jazeker, en dat doe ik ook, alleen wordt ie dan gewoon niet opgestart, zonder enige melding (tenzij ik UAC uitzet).

Met UAC ingeschakeld: als ik wampserver.exe of een snelkoppeling handmatig opstart krijg ik een UAC-interventie, als de snelkoppeling in de startupmap staat gebeurt er helemaal niks.

Zonder UAC werkt het allemaal wel, in Vista was het precies hetzelfde. Dus nogmaals: ik kan net als in Vista UAC uitzetten (who cares) maar ik dacht eens kijken of het in W7 wel kan.
Pagina: 1