Horizontal span op 2 beamers

Pagina: 1
Acties:

• martijneerens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-04-2023
Voor een projectie verdeeld over meerdere schermen wil ik aan mijn Nvidia 9800GT kaart via 2 DVI-aansluitingen 2 identieke beamers aansluiten met horizontal span. Helaas verschijnt de hele horizontal span optie niet in het Nvidia menu. Het vreemde is dat ik deze optie wel zie als ik twee tft-schermen met dezelfde resolutie aansluit. Het is dus wel mogelijk met deze videokaart.

Hierbij gebruik ik Windows XP SP3 en de laatste Nvidia driverversie: 191.0.7. De beamers die ik gebruik zijn 2 Optoma EX525ST, beide op een resolutie van 1024x768.

Ik heb al enkele dagen allerlei fora (waaronder GOT) af lopen zoeken naar een oplossing voor mijn probleem, maar ik kom er niet uit. Ik heb allerlei resoluties en hz-instellingen geprobeerd, lopen hannesen met Ultramon en oudere versies van de Nvidia Driver geinstalleerd, maar het is me tot nu toe niet gelukt.

Iemand tips of ideeën? Wat zie ik over het hoofd?

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

de beamer identificeert zich als beamer en de driver reageert daarop door die optie uit te schakelen.. probeer eens met Powerstrip?

• martijneerens
Ah, dat klinkt logisch. Ik heb Powerstrip geinstalleerd en hiermee voor allebei de beamers een custom driver file (.inf) gegeneerd en geinstalleerd, waarbij ze zich dus als identieke beamers aanmelden. Daarvoor zag Windows de beamers als Plug-n-Play apparaten. Nu als Optoma ES525ST. Dit zorgt er helaas niet voor dat de horizontal span-optie in het nvidia menu verschijnt.

Heb je misschien een idee wat ik in Powerstrip kan tweaken om de boel te laten werken?

• martijneerens
Hmm, ik heb het nu werkend, maar niet via powerstrip. Blijkbaar kan ik met deze beamers alleen horizontal span doen als ik ze via VGA aansluit. Volgens mij heeft dat met de native XGA resolutie van de beamers te maken. Dus totdat ik een oplossing heb die via DVI werkt gebruik ik de setup maar via VGA.

• theUgly
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05-2024
ik heb geen idee maar wil je wel vragen of alle games horizontal spam ondersteunen? Het klinkt erg vet wat je doet, je hebt die monitorranden in het midden bij beamers niet lijkt me :)