HTPC aanzetten met een wireless toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-02 15:06
Hallo medetweakers,

Ik heb op internet lopen zoeken naar dit maar alleen oude artikelen gevonden.

Ik wil dus met mijn wireless toetsenbord mn pc aan kunnen zetten en hierbij de vraag of dit mogelijk is.
Mijn HTPC configuratie:

Asus M4A78 EM
AMD Athlon 2 X2 240
HD4850
4GB RAM
Zalman 500watt voeding
Trust Wireless mediaplayer desktop toetsenbord + muis

Op google vond ik artikelen uit 2005 dat dit met p2 moederborden van ABIT ging.
zou ik dit ook kunnen op mijn configuratie?

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Kan volgens mij in BIOS wel ingesteld worden.. Moet je daar even kijken of er iets met Power en Keyoard staat... Of in je moederbordmanual

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:14
Ik heb zelf alleen ervaring met bedrade tobo's, maar daarbij werkte een PS/2 wel om op te starten, maar een USB niet. Ook neem ik aan dat je USB ontvanger van je tobo gewoon uit staat als de PC ook uit staat. Het wordt dan lastig om een signaal door te sturen. Maar misschien is er een workaround om je USB actief te houden terwijl de PC uit staat.

Addicted to silent computing

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Crahsystor schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 18:06:
Ik heb zelf alleen ervaring met bedrade tobo's, maar daarbij werkte een PS/2 wel om op te starten, maar een USB niet. Ook neem ik aan dat je USB ontvanger van je tobo gewoon uit staat als de PC ook uit staat. Het wordt dan lastig om een signaal door te sturen. Maar misschien is er een workaround om je USB actief te houden terwijl de PC uit staat.
bij alle pc's die ik tot nu toe gehad heb bleef er op de USB stroom staan, ook al was de PC uit. Soms handig, soms irritant ('s nachts blijft er vanalles oplichten). Is ook in de BIOS in te stellen.

• Lucky0wn
maarud schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 18:19:
[...]

bij alle pc's die ik tot nu toe gehad heb bleef er op de USB stroom staan, ook al was de PC uit. Soms handig, soms irritant ('s nachts blijft er vanalles oplichten). Is ook in de BIOS in te stellen.
Bijna alle nieuwere mobo's blijven power op usb houden als ze uitstaan. Daarom dacht ik ook dat er weinig verschil was tussen USB en ps/2 mbt de pc aanzetten.

• Lucky0wn
Even deze weer onder de aandacht brengen.
Iemand een idee?

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
als je pc uitgaat blijft je usb gewoon stroom geven dus het is theoretisch gezien mogelijk .

• Lucky0wn
jayjay1986 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:41:
als je pc uitgaat blijft je usb gewoon stroom geven dus het is theoretisch gezien mogelijk .
Maar hoe maak ik dit dan mogelijk?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Zoeken naar 'Power on Keyboard' of opties die daarop lijken in de bios. Anders even de handleiding van moederbord raadplegen of daar wat in staat.

☻/
/▌
/ \

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-02 15:03
Werkt bij mij prima, met hetzelfde Trust toetsenbord. Volgens mij heb ik in Windows (7 en Vista) ingesteld dat USB-apparaten de computer uit de slaapstand mogen halen. Ergens bij geavanceerde energieinstellingen.

• Lucky0wn
jswinkels schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:12:
Werkt bij mij prima, met hetzelfde Trust toetsenbord. Volgens mij heb ik in Windows (7 en Vista) ingesteld dat USB-apparaten de computer uit de slaapstand mogen halen. Ergens bij geavanceerde energieinstellingen.
Het is dus niet mogelijk om 'm een cold boot te laten doen met het tobo?
Uitzetten werkt wel met het toetsenbord en slaapstand heb ik slechte ervaring mee :|
Pagina: 1