Verschil Windows 7 Update vs. Windows 7 Retail?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij een upgrade denk ik altijd eraan dat het oude besturingsprogramma deels overschreven wordt en dat alle troep er dus op blijft staan. Anders dus dan een verse installatie.

Hoe is dit geregeld bij een Update naar Windows 7 welke voor pc's is die je vorige maand gekocht hebt? spreken we hier dan van een nieuwe installatie? of wordt er idd wat overschreven?

Bedankt alvast voor het juiste antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee... je ziet het verkeerd. Windows 7 Upgrade is puur een versie van Windows 7 die door degenen die al een andere legitieme versie van Windows (XP of Vista) bezitten, aangeschaft kan worden. Windows 7 Retail wil enkel zeggen dat je geen andere Windows nodig hebt en dat je deze versie kunt gebruiken als je bijvoorbeeld net een nieuwe pc hebt samengesteld.

Beide versies, Retail en Update, kunnen een 'clean install' uitvoeren: dat wil zeggen dat alle troep van je HD gewist wordt en je uiteindelijk een nieuwe installatie van Windows 7 op je pc zal hebben staan.

Samengevat: heb je al een legitieme Windows XP of Vista op je pc staan, dan is het slim om voor Windows 7 Upgrade te gaan (en wat centjes te besparen). Mocht je geen XP of Vista op je pc staan (of ergens liggen) dan moet je helaas voor Windows 7 Retail of OEM gaan.

Hopelijk is het nu wat duidelijker geworden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmarcel
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Op dit moment beschik ik over een pc met Vista Ultimate 64 OEM geïnstalleerd.
Stel ik koop een upgrade naar Windows 7 Home Premium en upgrade deze pc. Een paar maanden later upgrade ik mijn pc, nieuw moederbord CPU en geheugen, kan ik deze upgrade versie van Windows 7 opnieuw installeren? Met andere woorden staat de upgrade gelijk aan een retail versie of aan een OEM versie die pc gebonden is?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zie overigens ook dit topic: [Win7]Clean install en hoe :)

HTH

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recent (1,5 maand terug) een nieuwe Acer pc aangeschaft met Vista 64 bit.
Sommige haten Acer, maar ja, ik kan hiermee doen wat ik wil en dan vind ik het prima.

Er zat zo'n coupon bij voor een update naar windos 7.
maar bij update had ik altijd een vreemd gevoel.

tnx voor de uitleg Maxap.. tis nu heel duidelijk en ga dus gewoon windows 7 update bestellen.

tnx