Werk eerder aan het troubleshooten van je W7 problemen dan aan het terugvallen naar XP. bijvoorbeeld:
De meeste Logitech toetsenborden hebben geen driver nodig onder W7, en ook muizen werken standaard. Muizen kun je instellen via een losse Logitech tool genaamd Setpoint, maar persoonlijk vind ik er bij mijn MX518 geen meerwaarde bij. De enige toetsenborden (bij mijn weten) die een losse driver nodig hebben zijn de G11/G15 series die vol zitten met toeters en bellen.
De nVidia GeForce 7900GT werkt gewoon met de laatste driver die te vinden is op
www.nVidia.com, je zit toch niet bij XFX te kijken of te werken met een of ander vaag setup CD'tje?
Dualscreen support is superieur in Windows 7 tegenover XP, het werkt zelfs over RDP! Advies: installeer de meest recente WDM 1.1 nVidia driver.
De Windows XP mode is virtualisatie. Voor het geval je een (SUPER ZELDZAME) tool hebt die echt persé Windows XP nodig heeft, wat dus echt uniek is (het zijn hoofdzakelijk in-house ontwikkelde tools binnen bedrijven, het CJIB weet ik bijvoorbeeld van dat ze aan het testen zijn met W7, en sommige zeer specifieke tools hebben baat bij W7. Vandaar dat alleen Pro, Enterprise en Ultimate XP-Mode hebben, thuisgebruikers hebben het zelden nodig of kunnen af met de versienummer-trucage in de compatibility tab)
Gezien je niveau met besturingssystemen kan ik je géén andere bootmanager aanraden, en omdat ook ik in een goede bui ben:
De Windows XP boot manager kan geen W7 booten, maar de Windows 7 boot manager kan wel de XP boot manager aanspreken. Als je de Windows 7 boot manager een timeout geeft van ~2 seconden en standaard de XP boot manager laat laden, zal de Windows XP boot manager aangeven dat hij het enige OS is, en dus automatisch XP doorstarten.
Maar nogmaals: blijf niet vastzitten aan een zwaar verouderd OS wat straks helemaal niet meer ondersteund wordt. Leer de basisbeginselen van drivers, en stap over op W7! Een goede stap is om >NIET< de drivers die meegeleverd worden met hardware te gebruiken, en rechtstreeks naar de fabrikant te gaan. En ook al heb je een XFX videokaart, de fabrikant van de chip waar het stuurprogramma om gaat is nVidia, en hun webpagina is
www.nvidia.com.
Dan nog eentje om over na te denken: W7 wordt wereldwijd geroemd als een van de beste OS-en ooit, en draait bij zeer veel mensen stabiel. Dat je hier problemen ziet heeft met de aard van dit forum te maken. Als iedereen een topic zou aanmaken dat het goed draait, dan hielden we geen forum meer over, ik heb zelf in 'grote Windows 7' topics wel eens gepost hoe het me verbaasde dat W7-x64 drivers kon vinden voor mijn gare oude scanner uit het jaar 0 (letterlijk, 2000!).
Vraag je eens af: waarom draait het bij jou niet goed? Als je een 7900GT hebt, dan is je hardware niet hopeloos antiek, en als XP stabiel heeft gedraaid, is het ook niet hopeloos defect.
[
Voor 13% gewijzigd door
Umbrah op 31-10-2009 18:19
]