Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruup
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 15:30
Google opent strijd Tomtom
Hoorde het net op de radio. Interessant, en volgens mij weer een deel van de markt wat Google gaat veroveren. Hierbij ga ik er wel vanuit dat in de nabije toekomst ze dit softwarepakketje ook buiten android kunnen draaien.
Denk dat betaalde pakketten het dan heel moeilijk gaan krijgen. Of zien jullie dat anders?

edit: zie dat er net paar minuten voor mijn post al een bericht op de frontpage is gepost. excuus

[ Voor 10% gewijzigd door ruup op 28-10-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook benieuwd. Gratis degelijke navigatiesoftware klinkt zeker interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Tweakers heeft daar verschillende items over geschreven:
nieuws: Google voegt navigatie toe aan mobiele versie Maps
nieuws: Google Maps met navigatie komt ook naar iPhone

De navigatie op zich vind ik niet zo boeiend, maar als Google het voor elkaar krijgt om actuele en accurate verkeersinformatie erbij te krijgen, dan koop ik meteen een Android-toestel. Voor mij is HDtraffic van TomTom het grote voordeel tov andere navigatiesoftware. Navigeren kunnen ze allemaal wel, het gaat voor mij juist om dat beetje extra informatie waarmee ik daadwerkelijk reistijd kan besparen.

Overigens vermoed ik dat alleen Tweaker-achtigen echt overstappen op de gratis navigatie; jan-om-de-hoek boeit het niet zo veel, als hij maar kan navigeren. Ik hoor om me heen maar zelden mensen die echt met telefoons of navigatie bezig zijn; de meesten weten niet eens dat je je TomTom bij kunt werken. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk dat het wel boeiend is omdat Googles businessmodel het "gratis" aanbiedt. Het is niet voor niks dat de aandelen TomTom omlaag gingen nadat Google met dit nieuws kwam. Google kan het ook nog koppelen met streetview, en de luchtfoto's en de bedrijven die in Google maps staan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.