Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:45

almightyarjen

When does the hurting stop?

Topicstarter
Ik heb HTS elektro gedaan en werk nu sinds 1,5 jaar bij een adviesbureau, sector procesautomatisering. Ik vind het werk soms wel geinig maar ik heb echt 0,0 uitdaging en geregeld vind ik het werk gewoon saai met veel blablabla. Als ik op vacaturesites kijk valt het me op dat geen één baan in de techniek mij aanspreekt. Ik weet niet waarom maar het interesseert me gewoon niet.

Na mijn HTS heb ik een leraar natuurkunde opleiding gedaan, tweede graads. Deze opleiding heb ik niet afgerond: ik heb alleen de eindstage niet gedaan (ja, dom ja). Ik heb de opleiding niet afgerond wegens bureaucratische redenen en omdat het leraarschap me toch niet alles leek. Tenminste: in het voortgezet onderwijs. Ik moest te veel politieagent spelen. Ik hield de klas wel onder controle maar ik vond het gewoon superirritant om elke 5 minuten "mond houden" e.d. te moeten zeggen. Daarnaast ging ik voor een paar jaar naar het buitenland en had ik de instelling "who cares, ik heb toch al HTS".

Op de één of andere manier trekt het leraarschap mij wel, maar dan op een MTS oid. Volgens mij zijn die leerlingen net iets meer gemotiveerd. Ik ben alleen bang voor de financiële consequenties :P Hoeveel verdient een leraar op een MTS eigenlijk? Informatie overdracht als baan lijkt me leuk. Cursussen geven oid lijkt me ook leuk maar dan wel zonder het commerciële aspect: ik wil niet iets moeten verkopen dmv de gegeven cursus. Waar zou ik dat soort banen kunnen vinden?

PS: die leraaropleiding heb ik in 2004 gedaan. Zouden mijn gemaakte opdrachten nog geregistreerd staan of zou ik helemaal opnieuw moeten beginnen om mijn papiertje te kunnen halen?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2010 17:16 ]

Verwijderd

Reken er maar op dat je bijna de helft bruto gaat inleveren. Je krijgt er wel meer vrije tijd voor terug en je doet misschien iets wat je erg leuk vindt..

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 08:02
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:24:
Reken er maar op dat je bijna de helft bruto gaat inleveren. Je krijgt er wel meer vrije tijd voor terug en je doet misschien iets wat je erg leuk vindt..
Als je HBO hebt, dan kan je zo zijinstromen. Maar MBO makkelijker dan HBO??? Is een deeltijdopleiding (avondstudie) niets voor je om les in te geven?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
DiedX schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:31:
[...]

Maar MBO makkelijker dan HBO???
Deze uitspraak begrijp ik niet...

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
iron_mike010 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:40:
[...]

Ik ook niet :D
DiedX schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:31:
[...]

Als je HBO hebt, dan kan je zo zijinstromen. Maar MBO makkelijker dan HBO??? Is een deeltijdopleiding (avondstudie) niets voor je om les in te geven?
Dat zou ik wel leuk vinden ja. Dan zou ik dat moeten combineren met mijn huidige werk oid, ik neem aan dat dat niet fulltime kan, of wel?

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:33
iron_mike010 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:40:
[...]

Ik wel. Hij doelt waarschijnlijk op het lesgeven. Wat wellicht minder makkelijk is op het MBO, omdat orde houden daar meer van toepassing is.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 08:02
DutchCommando schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:42:
[...]

Ik wel. Hij doelt waarschijnlijk op het lesgeven. Wat wellicht minder makkelijk is op het MBO, omdat orde houden daar meer van toepassing is.
Sorry voor mijn onduidelijkheid. Met ^^ :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hij had het er over dat het op het voortgezet onderwijs niet prettig lesgeven was, dat is dus niet op het HBO hè ;)

Dus waar die vergelijking tussen lesgeven op HBO en lesgeven op MBO nu ineens vandaankomt?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Orion84 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:09:
Hij had het er over dat het op het voortgezet onderwijs niet prettig lesgeven was, dat is dus niet op het HBO hè ;)

Dus waar die vergelijking tussen lesgeven op HBO en lesgeven op MBO nu ineens vandaankomt?
Die vergelijking heb ik ook niet gemaakt. Ik maakte de vergelijking tussen het VO en MBO. Ik denk dat je bij het MBO minder politieagent hoeft te spelen omdat die mensen al een richting hebben gekozen en over het algemeen ietwat (niet veel meer maar wel een beetje :P) gemotiveerder zijn...

Maar als ik er een 500 Euro bruto op achteruit ga heb ik het er echt niet voorover, blijf ik wel gewoon engineer :D

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

almightyarjen schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:57:
[...]

Die vergelijking heb ik ook niet gemaakt. Ik maakte de vergelijking tussen het VO en MBO. Ik denk dat je bij het MBO minder politieagent hoeft te spelen omdat die mensen al een richting hebben gekozen en over het algemeen ietwat (niet veel meer maar wel een beetje :P) gemotiveerder zijn...

Maar als ik er een 500 Euro bruto op achteruit ga heb ik het er echt niet voorover, blijf ik wel gewoon engineer :D
Nu maak je de verwarring helemaal compleet, ik bedoelde juist dat jij een andere vergelijking maakte :P

De MBO vs HBO vergelijking maakte DiedX in "Geen leuk werk hebben en kunnen vinden: ..."

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Orion84 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 00:11:
[...]

Nu maak je de verwarring helemaal compleet, ik bedoelde juist dat jij een andere vergelijking maakte :P

De MBO vs HBO vergelijking maakte DiedX in "Geen leuk werk hebben en kunnen vinden: ..."
Ah op die fiets, ik vond het al een beetje raar allemaal :D

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Omdat het minder verdient blijf je dus maar werk doen dat je niet leuk vindt? |:(

Een leraar zijn verdient niet zo goed als het bedrijfsleven maar daarentegen staat daar ook wel weer wat tegenover. Je hebt goede arbeidsvoorwaarden en je vindt het waarschijnlijk een stuk leuker.
Bovendien is het ook niet zo dat leraren aan de MTS / HTS een hongerloontje hebben en aan de bedelstaf zitten.

Werk doen dat je niet leuk vindt lijkt me zo'n beetje het meest zonde wat je met je leven kunt doen.
Zeker omdat je waarschijnlijk nog een heel werkzaam leven voor je hebt.

Geld is belangrijk maar zeker niet het belangrijkste in je leven. ;)

Salarisindicatie: http://www.werkeninhetmbo.nl/werk/salaris.html

[ Voor 9% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 01-11-2009 22:05 . Reden: URL toegevoegd ]

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
ReVolpe schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:01:
Omdat het minder verdient blijf je dus maar werk doen dat je niet leuk vindt? |:(

Een leraar zijn verdient niet zo goed als het bedrijfsleven maar daarentegen staat daar ook wel weer wat tegenover. Je hebt goede arbeidsvoorwaarden en je vindt het waarschijnlijk een stuk leuker.
Bovendien is het ook niet zo dat leraren aan de MTS / HTS een hongerloontje hebben en aan de bedelstaf zitten.

Werk doen dat je niet leuk vindt lijkt me zo'n beetje het meest zonde wat je met je leven kunt doen.
Zeker omdat je waarschijnlijk nog een heel werkzaam leven voor je hebt.

Geld is belangrijk maar zeker niet het belangrijkste in je leven. ;)

Salarisindicatie: http://www.werkeninhetmbo.nl/werk/salaris.html
Ja, ik weet het, het is dom dat ik zo naar het loon kijk maar ik hou van op vakantie gaan :P

Thanks voor de tabel, erg duidelijk. Maar zie ik nu goed dat een beginnend leraar (LB.1) een jaarsalaris van rond de 28k heeft? Dat valt mij nog wel mee eerlijk gezegd, ik dacht dat het veel lager lag, zoals bij het VO. Kan iemand dat verschil verklaren: dat een leraar op het MBO meer verdiend dan een leraar op het VO? :?

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

almightyarjen schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:45:
[...]

Ja, ik weet het, het is dom dat ik zo naar het loon kijk maar ik hou van op vakantie gaan :P

Thanks voor de tabel, erg duidelijk. Maar zie ik nu goed dat een beginnend leraar (LB.1) een jaarsalaris van rond de 28k heeft? Dat valt mij nog wel mee eerlijk gezegd, ik dacht dat het veel lager lag, zoals bij het VO. Kan iemand dat verschil verklaren: dat een leraar op het MBO meer verdiend dan een leraar op het VO? :?
Omdat je dan verantwoordelijk bent voor certificeringen en examens. In het VO is dat natuurlijk niet altijd zo.
Pagina: 1