Toon posts:

[Win2K3SBS] Probleem met de sendas instellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
People,

ik heb een probleem met de instellingen voor het verzenden van de mail.
De gebruiker zelf heeft meerdere domeinen. Ik geef hieronder een voorbeeld hoe de exchange-configuratie is samengesteld.
Piet heeft als bedrijven abc.nl, def.nl, ghi.nl
abc.nl en def.nl komen binnen via MX-records. Ghi.nl komt binnen via een pop3-connector.
Ik heb hiervoor 2 extra mailboxen aangemaakt onder dummy-gebruikers.
Hier heeft Piet Sendas rechten op gekregen.
Deze koppel ik dan bij de extra postbus optie in outlook.
deze zijn Piet - def
Piet - ghi
en voor zijn abc mail heeft Piet natuurlijk zijn eigen standaard mailbox.
Nu wil Piet dat zijn mail verzonden word vanaf de verschillende adressen.
Dus als Piet een nieuw mailtje wil versturen vanaf def.nl wil hij ook dat deze vanaf dit adres verstuurd worden.
Met een reply-mail lukt dit al, en staat netjes piet@def.nl als ik in de ontvangen mail op zijn naam klik, en dan op emailadressen klik.

Als ik echter een nieuwe mail maak, kan ik de gebruiker Piet - def niet selecteren in de AD.
Als ik echter een mail verstuur vanuit Piet zijn standaard mailbox, komt deze wel aan.
Echter is het wel zo dat deze met alle emailadressen die Piet in gebruik heeft verstuurd worden.
dus staan er, als ik op de naam van Piet klik in outlook en dan naar het tabblad emailadressen ga, alle emailadressen, inclusief die van Piet - def en Piet -ghi. Terwijl dit hele andere mailboxen zijn, en ik hier ook compleet andere mailadressen heb toegekend.

Weet iemand hoe ik het emailadres waar ik vanaf stuur zo kan instellen dat ik deze account ook kan kiezen in de AD om de mail vanaf te versturen ?