Toon posts:

Philips TV met S/Pdif aansluiten met simpele jack

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een klein philips lcd tvtje op de slaapkamer. Aangezien het geluid echt beroerd is sluit ik er een 2.1 setje op aan. Probleem is dat de uitvoer van geluid uit de tv alleen via de S/Pdif uitgang kan en wanneer ik daar een simpele jack plug in steek gebeurt er niets.

Is er een manier om analoog signaal uit die poort te krijgen? Of kan dit simpelweg niet?

Alvast bedankt!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Analoog uit een digitale poort wil inderdaad niet (op een goedkope manier), wat je wel kan proberen, is het via een SCART aansluiting te proberen, als je TV daar beschikking over heeft. Dan moet je gewoon een SCART naar tulp 'blokje' bij bijvoorbeeld de Action halen, en een 2x tulp naar 3,5mm stekker. Dit kost hooguit 10 euro als je het bij de Action haalt denk ik. Je moet er wel rekening mee houden dat sommige TV's geen output via SCART doen, dus daarvoor moet je even je handleiding naslaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.mnm-computers.nl/images/Kabels/Scart/Scart-audio.jpg
scartblokje

Afbeeldingslocatie: http://img.alibaba.com/photo/205246107/3_5mm_1_8_Female_Mini_Jack_to_2_RCA_Plugs_Audio_Cable.jpg
en een 2x tulp naar 3,5mm plug

[ Voor 20% gewijzigd door TrekDude101 op 28-10-2009 15:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het ingewikkelde is dat ik het geluid binnenkrijg via ofwel hdmi (computer) of via scart. Ik heb niet echt de mogelijkheid om voor de tv het geluid te scheiden, en qua uitgangen geeft de tv alleen de digitale S/PDIF als mogelijkheid.

Volgens mij zijn de scart poorten op de tv alleen inkomend bedoeld.

edit: ik zal even opzoeken of de scart poorten ook output geven. bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 16:02 ]

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:59:
Het ingewikkelde is dat ik het geluid binnenkrijg via ofwel hdmi (computer) of via scart. Ik heb niet echt de mogelijkheid om voor de tv het geluid te scheiden, en qua uitgangen geeft de tv alleen de digitale S/PDIF als mogelijkheid.

Volgens mij zijn de scart poorten op de tv alleen inkomend bedoeld.

edit: ik zal even opzoeken of de scart poorten ook output geven. bedankt!
Ik weet niet zeker of ik snap wat je bedoelt, maar als je dus een extra SCART poort overhebt, en dus mijn manier toepast, dan stuurt je tv gewoon het geluid door dat je van de huidige bron zou moeten horen. Dus als je je pc hebt aangesloten, dan krijg je alleen het geluid van je pc door, en vice versa voor tv kijken natuurlijk.

hmm, nou weet ik niet zeker of dit trucje ook met HDMI input werkt, laatste keer dat ik het toepaste was met een oude CRT tv. Misschien dat iemand anders dit kan bevestigen?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:23

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Heeft je TV geen koptelefoon uitgang die je hiervoor kunt gebruiken?

Hier stond een dode link.