PPTP probleem met protocol 47 (GRE)

Pagina: 1
Acties:

• Cpt.Sponder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-02-2024
Hoi,

Ik heb een PPTP VPN server staan, achter een freesco firewall. Dit heeft altijd netjes gewerkt, tot het koelertje van mijn netgear GS724T switch begaf. (nooit geweten dat een 40mm koelertje ZOVEEL heerie kan maken :X )
Nu heeft netgear netjes mijn switch omgewisseld voor een nieuwe (goeie service!) alleen, sindsdien heb ik problemen met de VPN.
Er is op de switch na niets veranderd, vandaar dat ik daar het euvel eerst zoek.
Ik krijg op de clients of de vpn error 800 of de error 721.
In de logboeken van de server zelf vind ik wel meldingen dat er wel een verbinding is opgezet, maar dat GRE (protocol 47) ergens geblokkeerd wordt, maar ik weet dus niet waar.

Kan dit uberhaubt wel door een switch worden geblocked?
hoe kan ik achterhalen waar het precies spaak loopt? je kunt niet echt op een poortje scannen ofzo.

Ik hoor graag jullie gedachtegangen!

Verwijderd

Is het een layer 2 switch? Of is het een "domme" switch? Dus stroom erop en klaar.

Ok, ik zie het al. Het is een layer 2 switch, want hij is configurabel.

Dus goed kijken waar en hoe het dicht staat.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 16:23 ]

• Cpt.Sponder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-02-2024
thnx voor je reply haik01!
probleem is dat ik even niet weet waar GRE geblokt wordt.
De setup is nu:
<router> - > op switch VLAN2 -> Freesco router nic 0 (ook vlan 2 uiteraard) -> freesco NIC 1 (VLAN 1) -> VPN server.

Om de freesco server uit te sluiten, zal ik eens een NIC aan de VPN server hangen, direct aan de DMZ, dus:
<router> -> switch VLAN 2 -> VPN server.
en dan ff testen, dan heb ik namelijk het VLAN verhaal en de freesco firewall uitgesloten.
Mocht dat wel werken, weet ik dat het ergens met het forwarden of op de freesco of op de switch fout gaat.

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 10:53
Misschien kun je via Telnet de protocollen nalopen die openstaan of niet?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/