Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Harde schijf problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een week geleden een nieuwe computer gekocht. perfect ding loopt goed. alleen mijn harde schijf maakt een heel naar geluid. alsof hij heel druk is met een installatie ofzo. ik heb dit sinds een paar dagen. ik weet niet hoe ik dit kan oplossen. de PC winkel zegt dat er niks mis met de hardeschijf is alleen dat hij wat geluid maakt. dit geluid is normaal dat weet ik wel maar hij doet dit contstant, zelfs mijn oude computer deed dat nog niet zo erg. dit geluid maakt hij ook als hij gewoon aanstaat en niks doet.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

robin :9

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 15:30 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Draai je toevallig Vista? Die is de eerste dagen na installatie heel druk bezig met allemaal zaken op de achtergrond, zoals het indexeren van je harde schijf. Overigens kan dat bij W7 ook nog zo zijn, dat weet ik niet.

Uitzetten of negeren zijn twee mogelijke opties :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 13:23

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Wat voor lawaai maakt hij? Geratel als een purrende kat, of echt gekraak en gepiep?

Een pc doet ook wat als jij er niet achterzit, weet je zeker dat er geen HDD activiteit van bv een virusscanner kan zijn?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Gizz schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:30:
Draai je toevallig Vista? Die is de eerste dagen na installatie heel druk bezig met allemaal zaken op de achtergrond, zoals het indexeren van je harde schijf. Overigens kan dat bij W7 ook nog zo zijn, dat weet ik niet.

Uitzetten of negeren zijn twee mogelijke opties :)
Ja ik draai op windows vista maar ik heb automatische updates uitgezet. en er zit een processor meter op en die staat gewoon op 0 % dus hij doet verder niks. en de eerste paar dagen was hij heel stil hoorde hem amper.

Verwijderd

Topicstarter
Tukk schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:31:
Wat voor lawaai maakt hij? Geratel als een purrende kat, of echt gekraak en gepiep?

Een pc doet ook wat als jij er niet achterzit, weet je zeker dat er geen HDD activiteit van bv een virusscanner kan zijn?
ja een soort getik heel snel achter elkaar. Nee alle automatische updates staan uit. en de virusscanner staat ingesteld op dat hij toestemming moet vragen voor een scan.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Het heeft niks met updates te maken maar met de indexing service.

Probeer het indexen eens uit te zetten om te kijken of het geratel dan ophoudt.

Nog een quote van die site:
If it is not the reduced performance, then it could be the constant activity of your hard disk, whenever indexing starts, that might get on your nerves.
:P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Gizz schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:34:
Het heeft niks met updates te maken maar met de indexing service.

Probeer het indexen eens uit te zetten om te kijken of het geratel dan ophoudt.

Nog een quote van die site:

[...]

:P
ik denk wel dat het met updates te maken had want die heb ik zojuist helemaal geweigert. en hijs nu bijna helemaal stil. ik heb alles geweigert waarbij hij naar dingen zoekt op internet of dingen scant of wat dan ook.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Maar updates wil je juist wel, want anders is je systeem niet zo veilig als hij zijn kan. En na een uurtje updates draaien heb je alles wel gehad.

De index-service zal binnenkort ook wel beginnen, want die staat standaard aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Gizz schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:40:
Maar updates wil je juist wel, want anders is je systeem niet zo veilig als hij zijn kan. En na een uurtje updates draaien heb je alles wel gehad.

De index-service zal binnenkort ook wel beginnen, want die staat standaard aan :)
ik update 1x in de week zelf. alleen ga der windows 7 overheen zetten denk ik.
maarja hijs nu stil dus :) index zou die dan al eerder hebben gedaan.
Pagina: 1