Windows 7 Index bestanden in map niet aan te passen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave de Rijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-01-2013
Beste tweakers,

Heel raar draai sinds een paar dagen Windows 7 en ik heb bestanden in een map staan die ik kan sorteren op datum, naam, extentie, enz enz...

Maar nu heb ik alles op naam gesorteerd en wil bestand Z onder A zetten. Dit lukt gewoon niet en zie dat meerdere mensen er last van hebben zonder dat iemand een oplossing heeft.

Op google ook gezocht en mensen herkennen het probleem maar geen oplossing... misschien hier iemand?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:17

ralpje

Deugpopje

Als ik rechter-muis-klik doe, en kijk bij 'sort by' kan ik vervolgens kiezen voor de manier van sorteren (by name, by size, etc.) en ook voor 'ascending' of 'descending', dus oplopend of aflopend.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave de Rijder
ralpje schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 14:31:
Als ik rechter-muis-klik doe, en kijk bij 'sort by' kan ik vervolgens kiezen voor de manier van sorteren (by name, by size, etc.) en ook voor 'ascending' of 'descending', dus oplopend of aflopend.
Klopt.. Maar nu heb ik de volgende bestanden:

1.txt
2.txt
3.txt
4.txt
5.txt

En ik wil graag bestand 5.txt tussen bestand 2.txt en 3.txt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35

DarkSide

theres no place like ::1

Dit heeft te maken met de auto arange optie die standaard aanstaat.
Voor Vista was er een workaround dacht ik.

wie weet werkt dat ook onder 7.

ik vind het wel fijn. Dus heb het nog niet getest.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave de Rijder
DarkSide schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 14:41:
Dit heeft te maken met de auto arange optie die standaard aanstaat.
Voor Vista was er een workaround dacht ik.

wie weet werkt dat ook onder 7.

ik vind het wel fijn. Dus heb het nog niet getest.
Nee dat werkt niet onder windows 7.

:(

Iemand anders sug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:13
Ok en nu ff puur practisch: waarom zou je dat in godsnaam willen? Ik vind het ergens niet meer dan logisch dat bestanden op datum of naam gesorteerd worden. Ik weet eigenlijk niet beter dan dat als je zeker wil zijn dat je bestanden in een bepaalde volgorde wil, dat je dan gewoon de bestandsnamen logischer moet maken.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave de Rijder
Luuk1983 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:03:
Ok en nu ff puur practisch: waarom zou je dat in godsnaam willen? Ik vind het ergens niet meer dan logisch dat bestanden op datum of naam gesorteerd worden. Ik weet eigenlijk niet beter dan dat als je zeker wil zijn dat je bestanden in een bepaalde volgorde wil, dat je dan gewoon de bestandsnamen logischer moet maken.
Vind het een perfect forum maar dit slaat nergens op...

Ik heb bestanden nodig voor in oploaden van foto's die ik op een bepaalde volgorde neer wil zetten.
Dit deed ik met XP en vista en daarom nu ook met Windows 7.

En wat jij logisch vind... ? dit gaat niet om jou toch?

Ik hoop dat iemand me kan helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Wat ik wil zeggen is dat het volgens mij standaard behaviour is. Dat je voor Vista een workaround nodig hebt geeft toch al aan dat het niet standaard gedrag is dat je bestanden in een willekeurige volgorde kan slepen en dat ze dan ook zo blijven staan?

Ik kan je helaas niet verder helpen dan even de bestanden te renamen met 01., 02. etc.

[ Voor 13% gewijzigd door Luuk1983 op 28-10-2009 15:19 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave de Rijder
Luuk1983 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:19:
Wat ik wil zeggen is dat het volgens mij standaard behaviour is. Dat je voor Vista een workaround nodig hebt geeft toch al aan dat het niet standaard gedrag is dat je bestanden in een willekeurige volgorde kan slepen en dat ze dan ook zo blijven staan?

Ik kan je helaas niet verder helpen dan even de bestanden te renamen met 01., 02. etc.
Nee klopt en dat er een workaround is geeft ook aan dat meerdere mensen dit probleem hebben.

Bedankt voor je post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Dave de Rijder schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:23:
[...]

Nee klopt en dat er een workaround is geeft ook aan dat meerdere mensen dit probleem hebben.

Bedankt voor je post!
Om nog heel even verder erop door te gaan: ik vraag me af of het wenselijk is dat Windows in z'n filesysteem zou moeten gaan bijhouden in welke volgorde bestanden staan en deze lijst constant zou moeten updaten. En dat bedoel ik als vraag, ik heb geen idee wat voor impact dit zou hebben.

Succes met je probleem verder, ik ga dit topic eens volgen, ben benieuwd geworden.

EDIT:
Ik heb eens wat gezocht, het blijkt dat dit een zeer hot-issue is op TechNet. Het is namelijk een bekende 'bug'. Je kan echter niet echt van een bug spreken, aangezien het met opzet niet mogelijk is gemaakt om de auto-reorder uit te zetten. Het schijnt dat ze het niet goed in orde konden krijgen en dat in mappen met veel files dit nog wel eens kon crashen. Het blijft minder prettig natuurlijk, maar eerlijk gezegd denk ik dat je voorlopig niet hoeft te verwachten dat het mogelijk is wat je wil.

[ Voor 29% gewijzigd door Luuk1983 op 28-10-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:30:
[...]

EDIT:
Ik heb eens wat gezocht, het blijkt dat dit een zeer hot-issue is op TechNet. Het is namelijk een bekende 'bug'. Je kan echter niet echt van een bug spreken, aangezien het met opzet niet mogelijk is gemaakt om de auto-reorder uit te zetten. Het schijnt dat ze het niet goed in orde konden krijgen en dat in mappen met veel files dit nog wel eens kon crashen. Het blijft minder prettig natuurlijk, maar eerlijk gezegd denk ik dat je voorlopig niet hoeft te verwachten dat het mogelijk is wat je wil.
Haha dan hebben we beide goed gezocht.. kwam het ook al tegen en veel mensen vinden het toch prettig deze manier van bestanden plaatsen.

Ben zelf ook zeer benieuwd hoe en wanneer windows dit gaat oplossen......
Update...?
Pagina: 1