4 Sata drives on Asus P5W DH deluxe

Pagina: 1
Acties:

• Da_Vince
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 20:49
Heb hier een Asus P5W DH Deluxe moederbord. Hierop heb 3 drive op aangesloten via de sata connectors.
Dit moederbord heeft 6 sata connectors.

Nu heb ik een 4de HD erbij gekocht (Samsung F3 spintpoint 1tb). Maar krijg hem niet goed aangesloten.

Om precies te zijn staat dit in de handleiding:

3 x Intel ICH7R Sata connectors
1 x JMB363 Sata connector
2 x Asus EZ-Backup sata connectors

De huidige 3 harddisk ziten op de intel ICH7R sata connectors. De extra schijf heb ik eerst geprikt in de JMB sata connector maar hij kwam niet in de bios te staan. Als ik hem in de Asus EZ-backup sata connector doet herkent hij hem wel, ook in Windows.
Maar het probleem is dat de speed tegen valt als ik een test doe met HDtune. HDtune zegt ook external disk.

Bij de Pricewatch plaatste iemand een screenshot van Hdtune. Mijne presenteert op bijna alle fronten 50 % minder.

Wat er ook bij is gekomen nadat deze schijf in de asus ez-backup sata connector zit is dat hij willekeurig een bsod geeft.

Hoe kan ik het goed werkend krijgen? (Draai op Windows 7)

[ Voor 5% gewijzigd door Da_Vince op 28-10-2009 14:21 ]

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:28
Als ik me niet vergis kan je *een van de controllers* op JBOD zetten in het BIOS.

Wat je verteld over "External Disk" me bekend voor, dit had ik vroeger ook met Vista. Na een herinstallatie (weer Vista) werd hij wel gezien als lokale schijf.

Overigens heb ik die specifieke schijf aan de JMicron zitten. De eerste keer moest ik daar dan ook de JMicron-drivers (RAID) installeren en toen werd hij fatsoenlijk herkend. Later was dit niet meer nodig.

Ik vermoed dat Windows 7 hem op de JMicron ook gewoon moet zien. Ik heb er in mijn geval niets speciaals voor moeten doen in mijn (zeer) verse installatie van W7.

Volgens mij klopt het wel dat het BIOS hem niet ziet.... Staat me iets vaags bij dat hij er maar 3 ziet, en dat je moet frotten in Harddisk Priority / Boot Priority om de juiste boven te krijgen.

[ Voor 30% gewijzigd door Sypher op 28-10-2009 14:40 ]

• Da_Vince
Heb hem weer in de JMicron gedaan. Kon hem niet terug vinden in de bios.

Windows 7 opgestart en toen vond hij de HD wel. Gelijk even in HD Tune gekeken en de snelheid was stukken hoger en hij herkende hem helemaal.

Bedankt Sypher ;)

• Da_Vince
Heb nog steeds las van de bsod. Had hem in de bios op Achi staan. Nu heb ik hem weer op Basic gezet.

Nu is de schijf wel een stuk langer volgens HD Tune. Hij begon rond de 150 en met Achi aan op de 200.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:28
Mooi om te horen dat het nu wel werkt :)
Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar ik hem op heb staan, volgens mij Basic.

• Da_Vince
Helaas werkt het nog niet helemaal. Had de drivers van Asus geinstalleerd voor de JMicron, maar kreeg helaas om de 10 min een bsod.

Dus de driver maar weer verwijderd en de driver gepakt die Windows 7 automatisch installeerde. Dit ging beter maar nou toch een half uur later een bsod.

Dit was de laatste bsod.

SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

Deze driver is de veroorzaker: ntoskrnl.exe

[ Voor 6% gewijzigd door Da_Vince op 28-10-2009 16:44 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> OM
Pagina: 1