Toon posts:

Welke DVD speler is de beste.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een DVD speler, maar welke is nu de beste keus voor in de pc.
Ik heb een Geforce 2 mx kaart met tv out.
Of kan ik beter een standalone DVD kopen,
deze kunnen geloof ik wel weer meer ondersteunen.

Verwijderd

Pioneer is naar het schijnt goed, maar soms wel redelijk lawaaierig.

Verwijderd

Of het de beste is, weet ik niet... maar ik heb een Pioneer 105S en die bevalt me meer dan prima. Ik lees op deze forums regelmatig dat ie lawaai maakt, maar ik heb daar zelf nog nooit last van gehad (behalve bij het lezen van brakke cd's ;))

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
Pioneer wordt als een vd betere gezien, door velen. Sommige menen dat ie veel lawaai maakt, maar je hebt toch je sound aanstaan, duss...

Gebruik trouwens es de search optie op GoT hier, dan krijg je 100-en posts over dvd spelers.... ;)

.... Ik weet het ook niet

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Pioneer => Wel Tray en geen Slot-In!!!!!!!!!

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ik heb ook een Pioneer, is inderdaad een goeie speler maar hij maakt inderdaad wel wat meer geluid dan andere dvd spelers.

Als je van plan bent om veel films te gaan kijken kun je denk ik beter een standalone dvd speler kopen lijkt me. Is wel wat duurder maar als je een grote tv hebt dan zou ik dat zeker doen, vind ik persoonlijk wat prettiger kijken dan een monitor.

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 13:24

Abu

Abu!

Ik heb ook een pioneer, en die bevalt me prima! En van het geluid hoef je niet zoveel last te hebben. Ik bekijk de Dvd's in de kamer ernaast waar mijn tv staat.

Insanus sum

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 04 maart 2001 20:40 schreef Raikane het volgende:
Ik heb ook een Pioneer, is inderdaad een goeie speler maar hij maakt inderdaad wel wat meer geluid dan andere dvd spelers.
Daarom geen Slot-In, want die fout heb ik dus gemaakt :'(:'(:'(:'(:'(:'(

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Op zondag 04 maart 2001 21:14 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]

Daarom geen Slot-In, want die fout heb ik dus gemaakt :'(:'(:'(:'(:'(:'(
Moet je juist blij mee zijn, want de tray versies hebben weer een probleem bij t lezen van cd's op een bepaalde snelheid, dan krijgen ze vage problemen heb ik gehoord/gelezen. Ook hier op tweakers... dus wees blij :)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-04 22:16

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Op maandag 05 maart 2001 03:09 schreef AirHead het volgende:

[..]

Moet je juist blij mee zijn, want de tray versies hebben weer een probleem bij t lezen van cd's op een bepaalde snelheid, dan krijgen ze vage problemen heb ik gehoord/gelezen. Ook hier op tweakers... dus wees blij :)
Hmm nooit problemen mee anders met m'n Yamaha SD-M1402

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het met Creative, hier hoor ik niets van.
Is de Creative 12 x 40 en goede DVD speler.
Deze kost nog maar 199,00

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:22
Ik heb hier een systeem voor iemand staan met een AOpen 12/40 DVD erin, is wel een redelijk ding (lekker snel, beter dan die cd-roms van hun), maar maakt veel lawaai (mijn plex 40X CDROM is stiller)

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 09:04
een vriend van mij heeft de aopen 1640pro die is redelijk stil volgens mij. en leest lekker snel ook. hij is slotin en haalt een dae speed van 16 dus kan je ook gelijk lekker van je dvdspeler gaan branden :)

https://www.afrikareisopmaat.nl

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:22

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Laat 1 ding duidelijk zijn!

De geluidproductie van de Pioneer 105S valt errug mee! :Y)

Toch logisch als een cd-rom @ 40speed word gelezen, alle cd-rom speler maken iets meer lawaai hoe sneller ze draaien! :)

* Harmen is errug happy met de 105S :7

Whatever.

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
1 opm. over die Pioneer 105s: 80 min. cd-r's kan-ie niet lezen. Hou daar rekening mee. Verder prima apparaat en dat beetje turbinegeluid maakt-ie idd als-ie naar 40x opklimt, verder valt het enorm mee.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• QuarK
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik ben ook nog steeds op zoek naar een goede allround dvdspeler.

Als je em alleen voor dvd's gaat gebruiken moet je zeker de Pioneer nemen.

Als je echter net als ik iets veeleisender bent dan zeker niet.
Ik wil goede cd-r leesmogelijkheden, CloneCD support (subchannel reading) and goede DAE performance.
En dit schijnt de Pioneer dus absoluut niet te hebben.

De Afreey 12x (?) schijnt dit wel te hebben, maar ik heb tot nu toe nog maar 1 review gevonden, en geen winkels in Nederland die em verkopen (niet in pricewatch iig).

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Voor die andere zooi heb ik onder de Pioneer een Afreey 56X cd-rom speler zitten. :7

Werkt perfect! Als dat niet wil heb ik nog me Plexor 12/10/32A fikker. 8-)

Whatever.

Verwijderd

Op zaterdag 17 maart 2001 11:47 schreef testcase het volgende:
1 opm. over die Pioneer 105s: 80 min. cd-r's kan-ie niet lezen. Hou daar rekening mee. Verder prima apparaat en dat beetje turbinegeluid maakt-ie idd als-ie naar 40x opklimt, verder valt het enorm mee.
Gelul, mijne leest ze anders perfecto mundo hoor. Dus nogmaal: gelul.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Pioneer roelt! ;)

Whatever.

Verwijderd

Pioneer zonder twijfel, maar waarom FrankGuthrie geen Slot-in aangeeft weet ik niet.

Ik heb zelf een A04SZ (104) Slot-in versie en ik vind hem echt super. Het is voor mij de eerste speler die ALLE cd-r's leest. De Creative en Aopen die ik daarvoor had wilde sommige niet pakken. Bij Aopen waren het er wel weinig, maar bij de Creative waren het er echt veel. Die pakte zo'n 80-85% gewoon niet.

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
ik heb een creative dvd, wat dvd betreft niks te klagen maar hij wil nog wel eens errug snel gaan zeuren bij een krasje, en bij cdr's van slechte kwaliteit :(

PIII 800@804 Mhz

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:28
heb ook een creative 12x 40, maar die leest ook wel erug slechte cdtjes. heb het ook gehoord, dud ff getest bij ons in de zaak.. ff cdr gepakt,, was nog ok, ff de sleutelbos, en hoppa, >:) de lite on las hem niet meer bij het kopieren. hup in de creative.. die had er wel moeite mee maar kopieerde hem wel.. toen de aopen.. nou laat maar... toen de pioneer slot in.. ff slikken, maar ook hij kopieerde hem met moeite..

gezien die creative toen 260 piek was, heb ik die maar genomen..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

psygho die 12x40 creative die je bedoelt is dezelfde als de LiteOn LTD122:) of bedoel je een oudere 12x40 van creative:?
Laat ik het anders zeggen: Creative en ook Compraq maken gebuik van de LiteOn LTD122 zijn allemaal op het frontje:) gelijke DVDrom drives

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:28
ja, dat weet ik, maar flash je hem met de firmware van die ltd dan is die wel dood !,:( dus zo gelijk zijn ze ook weer niet.. Hoewel we het met 5 liteons geprobeerd hebben pakte die hem niet.. en daarna op de volgende 5 creatives weer wel.. beetje ala hp en phillips.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 17 maart 2001 11:47 schreef testcase het volgende:
1 opm. over die Pioneer 105s: 80 min.
Den dat jij een uitzondering bent, want bij mij doet íe het ook gewoon, zonder enige form van fimware upgrades en dergelijke.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

psygho: klopt ook en niet:)
Er zijn voor deze drives twee firmware versie's in de omloop:) je raadt het al :) ook in de LiteOn werkt de eene versie niet, heb je ook een dooie drive, het verschil zit em in de eerste twee letters van de oude firmware, je moet een upgrade hebben met dezelfde begin letters IHN7 of IL5P

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Ik heb nu de Aopen 1240 maar die bevalt me toch nog het best weinig lawaai leest echt alle cd's want ik heb het zonet ff getest en hij is nog lekker regio vrij ook smikkel

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

JsB

Ik heb zelf de creative 12 x 40 dvd drive en die doet het perfect. Ik vond het vreemd dat er zoveel mensen waren bij wie die drive loopt te k*tten en heb toen eens een klein onderzoekje gedaan. Het bleek dus dat er 4 soorten zijn nl:

De 1240e, 1241e, 1242e,1243e

Het leuke is dus dat deze allemaal een ander loopwerk hebben. De ene is panasonic, de andere samsung etc.

Ik weet niet precies meer wat wat is maar ik heb de 1240e en die leest alles perfect, ook alle bagger zooi van mmore en gekraste zooi. Ik geloof dat de 1241e en de 1242e niet zo goed zijn en de 1243e weer wel. Je kan echter niet zien wat je koopt he aan de buitenkant dus je moet maar geluk hebben.

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 23:06

Zillion01

Obey your screen!

Op vrijdag 29 juni 2001 12:47 schreef Lynx_Seymour het volgende:
Ik heb nu de Aopen 1240 maar die bevalt me toch nog het best weinig lawaai leest echt alle cd's want ik heb het zonet ff getest en hij is nog lekker regio vrij ook smikkel
zijn die standaard regiovrij?

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik heb gisteren de 106s van pioneer binnengekregen en over het geluid: valt erg mee!!

• pvr
  • Laatst online: 17-04 07:26

pvr

Pioneer is zeer slecht.Vooral als hij audio en gebrande cdtjes moet lezen. Geef mij maar Toshiba sd-m 1502,Clonecd ondersteunt Toshiba als beste speler. :)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb zelf een oudere Creative (6X/32X). deze leest vrijwel alles goed.
In dezelfde bak heb ik een NEC DV5700A hangen. Dit is pas echt een snelle drive (12X/40X) en vreet ieder cdeetje wat ik hem tot nu toe gevoerd heb (behalve de cd waar een gat in zat)

Verwijderd

Ik dacht dat tegenwoordig bij de Creative Encore Kits de DVD 1241E wordt meegeleverd, die is gebasseerd op de BTC 12x40, zwaar baggerding

Verwijderd

kan CloneCD met de 106s van pioneer overweg?

Verwijderd

Ik heb een pioneer 105s gehad en ik was er niet tevreden over.

De toshiba 16*48 die ik nu heb, werkt een stuk beter naar mijn mening.

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023

Zip

http://www.tweakers.net/nieuws/17414

Pioneer 106s is perfect. Ook in audio grabben.

Doet het erg goed bij mij. :7

Verwijderd

ik zou persoonlijk voor een standalone gaan.
en dan zo een die ook mp3 speelt, zijn ook regio codevrij !!

Verwijderd

Als je voor een standalone gaat zou ik iets meer uitgeven, echt waar die goedkope dingen zijn over het algemeen waardeloos en dan bedoel ik dat ze snel kapot zijn.
Helemaal als je zo'n ding weleens bijv van je kamer even beneden zet ofzo (dus even verplaatsen, kunnen ze niet goed hebben)
En al helemaal niet online bestellen, die reis is vaak niet goed voor ze.

Verwijderd

Ik heb zelf de pioneer 106s, en deze is gewoon geweldig. Hij is stil, snel en gruwelijk. Hij is heel makkelijk regiovrij te maken. En pakt echt alle soort cd's.
De aopen dvd spelers zijn gewoon pioneer spelers, dus geen verschil. Het mooie van de 106s is dat hij officieel udma66 ondersteund. Dit is de enigste die dat ondersteund.

Verwijderd

Ik heb een Asus een 12x
lekker apparaatje, geen probs mee, hij leest cd`s vrij langzaam, maar dvd`s gaan perfect
Pagina: 1