Toon posts:

Sony PS3 + Sony DAV-DZ280

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Aangezien ik voor een schijntje een Tatung LCD op de kop heb getikt net nu ik een PS3 slim heb gekocht wil ik nu ook met mn karige budget het geluid fixen in mn woonkamer. Aangezien ik geen expert ben dacht ik dat jullie mij zouden kunnen helpen. Ik heb gelezen op tweakers maar kon na vele topics over wel/niet issues over audio/video issues bij ps3 en full hd schermen niet tot een conclusie komen. Vandaar mijn beroep aan jullie. Ik kan eveneens voor een schijntje een leuk ogend Sony home cinema setje overkopen.

Is met de onderstaande mogelijke setup/specs het mogelijk voor mij om ook mijn geluid te digitaliseren wanneer ik game/browse/films check?

Item Model Name TATUNG V42EMGI (EU model)
Panel Aspect Ratio 16 : 9
Resolution 1920 x 1080
Display Area (opening) H x V 930.24 mm x 523.26 mm
Display colors 16,777,216 colors
Contrast Ratio 1000 : 1 (typ.)
Brightness (center) 500 cd/m² (typ.)
Viewing Angle (CR>10) 176° Hor. / 176° Ver. (typ.)
Response Time (GTG) 6.5 ms (typ.)
TV Function Broadcasting System Analog : PAL / SECAM Digital : DVB-T
Receiving Channel Analog : B / G, D / K, I and L / L' Digital : 54MHz ~ 864MHz
Sound System Analog : NICAM / A2 (IGR) Digital : PCM
Resolution Analog : 625i Digital : 625P
Data Broadcasting Teletext 255 pages , Auto Program Searching (APS)
Video Input Video Color System PAL / SECAM / NTSC
AV1 (scart) Scart x 2
AV2 (composite) Composite x 1
S-Video x 1
AV3 (component) Y Pb Pr (720p / 1080p , HDTV ready) x 1
AV4 (HDMI) HDMI (with HDCP) x 1
PC Input DVI / HDCP Connection DVI-D (with HDCP) x 1
VGA Connection D-Sub x 1
Scanning Frequency fH= 31.5K ~ 75KHz / fV = 56 ~ 75Hz
Audio Input Audio 1 Scart x 2
Audio 2 Composite x 1
S - Video x 1
Audio 3 Component x1
Audio 4 PC x 1
Vdieo Output SCART 1 TV x 1
SCART 2 TV / CVBS (scart 1) x 1
Composite (RCA jack) TV x 1
Audio Output Speaker ( built-in) 15W + 15W (rms)
Line Out Left / Right / Subwoofer
S / PDIF HDMI loop through.
Feature OSD Language English, French , German , Spanish , Italian , Finnish , Swedish, Dutch, Danish, Norwegian
Function Keys Power, Source, Menu, Up/Down(Channel) , +/-(Volume) , ARC/Exit.
Video Performance Picture in Picture (PIP) , 3D Comb-filter , 3D De-interlace , Canal Plus , Tele text , Aspect Ratio Control (ARC) , Auto Picture Control(APC) , Video Enhance, Noise Reduction, Picture-on-Picture (POP) .
Audio Performance Equalizer, Subwoofer, Auto Volume Control (AVC),
Other Control Sleep Timer, Auto Power Off.
Power Power Supply AC 100V ~ 240V , 50 / 60Hz
Power Consumption < 260 W
Size Dimension (W x H x D) 1067 (W) x 814 (H) x 240(D) with base 1067 (W) x 761(H) x 135(D) without base
Weight (net) 31Kg

+

Sony DAV-DZ280

Merk Sony
Type DAV-DZ280
Eerste prijsvermelding vrijdag 15 mei 2009
Optische Drive Type DVD+/-RW DL
Audio filters Dolby Digital, Dolby Pro Logic II, DTS
Verbinding (Video Uit) HDMI, Scart
Audioformaten mp3, wma
Videoformaten Divx 3, DivX 4, DivX 5, DivX 6
Speaker vermogen 142W
Centerspeaker vermogen 142
Speaker Subwoofer Vermogen 140W

Is er een oplossing voor mij om met deze combo 5.1 DTS geluid te verkrijgen??
Als iemand kan helpen, adviseren.. be my guest.

BVD

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Je stopt een optische SPDIF kabel in je PS3, die sluit je aan op je Sony DAV-DZ280, en je bent klaar...

oeps, niet goed gekeken, ik dacht, dat aangezien die Sony DTS deed, dat ie dan ook wel een ingang had waarmee je dat kon gebruiken, niet dus.

Dan houdt het op denk ik. Tenzij er toevallig wel een HDMI ingang op zit, dan moet je die gebruiken. Verder heeft ie geen aansluitingen die DTS (of beter) aan kunnen.

[ Voor 60% gewijzigd door TrekDude101 op 28-10-2009 14:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar heb ik daarvoor geen optische ingang nodig op mn Sony DAV-DZ280?

Verwijderd

Topicstarter
er zit wel HDMI op maar er staat tussen haakjes video uit achter bij de description.

Ik vraag me dus af of ik bijvoorbeeld:

De hdmi kabel van mn ps3 op mn Tatung kan aansluiten en dan van een tweede hdmi poort op de Tatung een hdmi kabel naar de hdmi poort van de DAV-DZ280 kan laten lopen??

dus

PS3 HDMI > Tatung HDMI-1> Tatung HDMI-2 > DAV-DZ280 HDMI

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 14:29 ]

• TrekDude101
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 14:27:
er zit wel HDMI op maar er staat tussen haakjes video uit achter bij de description.

Ik vraag me dus af of ik bijvoorbeeld:

De hdmi kabel van mn ps3 op mn Tatung kan aansluiten en dan van een tweede hdmi poort op de Tatung een hdmi kabel naar de hdmi poort van de DAV-DZ280 kan laten lopen??

dus

PS3 HDMI > Tatung HDMI-1> Tatung HDMI-2 > DAV-DZ280 HDMI
Nope, dat gaat hem sowieso niet worden, je TV heeft geen HDMI out, en ik weet nu ook haast wel zeker dat je Sony geen HDMI in heeft. Helaas is de enige optie om DTS e.a op die Sony hoorbaar te krijgen, de ingebouwde Dvd-speler te gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
wat is dit eigenlijk
S / PDIF HDMI loop through
jammer!
Ik zoek een goedkope home cinema oplossing. Mocht iemand suggesties hebben.
drop ze.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 14:43 ]

• TrekDude101
Ayo_Technology schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:01:
Wat is eigenlijk

"S/PDIF HDMI loop through" ?

staat bij de tv als 1 vd eigenschappen.
Dat betekent (denk ik) dat je tv het geluiddsignaal uit een HDMI kabel kan halen, en die weer kan doorsturen naar zijn SPDIF uitgang, zo kan je dus gewoon een apparaat met HDMI op de tv aansluiten, en het geluid dan via de tv naar je versterker sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus eigenlijk is in dit geval het probleem dat die Sony versterker enkel een hdmi 'in' heeft en niet daarnaast een 'out'?

• TrekDude101
Die loopthrough bedoel je? Die is alleen van toepassing als je een HDMI apparaat (je PS3 bijvoorbeeld) op de TV aansluit, en vervolgens je geluid via digitaal (SPDIF) op een versterker wilt aansluiten.

En de enige mogelijkheid die jij nog hebt op het DTS signaal van je PS3 op die Sony geluidsset af te spelen, is dat die Sony een HDMI input heeft, maar dat is nergens in de specificaties te zien, dus het lijkt mij niet mogelijk.

edit: ik las je bericht verkeerd denk ik, het probleem is dus, dat je Sony geen HDMI in heeft. Als dat wel het geval was, kon je gewoon je PS3 aansluiten met HDMI op de Sony, en dan de Sony aansluiten op de tv. Maar dit is dus niet het geval.
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:21:
Oke dat vermoeden had ik ook al dat die Sony alleen 'in' heeft. helaas.

bestaan er ook HDMI poorten die in en out op 1 poort hebben? zeg maar een soort van loop through zou ook op een versterker kunnen zitten toch?
Nou ja, hij heeft alleen out ;) en in en out op één poort werkt alleen bij scart, HDMI heeft dat niet.

[ Voor 46% gewijzigd door TrekDude101 op 28-10-2009 15:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat vermoeden had ik ook al dat die Sony alleen 'in' heeft. helaas.

bestaan er ook HDMI poorten die in en out op 1 poort hebben? zeg maar een soort van loop through zou ook op een versterker kunnen zitten toch?

Verwijderd

Topicstarter
dus de reden dat die Tatung 'loop through' heeft is dan van toepassing bij meerdere hdmi poorten waarvan de één een IN poort is en de ander OUT bijvoorbeeld?

En dan zou ik dus een versterker met, of meerdere hdmi poorten (in+out) of een optische ingang moeten nemen?

• TrekDude101
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:33:
dus de reden dat die Tatung 'loop through' heeft is dan van toepassing bij meerdere hdmi poorten waarvan de één een IN poort is en de ander OUT bijvoorbeeld?

En dan zou ik dus een versterker met, of meerdere hdmi poorten (in+out) of een optische ingang moeten nemen?
Nee, die loopthrough zorgt ervoor dat je het geluid van een HDMI apparaat (aangezien HDMI zowel audio als video doet) die op jouw tv is aangesloten (PS3 etc.) weer doorgestuurd wordt naar de optische uitgang van je tv. Dan kun je vervolgens die optische kabel weer aansluiten op een geluidssetje of versterker met optische ingang.

De netste oplossing is, vindt ik, een versterker met meerdere HDMI ingangen, en een HDMI uitgang. Je sluit dan je HDMI apparaten aan op je versterker, de versterker kan dan het geluid afspelen, en dan kan je vervolgens weer je versterker aansluiten op je tv, die dan het beeld afspeelt.

Maar aangezien versterkers met HDMI ingangen en die ook nog eens het geluid van de HDMI kabel af kunnen spelen, best duur zijn, kan je ook gewoon een versterker met een digitale ingang (coax/optisch SPDIF) uitzoeken en dan gewoon het geluid optisch aansluiten op de versterker, en het beeld via HDMI op je tv. Dit zal aardig wat goedkoper zijn denk ik.

Ik hoop dat ik zo nog een beetje duidelijk ben :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar aangezien versterkers met HDMI ingangen en die ook nog eens het geluid van de HDMI kabel af kunnen spelen, best duur zijn, kan je ook gewoon een versterker met een digitale ingang (coax/optisch SPDIF) uitzoeken en dan gewoon het geluid optisch aansluiten op de versterker, en het beeld via HDMI op je tv. Dit zal aardig wat goedkoper zijn denk ik.

Ik hoop dat ik zo nog een beetje duidelijk ben
bedankt voor de tip. Ik ga verder kijken voor een 5.1 setje met optische ingang. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou ook niet met een hdmi splitter of iets dergelijks het probleem kunnen oplossen?

Verwijderd

Topicstarter
^^^

iemand een oplossing/idee? Ik kan het setje voor 100 eu op de kop tikken, leek me wel een goede simpele oplossing vandaar.

Graag pas kicken na 24 uur en zeker niet al na 2 uur.
Wil je iets toevoegen aan je post gebruik dan voortaan de edit-knop Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

[ Voor 46% gewijzigd door FeaR op 29-10-2009 15:45 ]

Pagina: 1