sbs2003 exchange | emailadres extern met zelfde domein

Pagina: 1
Acties:

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:31
bij het bedrijf waar ik werk hebben we een SBS2003 machine staan. We gebruiken allemaal exchange voor de mail.

We hebben echter een paar medewerkers die extern zitten, die geen exchange gebruiken.
bijvoorbeeld het e-mail adres aap@domeinAbc.nl is aangemaakt bij onze host, als een alias van het gmail adres van die persoon. Op zich werkt dat prima..maar...

Wanneer we vanuit intern, dus via exchange, naar aap@domeinAbc.nl willen mailen, komt die mail niet aan.
Het lijkt mij dat exchange dan zegt: Dat domein ken ik...dat ben ik... en dus de mail intern houdt, ook al bestaat de user niet en dus ook de inbox niet.

Weet iemand hoe dit op te lossen is?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:48
Al je mail van het domein extern te relayen?

Verwijderd

Extern IP toevoegen als permitted in je omgeving?

Bij ons werd DAT tegengehouden door onze spamfilter van postini.
Daar hard het IP-adres whitelisted en nu werkt het wel.

[Edit] als het gmail is dan kan dat niet nee 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 13:20 ]

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Exchange zoekt naar de MX records van domeinabc.nl en dan ziet hij zichzelf staan. Hoe heb je dat geregeld?

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-02 19:44

@r!k

It is I, Leclerq

Heb je wel een contact aangemaakt voor dat mailadres ipv een gewone mailbox?

Klinkt alsof je een gewone mailbox hebt aangemaakt met dat mailadres, zodra exchange dat ziet gaat hij ervanuit dat hij zelf verantwoordelijk is voor dat domein.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:31
Allereerst... Dit is een gevalletje "in het land der blinden is eenoog koning"..
We hebben geen IT afdeling of systeembeheer.
Het bedrijf is in 3 jaar tijd van 3 naar 24 medewerkers gegaan, waarbij we 2 keer verhuisd zijn. De infrastructuur is dus eigenlijk steeds met minimale middelen uitgebreid.
(wordt overigens aan gewerkt om dit serieus aan te pakken)

Ik weet dat exchange de e-mail ophaalt bij onze host middels de standaard popconnector. (elk kwartier dus).
Er is dus geen MX record wat naar onze SBS server verwijst.

als ik met mijn prive gmail bijvoorbeeld naar aap@domeinAbc.nl mail, komt dat ook prima aan.
Het gaat mis bij het vanuit outlook/ intern via exchange mailen naar een adres wat niet in een exchange inbox moet komen.
@r!k schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:40:
Heb je wel een contact aangemaakt voor dat mailadres ipv een gewone mailbox?

Klinkt alsof je een gewone mailbox hebt aangemaakt met dat mailadres, zodra exchange dat ziet gaat hij ervanuit dat hij zelf verantwoordelijk is voor dat domein.
Op de SBS bestaan de users waar het om gaat niet. Er is dus geen user met aap@domeinAbc.nl, en dus ook geen mailbox.

[ Voor 24% gewijzigd door sanderb op 28-10-2009 13:48 ]

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Pagina: 1