• Deadhead
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-02 13:10
Beste mensen,

De PC van mijn vader gaf steeds na een tijdje opgestart te zijn een bluescreen. dan stond er IRQL_NOT_LESS_NOT_EQUAL ook stond iets van atapi.sys en de andere keer kwam er te staan tcpip.sys. Dus ik had een keer memtest gedaan geen fouten, daarna had ik alle harde schijven losgehaald (behalve de windows schijf) + de cd rom schijf en nog steeds gaf hij na een tijdje deze meldingen weer. Toen een andere cd-rom speler erin gedaan + andere harde schijf en Windows XP opnieuw geprobeerd te installeren nu kwam er een andere bluescreen zonder echt informatie zoals voorheen, tijdens de installatie van windows.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen.
Zelf denk ik dat het moederbord gewoon dood is.

mvg

Deadhead

• Goldenflame
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-04-2025
IRQL_NOT_LESS_NOT_EQUAL slaat er meestal op dat een stuk hardware defect is. Als je de logs bekijkt, zie je dan de BSOD's er tussen staan?

Zo ja dan kan je de event id's opzoeken bij www.eventid.net

.

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09-2025
Het kan ook liggen aan onjuiste drivers. Ik kreeg te pas en te onpas een IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL omdat mijn wireless kaart niet de juiste driver had. Helaas kan het zo zijn dat de laatste drivers niet het beste werken...

• Deadhead
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-02 13:10
Ik kan de logs niet meer bekijken aangezien mijn vader een nieuwe pc heeft aangeschaft en zijn harde schijf heeft geformatteerd, kan me wel herinneren dat hij daar aangaf dat er ACPI stond als foutmelding, weet alleen niet meer wat er in deze foutmelding stond.