Het is niet zo dat ik jullie hier probeer te vervelen hoor, maar ik wil dit zo goed mogelijk werkend krijgen en met jullie hulp ben ik al een heel eind gekomen.
Het volgende probleem hier.
Als ik op de homepage ben is de kleur van de menubar blauw. Dit word dmv een .png bestand aangegeven. Dit staat gewoon in een .CSS bestand. Tot dusver geen probleem, als de kleur veranderd moet worden pas je gewoon de .png aan en upload je die. Nu wil ik dat als ik naar een submenu ga de kleur van de menubar mee veranderd. Oftewel, er moet een 2de .png op de server komen waar hij dan heen verwijst. Maar ik weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg aangezien het .CSS bestand de layout voor de hele site beheerd...
Iemand enig idee of dit uberhaupt mogelijk is?
-Heaget
Het volgende probleem hier.
Als ik op de homepage ben is de kleur van de menubar blauw. Dit word dmv een .png bestand aangegeven. Dit staat gewoon in een .CSS bestand. Tot dusver geen probleem, als de kleur veranderd moet worden pas je gewoon de .png aan en upload je die. Nu wil ik dat als ik naar een submenu ga de kleur van de menubar mee veranderd. Oftewel, er moet een 2de .png op de server komen waar hij dan heen verwijst. Maar ik weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg aangezien het .CSS bestand de layout voor de hele site beheerd...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| #menubar { background: url(../images/menubar_bg.png) 0 0 no-repeat; } #menubar div.menubar-2 { padding: 0px 20px 0px 20px; background: url(../images/menubar_bg.png) 100% -50px no-repeat; } #menubar div.menubar-3 { height: 50px; background: url(../images/menubar_bg.png) 0 -100px repeat-x; } |
Iemand enig idee of dit uberhaupt mogelijk is?
-Heaget