Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar software voor het inbakken van ondertitels in mijn div-x verzameling.

1. Welk (gratis) softwareprogramma kan .SRT bestanden inbakken in een AVI Div-X film?
2. Hoe kan ik SUB/IDX ondertitels inbakken in een AVI Div-X film; of bekijken op een standaard dvd speler?

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 12:28 ]

Verwijderd

Voor 'inbakken' op het bestaande videobeeld moet je de video opnieuw coderen, en daarmee verlies je beeldkwaliteit. Met AviSynth en een 'subtitle' plugin zou je de ondertiteling kunnen toevoegen aan het beeld. Met VirtualDub kun je dan de video met ondertitels opnieuw coderen. VirtualDub kan overigens ook direct .ssa ondertiteling toevoegen (zonder AviSynth).

Sommige spelers (pc-software zoals VLC maar ook standalone players) kunnen direct gebruik maken van de ontertitel-bestanden, dan geef je je .srt/.ssa/.whatever ondertiteling een geschikte naam (vermoedelijk dezelfde als de .avi) en de speler geeft de ondertiteling dan bij de film. Daarbij verlies je dan geen kwaliteit en je kunt eventueel later je ondertiteling nog wijzigen. Raadpleeg de handleiding van je speler welke ondertiteling wordt ondersteund en hoe je dat kunt gebruiken.