Toon posts:

Externe HD intern aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een externe HD van 250GB van Philps. Deze externe hd met usb2.0 heeft altijd goed dienst gedaan (zo'n 3 jaar) maar wordt nu niet meer als usb2.0 apparaat herkend maar als 1.0. Daardoor is de doorvoersnelheid voor het overzetten van films veel te traag geworden voor mij. De schijf werkt verder prima, maar op geen enkele pc wordt hij nog herkend als 2.0

Daarom speel ik met de gedachte om deze schijf intern via IDE aan te sluiten. Maar omdat het hier om een back-up schijf gaat wil ik de schijf niet altijd aan hebben staan. Alleen af en toe om een back-up te maken. Ik dacht eraan om de voeding van de schijf via de adapter naar buiten te leiden en de schijf wel via IDE intern aan te sluiten. Zodat ik dus zelf de spanning eraf kan halen. Maar kan ik de schijf dan veilig verwijderen in Windows? Of loopt alles in de soep dan?
Ik hoop dat iemand ervaring heeft met zoiets, of wellicht een andere oplossing.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Je zou eens naar een removable bracket gaan kijken. Een ëchte"backup hardeschijf is niet verstandig in het systeem zelf te hangen waarvan de backups gemaakt worden. Wanneer er namelijk door kortsluiting het systeem defect raakt loop je de kans dat de backup schijf ook defect geraakt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Ik had inderdaad ook al aan kortsluit gevaar gedacht, maar ik dacht dit te omzeilen via de adapter. Ik zal eens kijken naar een removable bracket. Afhankelijk van de kosten zal ik zien of het een optie is. Uiteindelijk kost een nieuwe externe hd ook niet de wereld. En dan kan ik meteen met e-sata werken.