Ik heb een externe HD van 250GB van Philps. Deze externe hd met usb2.0 heeft altijd goed dienst gedaan (zo'n 3 jaar) maar wordt nu niet meer als usb2.0 apparaat herkend maar als 1.0. Daardoor is de doorvoersnelheid voor het overzetten van films veel te traag geworden voor mij. De schijf werkt verder prima, maar op geen enkele pc wordt hij nog herkend als 2.0
Daarom speel ik met de gedachte om deze schijf intern via IDE aan te sluiten. Maar omdat het hier om een back-up schijf gaat wil ik de schijf niet altijd aan hebben staan. Alleen af en toe om een back-up te maken. Ik dacht eraan om de voeding van de schijf via de adapter naar buiten te leiden en de schijf wel via IDE intern aan te sluiten. Zodat ik dus zelf de spanning eraf kan halen. Maar kan ik de schijf dan veilig verwijderen in Windows? Of loopt alles in de soep dan?
Ik hoop dat iemand ervaring heeft met zoiets, of wellicht een andere oplossing.
Daarom speel ik met de gedachte om deze schijf intern via IDE aan te sluiten. Maar omdat het hier om een back-up schijf gaat wil ik de schijf niet altijd aan hebben staan. Alleen af en toe om een back-up te maken. Ik dacht eraan om de voeding van de schijf via de adapter naar buiten te leiden en de schijf wel via IDE intern aan te sluiten. Zodat ik dus zelf de spanning eraf kan halen. Maar kan ik de schijf dan veilig verwijderen in Windows? Of loopt alles in de soep dan?
Ik hoop dat iemand ervaring heeft met zoiets, of wellicht een andere oplossing.