Op zich wel, maar aan de andere kant gaat het hier wel om gegevens van TS zelf natuurlijk.. Dat lijkt me ook aardig meespelen.. Indien TS ook in soortgelijke bestanden van zijn collega's kijkt, wordt het een ander verhaal..
Anyway.. On topic maar weer.. Ik weet neit precies hoe het zit met het ondertekenen van een beoordeling.. Wat Remko ook zegt; als jij het niet eens bent met de beoordeling, teken je ook niet lijkt me.. Tenzij het om een soort van notulen gaat (wat bij beoordelingsgesprekken sowieso nooit weg is).. Als er gewoon is vastgelegd wat er gezegd is door welke partij, maakt dat krabbeltje zetten niet echt uit, omdat het om een objectief verslag van het gesprek gaat dan..
Maar ik vind het inderdaad ook bijzonder vreemd dat er schijnbaar verschillende beoordelingen bestaan.. Op zich lijkt het mij niet heel kwalijk als een baas/leidinggevende bestanden bijhoudt die gebruikt worden bij een evaluatie/beoordeling, omdat dit vaak om periodieke gesprekken gaat.. Ik denk dan aan een bestandje waarin een situatie beschreven wordt waaruit duidelijk een punt blijkt dat bij zo'n evaluatie gebruikt kan worden..
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik het raar vind dat jij deze gegevens "zomaar' in kan zien (natuurlijk heb je daar recht op, want het zijn JOUW gegevens, maar nu ben je ze volgens mij per ongeluk tegengekomen).. Als jij die dingen zomaar tegen kan komen, kunnen collega's dat ook en betekend het alleen maar dat de boel niet goed is beveiligd.. En dat lijkt me wel een kwalijke zaak..
Voor alle zekerheid en gemoedsrust zou ik toch even met dit verhaal naar een ander persoon stappen, zoals iemand van personeelszaken of misschien gewoon de leidinggevende zelf er op aanspreken.. Als dit op een normale en rustige manier gebeurd, zou dat geen probleem moeten geven..